Jhannes Posted January 4, 2021 Author Posted January 4, 2021 Tämähän se on mukavaa ku pääsee ulko pintoja maalaan ja ihan mielen kiintoista kokeilla miten tuommonen patina pinta oikein onnistuu paljon kaikenlaista oon lukenu ja kuullu miten tehty niin päätin kokeilla semmosta että vetäsee ruiskulla korjaus paikkojen päälle paksun tumman ruskean epoksin ja pintaa koli pullolla värin ja vesi hioo uuden ja vanhan pinnan. Parin väri malli kokeilun jälkeen löyty puolikiilto/mattana aika sopiva sävy ja pääsi kokeileen. Sai kokeilla mlnta eri karkeutta vesihionnassa että tuli sopiva jälki. Tuossa muutama kuva kun ruskea pohja ja oranssi kolimaali päälle nurkat hiottu puhki epoksi vasten ja 1000 vesihionta koneella Quote
Jhannes Posted January 26, 2021 Author Posted January 26, 2021 Joo taas jotaki tullu touhuttua kävin tuossa tupoksella ohi mennen talli vierailulla ja innostuin tuosta taka akselin kavennuksesta, hyvien vinkkien ja tarkemman tutkailun perusteella kavennushan näytti melko yksin kertaiselta hommalta eli eiku puukkosaha kouraan ja menoksi. Tuo taka-akseli ulompi laippa näköjään on alunperin ns uros holkki mikä työnnetty torsio putken sisään ja hitsattu kiinni, ei ku holkin etupuolelta poikki. sauma auki ja ns vanha tynkä pois sillä sai 38mm eli 1,5tuumaa kavennusta. Joo sittempä piti alkaa tekeen tilaa että mahtuu tukivarsi ja vetoakseli liikkumaan ku kuitenki matalaa ollana tekemässä. Sai siinä hetken raapia päätä mille rupiais vaan siitä se parin nalle purkin avulla alko hahmottua, tuossa jatkona pari kuvaa Quote
Jhannes Posted January 26, 2021 Author Posted January 26, 2021 Aikalailla alkuperäisestä palkista sai piku jatkolla tuohuttua uuden runko palkin 1 Quote
Jhannes Posted January 26, 2021 Author Posted January 26, 2021 Semmonen siitä sitten tuli varmaan jakaa vähä mielipiteitä vaan tuonko hyvin maalaa ei pitäs katsastus miehenkään huomata muutoksi 4 Quote
Jhannes Posted January 27, 2021 Author Posted January 27, 2021 Tuossa pari kuvaa tuosta ku katkaisin ja leikkasin vanhasta saumasta ylimääräisen pois Quote
Jhannes Posted February 28, 2021 Author Posted February 28, 2021 Oli päässy pehmiään molempien torsioputkien ympärille runkopalkkiin muutama reikä ja aloin vaihtaan niin nehän oli täynnä hiekkaa ja mönjää saikin leikata reilummat aukot että sai tyhjättyä palkit Quote
Jhannes Posted February 28, 2021 Author Posted February 28, 2021 Runko muutokset valmiina niin sai hitsattua akselin päätylaputkin paikalleen oli vain karvan verran haastavan ahdas väli hitsata tuolta yläpuolelta mutta nippanappa tigin joustavalla nokalla mahtu hitsaan ympäri asti sauman 1 Quote
Jhannes Posted February 28, 2021 Author Posted February 28, 2021 Tuossa tuumailin että mitenhän nuitten tuki varsien kans tekis ku niiden lyhennys äkkiseltään vähän haastava toki Transporterhouselta sais valmiita vaan kuullut että saattaa olla äkkiseltään olla parin kuukauden toimitus aika joten päätin siirtää nuo tukivarsien korvakot säästy muutama satanen ja ei tarvinnut odotella osia 2 Quote
Jhannes Posted March 1, 2021 Author Posted March 1, 2021 Vetoakseli lyhennykset tuli tehtyä tuommosilla hitsattavilla holkeilla kaveri sorvas sen verran tiukat ja ohjaavat holkit että sai antaa kunnolla lämpöjä että akselin päät kohtas, vaan ei pitäs vipattaa Quote
mikan Posted March 2, 2021 Posted March 2, 2021 Ei ehkä koske sun Pritzeniä, mutta mitenkähän tuollaiset hitsatut vetarit kestää, jos on moottorissa kunnolla voimaa? Pitääkö vetari jotenkin lämpökäsitellä hitsauksen jälkeen? Quote
Tutkija Posted March 2, 2021 Posted March 2, 2021 1 hour ago, mikan said: Ei ehkä koske sun Pritzeniä, mutta mitenkähän tuollaiset hitsatut vetarit kestää, jos on moottorissa kunnolla voimaa? Pitääkö vetari jotenkin lämpökäsitellä hitsauksen jälkeen? Kestää aikansa,katkeaa kyllä jossakin vaiheessa kuten katkeaa hitsaamatonkin vetari. Onhan noita hitsattuja vetareita alunperinkin edestä raapivissa autoissa. Quote
Racing Posted March 2, 2021 Posted March 2, 2021 Veikkaan että ei kyllä suorat ole nuo vetarit enää hitsauksen jälkeen noin kovilla virroilla. Toki ei niissä pienet heitot haittaa. Kannattaa kuitenkin kokeilla esim sorvin pakassa onko banaanit. Quote
Jhannes Posted March 3, 2021 Author Posted March 3, 2021 Joo tuota mietin itekki että miten hitsais ettei vetele banaaniksi vaan ensin täppäsin pienemmillä saumoilla ns vastakkaisilta pinnoilta kiinni useammasta kohti ja sitten vasta isommalla virralla saumaa, mitä tuossa nosturin ajosiltaa vasten pyörittelin ei heittoa näkynyt vaan ei ne varmasti aivan luoti suoria ole 1 Quote
Jhannes Posted May 18, 2021 Author Posted May 18, 2021 Jaaha sitä ois taas jotaki touhuttua ja pitkästä aikaa auto renkaillaan, keula tuli tehtyä uusiksi 4cm akseli putkia laskevilla pääty lapuilla ja maksimi kavennuksella mukavastihan tuo laskeutu 2 Quote
Jhannes Posted September 1, 2021 Author Posted September 1, 2021 Joo meinaa nämä projekti päivittämiset välillä unohtua kokonaan tuossapa muutamia kuvia mitä touhuttu päästiin nippa nappa kesäkauden päättäjäisiin Nallikarin(trailerilla) ja tuli aivan puskista vähän pokaaliakin eipä tämmöstä tunnustusta ja kannustusta ois osannut odottaa kun ajatus oli että paikalle päästäis Quote
Jhannes Posted September 1, 2021 Author Posted September 1, 2021 Mukavaa oli kesä kauden päättäjäisissä keli suosi ja paljon oli porukkaa lähtenyt liikkeelle 7 Quote
hanski. Posted December 25, 2021 Posted December 25, 2021 On 7/26/2020 at 11:08 PM, Jhannes said: Keulan korkeus näytti sopivalta korkeudensäätö paloilla vaan jousto vara oli aika mitätön noin 2-4cm ja viisaammat sanokin että tuolla kun kunnon heittoon ajaa katkea pallonivelet noo ei muuta ku droppi olat tilaukseen ja alkoin keulan korkeuski miellyttään ja jousto varakin parani kummasti mistä nämä droppi olat ostit? On 7/26/2020 at 11:08 PM, Jhannes said: Quote
Jhannes Posted December 25, 2021 Author Posted December 25, 2021 Nuo ostin Kokkolasta neoretrolta Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.