ARTO Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 (edited) Sukulaisukko sekaisin ja villit visiot kylmän talven varalle oulujarven vilpoisiin Talvi-iltoihin ja kyseli hölmöjä ja kysytään täältäkin kun en osaa vastata. Asiaan kun en oo itsekään pahemmin perehtynyt ja jos joku tietää, kenen valmistamalla/myymällä sarjalla saadaan vähiten päin seiniä oleva jäähdytysteho/jakautuma T1/oxyboxeriin vai onko sellaista? Ja jos jollain jees sarja Wau hintaan, saa tarjota myöskin. Edited May 28, 2020 by ARTO Quote
mikan Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 Eikö ne oo kaikki yhtä "hyviä"? 😉 Ainakin näyttävät niin samanlaisilta. https://www.csp-shop.com/en/engine/porsche-style-cooling-system-198-240-100-17703a.html https://www.ahnendorp.com/Beetle-typ-1-engineparts-and-machining/Porsche-Style-Cooling--Pullys/-1451-2018.html?language=en https://www.bergmannvw.net/Website-New/pages/high-flow-fan-kits_manufacturing.html http://www.dansimpsonvwengines.com/product/porsche-style-fan-kit-vw-aircooled/ t. Mika Quote
ARTO Posted May 28, 2020 Author Posted May 28, 2020 Joku muistikuva ettei noi kopat oo samanlaisia eli sieltä erot miten ilma jakaantuu vähemmän tai enemmän epätasaisesti per puoli. Ei oo mun ongelma, mutta jos jollain parempaa dataa, mielellään hyödynnetään. Quote
-tipi- Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 Jake Raby kirjoittaa theSambassa näin: Quote BTW_ I TESTED ALL 911 shrouds, except the unit made by Klaus in Germany. He doesn't sell them in the states, but I have recently scored one to test and will do that as soon as warm weather returns..The common issue with every 911 system I tested was the fact that they have huge temperature delta issues between all 4 cylinders, thats hell on expansion and contraction. I have seen 200F difference between the 4 cylinders of an engine with one particular system.....I would make a 911 system that would work, but with the amount of time that it would take to make it work, no one could afford it.. Plus, it would be copied within 3 months and I'd probably end up in jail for cutting the bastards balls off that copied my work!! Ja näin jäähdytyssysteemien paremmuuksista: Quote The line up is as folowsDTMStock non modified (includes 181 in my testing)36HP aftermarket911 style shroudscenter mounted systems that utilize the stock radial fan (these are HORRIBLE)VW GolNothing performed as bad as the Gol shroud!I saw no differences in cooling with the 181 shroud that would prove it's worth the money.My DTM only beat the stock shroud by about 10% in average engine temperature, but it did significantly decrease temperature delta between all 4 cylinders. The biggest benefit of the DTM was the cooler oil temperatures due to the TIV cooler and the 17% of added airflow we direct through it over stock. Germanlook.netissä joku koitti parannella 911 systeemiä: https://www.germanlook.net/forums/showthread.php?t=5973 1 Quote
-Alex- Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 (edited) 1 hour ago, -tipi- said: Jake Raby kirjoittaa theSambassa näin: Ja näin jäähdytyssysteemien paremmuuksista: Germanlook.netissä joku koitti parannella 911 systeemiä: https://www.germanlook.net/forums/showthread.php?t=5973 Tottahan toki nuo testitulokset varmaan pitää jossainmäärin paikkaansa, mutta kyllä testi vähän puoltaa taatusti rabyn suuntaan. Ja varmasti tuolloinkin samannäköisissä järjestelmissä eroja. Eli tuskin kaikkia saatavilla olleita on testannut edes... Tuon ainakin 15v vanhan testin jälkeen saksalaiset puhallinkotelot ovat muuttuneet. Jäähdytysdataa näistä ei ole, mutta lienee edelleen jäähtyy enemmän takimmaiset sylinterit kun puhallin on takimmaisten sylintereiden päällä melkein. Jos epäilyttää, niin tämän testaamiseen ja modifiointiin löytyy keinot. Ostaa sellaisen nelikanavaisen lämpömittarin ja kokeilee pelkällä vakiokopalla ja jos lukemat ole lähelläkään toisia, niin lisäilee sitten pellistä ilmanohjaimet tarpeen mukaan. Esim noilla kuvissa olevilla lisäyksillä on saatu jopa bernie bergmanin surkea koppa toimimaan hyvin. Edited May 28, 2020 by -Alex- Quote
Anssi Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 Eiköhän ne Saksassa ole näitä aika paljon ehtineet testailla kun muutossarjoja nelostyyppiin on ollut siellä myynnissä 45 vuotta 🙂 Mutta ykköstyypin koneessa lienee pelkkä ulkonäkökysymys, ei mitään muuta hyötyä... tässä jotain testiä pikaisella googlauksella https://www.gwd-weiser.de/gwd-infocenter/geblasesysteme/ 1 Quote
ARTO Posted May 28, 2020 Author Posted May 28, 2020 Jake testasi ( puolet testistä tietenkin oman tuotteen markkinointia ) yhden porschekopan ja tässä haetaan vielä vastausta, miten paljon erilaisia puhallinkopat ovat, kuvista kattoen kaikkien myymät kopat ei oo samasta muotista tehtyjä, joten eroja varmasti löytyy, mutta huonompaa vai parempaan? Quote
Urbantoy Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 Kattele jostain sambasta ja kysele sieltä.. isossa mualimassa niitä on enemmän käytetty ku suomessa.. Vai onko tää nyt vaan jamppasua on se hyvä vai huono.. Tuohan kaikki selviää jo tuosta Alexin topiikista mikä tähän linkattu.. Quote
-Alex- Posted May 28, 2020 Posted May 28, 2020 (edited) Näillä joilla on käytössä 911 tyylisiä puhallinkoppia, olisi mielenkiintoista ja helppoi testata niin saisi (suunta mikä hyvänsä) testituloksia. Jokaisen tulpan alle vaan rengasmainen anturi niin saa tasavertaista lukemaa tämän 4-kanavaisen mittarin kera. Mittari maksaa alle 300€ ja on alunperin tarkoitettu harrastelentokoneisiin. 12-kanavaisenkin mittarin saa alle 350€:n jos vielä sylintereistä haluaa ottaa lukemia. https://kauppa.sporttiauto.com/index.php?route=product/category&path=61_88 Edited May 28, 2020 by -Alex- 2 Quote
mätisäkki Posted May 29, 2020 Posted May 29, 2020 Tällaiset ohjaimet tuli tehtyä nelostyypin porsche koppaan pari viikkoa sitten. Muotoiltu vahvasti mutulla ilman tarkempaa tutkimusta. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.