Jump to content

-75 pritzen kesäksi liikenteeseen


Recommended Posts

  • 4 weeks later...
Posted

Tämähän se on mukavaa ku pääsee ulko pintoja maalaan ja ihan mielen kiintoista kokeilla miten tuommonen patina pinta oikein onnistuu paljon kaikenlaista oon lukenu ja kuullu miten tehty niin  päätin kokeilla semmosta että vetäsee ruiskulla korjaus paikkojen päälle paksun tumman ruskean epoksin ja pintaa koli pullolla värin ja vesi hioo uuden ja vanhan pinnan. Parin väri malli kokeilun jälkeen löyty puolikiilto/mattana aika sopiva sävy ja pääsi kokeileen. Sai kokeilla mlnta eri karkeutta vesihionnassa että tuli sopiva jälki. Tuossa muutama kuva kun ruskea pohja ja oranssi kolimaali päälle nurkat hiottu puhki epoksi vasten ja 1000 vesihionta koneella

20201126_211514.jpg

20201227_172913.jpg

20201227_183907.jpg

  • 4 weeks later...
Posted

Joo taas jotaki tullu touhuttua kävin tuossa tupoksella ohi mennen talli vierailulla ja innostuin tuosta taka akselin kavennuksesta, hyvien vinkkien ja tarkemman tutkailun perusteella kavennushan näytti melko yksin kertaiselta hommalta eli eiku puukkosaha kouraan ja menoksi. Tuo taka-akseli ulompi laippa näköjään on alunperin ns uros holkki mikä työnnetty torsio putken sisään ja hitsattu kiinni, ei ku holkin etupuolelta poikki. sauma auki ja ns vanha tynkä pois sillä sai  38mm eli 1,5tuumaa kavennusta. Joo sittempä piti alkaa tekeen tilaa että mahtuu tukivarsi ja vetoakseli liikkumaan ku kuitenki matalaa ollana tekemässä. Sai siinä hetken raapia päätä mille rupiais vaan siitä se parin nalle purkin avulla alko hahmottua, tuossa jatkona pari kuvaa 

20210118_210254.jpg

20210119_165855.jpg

Posted

Semmonen siitä sitten tuli varmaan jakaa vähä mielipiteitä vaan tuonko hyvin maalaa ei pitäs katsastus miehenkään huomata muutoksi 

IMG_20210125_163820.jpg

IMG_20210125_163809.jpg

IMG_20210125_164224.jpg

  • Like 4
  • 1 month later...
Posted

Oli päässy pehmiään molempien torsioputkien ympärille runkopalkkiin muutama reikä ja aloin vaihtaan niin nehän oli täynnä hiekkaa ja mönjää  saikin leikata reilummat aukot että sai tyhjättyä palkit

IMG_20210124_200758.jpg

IMG_20210207_202931.jpg

Posted

Runko muutokset valmiina niin sai hitsattua akselin päätylaputkin paikalleen oli vain karvan verran haastavan ahdas väli hitsata tuolta yläpuolelta mutta nippanappa tigin joustavalla nokalla mahtu hitsaan ympäri asti sauman

IMG_20210214_211232.jpg

IMG_20210228_131800.jpg

  • Like 1
Posted

Tuossa tuumailin että mitenhän nuitten tuki varsien kans tekis ku niiden lyhennys äkkiseltään vähän haastava toki Transporterhouselta sais valmiita vaan kuullut että saattaa olla äkkiseltään olla parin kuukauden toimitus aika joten päätin siirtää nuo tukivarsien korvakot säästy muutama satanen ja ei tarvinnut odotella osia

IMG_20210131_145211.jpg

IMG_20210131_135137.jpg

  • Like 2
Posted

Vetoakseli lyhennykset tuli tehtyä tuommosilla hitsattavilla holkeilla kaveri sorvas sen verran tiukat ja ohjaavat holkit että sai antaa kunnolla lämpöjä että akselin päät kohtasIMG_20210211_212841.thumb.jpg.9be1edf7b9548ae38c9be5b1fc69693a.jpg, vaan ei pitäs vipattaa 

IMG_20210211_212838.jpg

IMG_20210227_210033.jpg

Posted

Ei ehkä koske sun Pritzeniä, mutta mitenkähän tuollaiset hitsatut vetarit kestää, jos on moottorissa kunnolla voimaa? Pitääkö vetari jotenkin lämpökäsitellä hitsauksen jälkeen?

Posted
1 hour ago, mikan said:

Ei ehkä koske sun Pritzeniä, mutta mitenkähän tuollaiset hitsatut vetarit kestää, jos on moottorissa kunnolla voimaa? Pitääkö vetari jotenkin lämpökäsitellä hitsauksen jälkeen?

Kestää aikansa,katkeaa kyllä jossakin vaiheessa kuten katkeaa hitsaamatonkin vetari. Onhan noita hitsattuja vetareita alunperinkin edestä raapivissa autoissa.

Posted

Veikkaan että ei kyllä suorat ole nuo vetarit enää hitsauksen jälkeen noin kovilla virroilla. Toki ei niissä pienet heitot haittaa. Kannattaa kuitenkin kokeilla esim sorvin pakassa onko banaanit. 

Posted

Joo tuota mietin itekki että miten hitsais ettei vetele banaaniksi vaan ensin täppäsin pienemmillä saumoilla ns vastakkaisilta pinnoilta kiinni useammasta kohti ja sitten vasta isommalla virralla saumaa, mitä tuossa nosturin ajosiltaa vasten pyörittelin ei heittoa näkynyt vaan ei ne varmasti aivan luoti suoria ole

  • Like 1
  • 2 months later...
Posted

Jaaha sitä ois taas jotaki touhuttua ja pitkästä aikaa auto renkaillaan, keula tuli tehtyä uusiksi 4cm akseli putkia laskevilla pääty lapuilla ja maksimi kavennuksella mukavastihan tuo laskeutu

IMG_20210518_211901.jpg

IMG_20210518_211635.jpg

IMG_20210518_211642.jpg

  • Like 2
  • 3 months later...
Posted

Joo meinaa nämä projekti päivittämiset välillä unohtua kokonaan tuossapa muutamia kuvia mitä touhuttu päästiin nippa nappa kesäkauden päättäjäisiin Nallikarin(trailerilla) ja tuli aivan puskista vähän pokaaliakin eipä tämmöstä tunnustusta ja kannustusta ois osannut odottaa kun ajatus oli että paikalle päästäis

IMG_20210619_192903.jpg

IMG_20210616_214658.jpg

IMG_20210619_211321.jpg

  • 3 months later...
Posted
On 7/26/2020 at 11:08 PM, Jhannes said:

 Keulan korkeus näytti sopivalta korkeudensäätö paloilla vaan jousto vara oli aika mitätön noin 2-4cm ja viisaammat sanokin että  tuolla kun kunnon heittoon ajaa katkea pallonivelet noo ei muuta ku droppi olat tilaukseen ja alkoin keulan korkeuski miellyttään ja jousto varakin parani kummasti 

mistä nämä droppi olat ostit?

On 7/26/2020 at 11:08 PM, Jhannes said:

 

 

 

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...