Guest Mika Raussi Posted October 10, 2006 Share Posted October 10, 2006 Nyt on dropit alla ja avikset akselissa. Avikset on semmosessa asennossa, että keula on nyt taivaissa ja valojen alareuna just riittävästi maasta. Tuli vaan vastaan ongelmia ohjauksen kanssa. Nimittäin taitaa tuo tukivarsien kummallinen asento muuttaa tuota kasteria senverran paljon, ettei ohjaus nyt palauta juuri lainkaan. Ääriasennosta ihan pikkasen, mut siihen jää. Mitähän pirua tässä nyt sit oikeen tekis? Jos paan shimmit rungonpään ja akselin väliin, putoaa keula liian alas. Quote Link to comment
hanski. Posted October 10, 2006 Share Posted October 10, 2006 tuli mieleen...ei sulla simpukka jumissa olis...kun sen vuodon kanssa silloin taistelit...? että se pyörii kunnolla ympäri... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 10, 2006 Share Posted October 10, 2006 Ei oo simpukassa hätää. Siel on uus brassi trw tällä hetkellä paikoillaan ja sitäkin koitin vähän löysäillä. Kattelin tossa, että kasteri on sit jopa väärään suuntaan. Ei ihmekään siis ettei palauta, mutta mitä hemmettiä tolle sit tekee! On yks keino saada leima, mut ei oikeen viittis sitä tehä joka vuos. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Ilmeisesti kukaan ei oo sit yhtään sen fiksumpi? Aattelin, että kokeilis shimmejä ihan piruttain. Ei välttämättä auta, mut jotain pitää keksiä. Paljos kasterin pitäs normaalisti muuten näissä olla? Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Ei taida paljon konsteja olla muuta kuin laittaa KPI:tä oikein hitosti lisää, mikä taas onkin vähän vaikeampi juttu. Mutta ei luulisi sen casterin tai ohjauksen palautuksen olevan mikään kynnyskysymys. Jos olisi niin ei montaa Mersua tuolla maanteillä nytkään leimattuina liikkuisi... Hehe Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Niin no eiks KPI ja kasteri oo sama asia? Jos ei, niin kpi:tä mie tarkotan. Mersuissa onkin kato kpi toiseen suuntaan ja sitä kautta olka-akseli on toisella puolella kiinnityspisteiden välistä janaa. Se siis pitää olla aina sen janan yläpuolella. Mitään muuta mahdollisuutta mie en keksi kun pidemmän alatukivarren, mut eihän se oli mahdollista. Jonkinverran vituttaa. Quote Link to comment
Guest JuMuS Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Caster on se olkatappilinjan kallistuma pituussuunnassa, KPI poikittaissuunnassa. Sori, luin huonosti alkuperäisen kyssärin... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 No sit puhutaan casterista edelleen. Tosin KPI on varmaan kans ketuillaan. Pitääkin vähän kattoa miltä se näyttää. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Sitä vois vaikka leimata vielä tällä viikolla jos vaan sais tän yhen ongelman hoitoon. Tätä ei oo vissiin kenellekään muulle tullu vielä vastaan vai? Laitan kohtapuoleen toisen ohjaussimpukan paikoilleen, niin näkeepähän sit ettei ongelmat johdu siitä. Quote Link to comment
JaniM Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Casteri muistaakseni 0-2 astetta. Quote Link to comment
hanski. Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Nyt on dropit alla ja avikset akselissa. Avikset on semmosessa asennossa,että keula on nyt taivaissa ja valojen alareuna just riittävästi maasta. mitenkä toi toimii matalemmalla...siis "normaali" korkeudella....? katsastuksen vaatimalla korkeudella vaan tekee kiusaa.. niinkö..?? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 No normikorkeudella toimii niinkun normaalisti. Sit madaltamalla tulee taas liian suuret casterit ja ohjaus vähän jäykistyy, mut ei se oo niin paha, enkä mie tätä varmaan ihan tonttiin asti laskekaan. Eikä voikkaan, kun on aviksien säätövaroista noin puolet noston puolella. Vähän sain tossa paranemaan kun vaihoin simpukan. Toi uus on vissiin vaan vähän uutuuden jäykkä, niin ei oikeen nyt toimi kun kaikki pitäs olla niin löysää kun mahollista. Palloniveletkin on pränikät niin ne ei ihan normaali notkeuksissa viel ole. Ihan pikkasen siis palauttaa jo. Pitää kattoa mitä tapahtuis kun säätää nyt ohjauskulmat ja camberit kohalleen. Toivottavasti nyt leimauksen vaatiman herkkyyden sais aikaseks, niin pääsis viikonloppuna ajelemaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Juu ei. Ei vaan niin ei. Säädin pirunmoisen harituksen pois ja pyörät muutenkin suoraan, mutta ei se silti palauta. Muuten on oikeen hyvä ajaa, mut ratti pitää kääntää suoraan. Seuraavaks otan ohjausiskarin pois ja sit puotan alemmas jos ei muu auta. Quote Link to comment
Racing Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Uudet simpukat on jäykkiä,tutulle laitettiin semmoinen normikuplaan 1300-72 ja ohjaus ei myöskään heti palauttanut. Quote Link to comment
hanski. Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Uudet simpukat on jäykkiä,tutulle laitettiin semmoinen normikuplaan 1300-72 ja ohjaus ei myöskään heti palauttanut. ostin kanssa just uuden simpukan..on vielä laatikossa...pitääkin tarkistaa miten tiukka se oikein on... Quote Link to comment
mikan Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Vanhassa vara parempi? :-) Caster-paloja kannattaa käyttää jos tontittaa keulan paljon perää alemmaksi. t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Jos nyt laittaa caster-palat yläputken ja rungonpään väliin, laskee keula liian alas. Kokeilin muuten, että mitä vaikuttaa kun laskee keulan normaalitilaan, eli säädöt puoleenväliin. Ei palauta vieläkään. Nyt aattelin kokeilla, että mitä ihan ala-asenossa, mut eihän sillä voi jumalauta ajaa kun kallistuksen vakaaja raapii pihalaatoista murua irti. Kellokin on niin paljon, että naapurit vittuuntuu mekkalasta. Onks kellään ollu pallonivelet niin jäykkiä, ettei siks ois palauttanu? Tosin ei nää jäykiltä tuntunu kun otti raidetangot irti ja käänteli. Mitäs sit kokeillaan seuraavaks? Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 eiks casterlevyt tule alaputken ja rungon väliin? Quote Link to comment
Racing Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 eiks casterlevyt tule alaputken ja rungon väliin? Kyllä. Quote Link to comment
Guest Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Alashan noi on alunperin suunniteltu mut kumpaan suuntaan sitä casteria sitten tarviikaan säätää.. Eiks tossa autossa oo perä jo madallettu? jos keulaa on nostettu perään nähden niin caster-kulma menee just toiseen suuntaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Normaalisti tulee, kun keula on tontitettu reippaasti ja tukivarret on vähän toisinpäin perseellään. Vaikuttaa myös korin etunoja melko paljon. Nythän miulla on takanojassa kun keula pitää nostaa johonkin noin suurinpiirtein taivaaseen asti. Meen tekemään nyt epätoivosia tekoja ja vaihdan vaikka toiset tukivarret jos se vika jostain ihan oudosta syystä oiskin palloissa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 11, 2006 Share Posted October 11, 2006 Ei pitä olla pallonivelistäkään kiinni. Otin nimittäin irti, niin niitä pystyy heiluttelemaan käsin. Pyörittäminen on pikkasenraskaampaa, mut ei mitenkään normaalia jäykempi. Sit vähän fiilistelyä Quote Link to comment
Guest villeveikko Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Ei varmaan vaikuta mihkään (ohjauksen palautumiseen), mut mul on toisinpäin toi kallistuksenvakaaja (tehtaan asennus). Ei ainaskaan raapis niin helposti katukiviä... vai ottaaks se sulla sitten tohon akselin säätöpalaan kiinni? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 No se on tollein päin siks kun joutuu tosiaan nostamaan ton taivaisiin ton keulan. Toi keppi lähtee tosta kyl kokonaan vielä pois ja tulee jotain ihan muuta tilalle. Se ei sit ota maahan kiinni millään. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Ei vissiin löydy ehdotuksia? Meenkö vaan kottorille ja katon mitä tapahtuu? Toisia raidetankoja vois tietty ihan kostoks vielä kokeilla. Quote Link to comment
mikan Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Ehdotus: Nosta myös perse pystyyn. t. Mika Quote Link to comment
-tipi- Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Mutta perseen nostaminenhan vain pienentää casteria, ja näin ollen heikentää ratin palautusta? Quote Link to comment
mikan Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Mutta perseen nostaminenhan vain pienentää casteria, ja näin ollen heikentää ratin palautusta? Oon nyt kyllä ulkona tästä kaiman ongelmasta. Eikö nyt ollut niin että ohjaus ei toimi kun keulan nostaa taivaaseen? Joten jos perän nostaisi myös, niin auto olis normaaliasennossa, eli vaaka-asennossa. Silloin kait pitäisi toimia niinkuin vakiokuplan kuuluukin toimia jos vain kaikki osat muutoin on kondiksessa. t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 12, 2006 Share Posted October 12, 2006 Epätoivo on paras ratkasu kaikkeen. Vaihdoin tukivarret ja siis pallonivelet. Toimii lähes normaalisti vaikka keula on taivaassa ja caster väärään suuntaan päin helvettiä. Kyl tolla pitäs leima saada. Saas nyt sit nähä pidänkö noi paikoillaan vai vaihanko leimauksen jälkeen taas madalletut pallot. Eiköhän nekin siitä aikanaan löysty. Jännä juttu muuten miten poliisit voi ajaa ohi ja olla huomaamatta puolikasta autoa yleisellä tiellä. No onneks mie otin se jo ajoon, niin ei tuu niin pahat sakot jos joku kerta huomaavat. Quote Link to comment
hanski. Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 joo kyllä uusi TRW- valmistama simpukka on aika piukka verrattuna vanhaan kuluneeseen... käsin sitä ei saa pyörimään, mutta kun pihdeilla ottaa akselista kiinni niin saa liikkumaan... miten tuo sitten autossa kiinni olleessaan toimii on vielä kysymysmerkki... mutta eroa on vanhaan verrattuna...kai se on sitten tarkotuskin... Quote Link to comment
Fileas Posted October 16, 2006 Share Posted October 16, 2006 Mites aurauskulmat sojottaa tällä hetkellä? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.