Jump to content

kuplan laatikon kiinnikkeet 2.


Recommended Posts

tästä oli jo juttua...

 

auto siis -67 1500 jossa vaihdelaatikon kiinnitys edestä 2-pultilla...

ja tulossa laatikko jossa 3-pulttinen kiinnitys...

 

ja ratkaisu oli nokkakappaleen vaihto...

 

no löysin sittän tälläsen adapterin vaasan poikien nettisivuilta....

 

lainattu teksti hot carsin sivuilta...

 

Alkuperäinen kahdella kiinnitysreiällä varustettu vaihteiston nokkakappale (1961 - 1972) on heikko ja usein murtuu, kun käytetään kiinteitä vaihteiston kannattimia. Kolmella reiällä varustettu nokkakappale on erittäin kestävä, mutta ei sovi suoraan toisen tilalle. Nyt voit ratkaista ongelman käyttämällä adapteria, jolla sovitat kolmereikäisen nokka-kappaleen 1961 - 1967 alustaan. Erinomainen Baja Bugeihin, kiihdytysautoihin ja erityisesti hiekkakirppuihin. Sarja ei sisällä nokkakappaletta.

Link to comment

jep, mutta avo autossa sillä varmaan ei ole merkitystä....

 

lisäkysymys...

 

konessa ei voi käyttää takakannatinta, johtuen korirakenteesta...

 

mites vaihdelaatikon "köyttää" tukevasti kiinni...???

 

mistä on oikeesti hyötyä/mistä ei...

 

kun noita pantoja+ uretaanikumeja..ym..on tarjolla kirjava valikoima...

Link to comment

ei mulla ainakaan ole laatikot huutaneet niin, että olisi tarvinnut vaihtaa rauta-rautaan kiinnitys pois.

 

tietysti myös takakannatin pitää sitten olla solid -tyyppinen jos edessäkin on.

 

tuo pantasysteemi ei ole ratkaisu kun se ei tue takahaarukkaa mitenkään, jossa se suurin jousto ja väristys tapahtuu jos loota on jo rauta-rautaan kiinni.

 

moottorin takakannatin pienentänee tuota ilmiötä, mutta paras (ainoa varmasti toimiva tapa?) on sitoa aisat kiinni koriin (= turvakaariin / takatolppien yläpäihin, takapään apurunkoon tms mitä ikinä sitten autossa onkaan....) taikka sitten sillä csp:n sikahintaisella käfer-cup tankohässäkällä, tai siis sen omatekoisella kopiolla tietysti......

Link to comment
mutta paras (ainoa varmasti toimiva tapa?) on sitoa aisat kiinni koriin (= turvakaariin / takatolppien yläpäihin, takapään apurunkoon tms mitä ikinä sitten autossa onkaan....) taikka sitten sillä csp:n sikahintaisella käfer-cup tankohässäkällä, tai siis sen omatekoisella kopiolla tietysti......

 

tuota täytyy koittaa! tosin korinrakenteen takia voi olla vaikeampi rasti....

 

lasikuitua edessä joka paikassa...

Link to comment

Mun kuplassa on tuollainen csp:n Käfer cup bar hässäkkä ja Bugpackin pantasarja laatikon ympäri vakiokumityynyt tosin välissä,jäykät takaiskarit ja silti hyppii takapää.Toki vwääntöäkin on :-) Seuraavaksi pitää laittaa gene berg tyylinen etukannatin laatikkoon. takatuki on hankala vaihtoehto kun on irtohelma ja huoltoluukut = löysät peräpellit. Edelleenkin suosittelisin hanskin vaihtamaan vain sen kopan ja unohtamaan viritykset...

Link to comment
Omaan tulee Rhino kumit eteen ja taakse+Manley rauta lootan alle keskelle. Kone tuetaan alta tulevalla raudalla.

 

Tuollaista rauta kiinnikettä tarkoitinkin juuri. Mitä maksoi kun ostit? mistä?

Helppohan tuo olisi itsekin tehdä jos malli,mutta meikäläisen vapaa-ajalla kaikki osat pitää melkein ostaa valmiina.

Paljos punaiset kumityynyt maksaa? Onko 73-> alustaan olemassa 3-pulttista vahvempaa etukiinnikettä(kumia) vai pitääkö vaihtaa kiinnike vanhemmasta pohjalevystä 2-pulttiseks?

Link to comment

Mä asensin just tommosen Manley tuen baja-kuplaan kuukausi takaperin. Mita enemman uretaanipalojen mutteria kiristaa, sita enemman uretaani painuu kasaan. Tuki pitaa asentaa laatikkoon vasta kun lodju on kiinni autossa. Sitten laitetaan tuki paikoilleen, se ei halua menna helposti joten joudut kiristamaan uretaanien muttereita etta saat uretaanipalat puristumaan kasaan: nain saat vahan valysta sinne jotta rautaosan saa pujotettua lodjun pultteihin. Vakio pultit on juuri ja juuri riittavan pitkat, jos on mahdollisuus vaihtaa ne pidempiin niin tee se. Noin 5-10mm lisaa pituutta olis hyva.

 

Anyway, kun rautaosa on kiristetty lodjuun kiinni, on aika loysata uretaanipalojen muttereita, jotta uretaanit palautuisi pulleammiksi ja ottaisivat kiinni runkoaisoihin. Mulla tama sujui ongelmitta, mutta 3 viikon satunnaisen ajon jalkeen kun katsoi auton alle, oli kuskin puolen uretaanin ja runkoaisan valissa selkea ilmarako: lodjun asento muuttunut. Enempaa ei saanut uretaania pullistumaan mutteria loysaamalla, joten seuraava kikka on leikata jostain sopivasta materiaalista (pelti, muovi, alumiini...) sinne Manley-raudan ja uretaanin valiin korokepala. Kaytannossa kannattaa leikata sellainen prikka sinne mika on vahintaan yhta iso kuin se uretaanipala, jotta se tukee sita koko matkalta. Pultinreika kantsii leikata lyhyelta syrjalta kokonaan auki, ettei tartte irrottaa tota koko himmelia laatikosta! Loysaat vain uretaanipalikan mutteria niin paljon etta saat sujautettua korokelevyn sinne Manley raudan ja uretaanin valiin. Sitten kiristys.

 

Itse en tykkaa taman tyyppisesta tuesta, kun se ei tarjoa yhtaan tukea alaspain. Mieluummin kaytan Berg tukea (teen itse kopion ja kaytan haluamani kumeja/uretaanipaloja).

 

 

Jan

Link to comment

Itsekkin tullut kokeiltua kaikenlaisia tukeja mutta, ei mikään muu ole ravistamista vielä hillinnyt yhtähyvin kuin tuo bugpacin pantasarja + jokkis raudat, elikkä paloseinässä on rauta josta lähtee latat alas kiinnittyen tohon bugpacin takatukeen joka on huomattavasti paksumpi kuin se orkkis peltiviritys, niin ja tietysti uretaani tyynyt -> Ei ravista eikä vatkaa vaikka kuinka komentaa 94 konetta ja välitettyä laatikkoa ja auto vieläpä lähempänä rallikäyttöä kuin bulevardi sporttia ;)

 

edit: Niin nämä "jokkis raudat" siksi koska nuo aisat missä laatikko/kone on kiinni niin nehän JOUSTAA joten vaikka olisi minkälaiset pannat niin aina värisee koska aisat taipuu

Link to comment

edit: Niin nämä "jokkis raudat" siksi koska nuo aisat missä laatikko/kone on kiinni niin nehän JOUSTAA joten vaikka olisi minkälaiset pannat niin aina värisee koska aisat taipuu

 

Alkuperäisellä kysyjällä on kuitukori, joten ei onnistu lattaraudat tulipeltiin.

 

t. Mika

Link to comment
  • 2 weeks later...

olen nyt päätynyt käyttämään nokkakappaleen adapteria...eli edessä rauta-rauta kiinnitys...(josta osto-ilmoitus)...

 

takana ajattelin korvata alkuperäiset pehmeät kumityynyt saman paksuisella raudalla...

 

+ pantasarja laatikon ympärille

 

+ käfer-tyylinen takahaarukan tuenta...jos se vaan on mahdollista asentaa...

 

takakannatinta ei voi käyttää...lasikuituun sellaisen kiinnittäminen ei kannata...

Link to comment

no säästän toiseen projektiin...en ainakaan vielä myy...

 

ja painon suhteen raussi on oikeassa...tämän kilpurin tavoite on painoa pois ja tehoa lisää....

 

ja toinen tavoite päästä vw-openiin testaamaan...

 

mutta tollasta nokkakappaleen-adapteria saisis tarjota...

Link to comment
olen nyt päätynyt käyttämään nokkakappaleen adapteria...eli edessä rauta-rauta kiinnitys...(josta osto-ilmoitus)...

 

takana ajattelin korvata alkuperäiset pehmeät kumityynyt saman paksuisella raudalla...

 

+ pantasarja laatikon ympärille

 

+ käfer-tyylinen takahaarukan tuenta...jos se vaan on mahdollista asentaa...

 

takakannatinta ei voi käyttää...lasikuituun sellaisen kiinnittäminen ei kannata...

 

Tuohon ottaisin kantaa senverran että, kaveri ajoi muutama vuosi sitten 1302:lla KRC:tä ja sillä oli just rauta rautaa vasten (tosin takapää oli aikapitkälle putkirunkoa) ja aivan SIKAkallis porchen välitetty laatikko&3L T4 kone mutta niinvain laatikko antautui (vieläpä kaksikertaa kun kerrasta ihminen ei opi) just sen joustamattomuuden takia ja vahingosta viisastuneena laittoi semmoset yleismalliset noin 10cm halkaisialta ja noin 2-3cm paksuudelta olevat kumityynyt joissa M12 kierre molemmissa päissä ja sitten vasta kesti eikä enää tärissytkään koska kumit ovat niin JÄYKÄT ainakin verrattuna noihin nylonisiin(vai mitä uretaania ne nyt olikaan) saatika alkuperäisiin

Link to comment
  • 4 months later...

dodii...arvon raati!

 

mitenkäs tuota haarukkaa saisi vielä tukevoitettua...ideoita??

 

takakannatinta ei voi käyttäää, lasikuitu mitää kestä...tuliseinään ei voi pultata mitään kiinni, sama juttu....

 

takaiskareiden yläpäästä tuet vaihdelaatikon takakannattimeen....??

 

tuossa pari kuvaa miltä se näyttää....

post-629-13888358835502_thumb.jpg

post-629-13888358835804_thumb.jpg

post-629-13888358836296_thumb.jpg

Link to comment
pitkittäin...poikittain....???

 

miten ajattelit....??

 

Pitkittäin aisojen suuntaisesti. Eli jäykistävät aisaa ja estävät sitä liikkumasta ylös-alaisin. Jaa. mutta tuo on irs, joten se ei taida pomppia niinkuin swing? Ei oo kokemusta irssistä. :(

 

t. Mika

Link to comment
Guest Ranne

Oma kätöstys. Miten ton ylläolevan kanssa mahtuu pakoputki paikalleen? Tohon omaa oli pakko tehdä toi mutka koska muuten olisi ottanut joko putkeen tai akseliin kiinni, tai sit en vaan osaa/osannut.

post-85-13888358836768_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...