Jump to content

Koneen ja laatikon nosto


Guest Hannu Mattila

Recommended Posts

Guest Hannu Mattila

Eli jos rakentais -58 kuplaan semmoset kiinnikkeet jolla kone ja laatikkopaketti nousis ylöspäin, sanotaan vaikka 10cm ja tekis semmoset z-malliset jousilatat, niin mikä kohta korissa ottaa kiinni ensin kun sen nostaa takaisin päälle?

 

Puhallinkotelo vai joku muu..

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Jees, tuon "korin pohjan" ajattelin nostaa tuolla tavalla.

Vaihteiston etukannake tuottaa eniten päänvaivaa ilmeisesti..?

 

Pahus, kun ei oo tuotteet tässä kotona, niin ei pääse suunnittelemaan "livenä"

Link to comment
Guest Hannu Mattila
Jos käytät heiluriakselia niin nosta myös vääntösauvaputkea. Pelkällä laatikon nostolla aurauskulmat muuttuvat todella rajusti joustoliikkeen mukaan.

Onks siitä z-mallisesta jousilatasta apua siihen?

Jousilatta.JPG

Tuollaista siis tarkoitan..

Link to comment
Jees, tuon "korin pohjan"

Vaihteiston etukannake tuottaa eniten päänvaivaa ilmeisesti..?

 

Yhdessä valmistumattomaksi jääneessä heiluriakselisessa Urhossa käänsin vain "keski-ikäisen" (kaksipulttisen) laatikon vääntösauvaputkessa olevan kiinnityslevyn toistepäin. Onnistui helposti ja siististi, mutta tuo Pekan mainitsema pyöräkulma murhe siihen tuli.

Link to comment
Guest Hannu Mattila
Geometrian kannalta zeta ei eroa yhtään suorasta latasta. Tukivarren liikkeen keskipiste on yhä vääntösauvan keskipisteestä

Jaa, no sitten pitää varmaankin nostaa sitä akseliputkea..

Tai jos ajaa vaan hiljaa :)

 

Laturikin alkaa jo tirkistää takaluukun läpi. :-)

Toi on varmaan aika pieni pulma.. ;-)

Link to comment
  • 7 months later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...
taka aisat on melko helppo katkaista ja kääntää 180 astetta ja hitsata kiinni taas.

 

Tuota en ajatellutkaan. Vaan kun sitä akseliputkea olis varmaan myös hyvä nostaa, jotta geometria säilyis hyvänä. Vaihdetangon korkeuttakin pitää sit miettiä...

 

t. Mika

Link to comment
Guest Mika Raussi

KCW on nostanu muistaakseni jostain koko takapään vääntösauvaputkineen. Siinä tuli vaihdetanko runkotunnelin yläpuolelle.

 

Lootaa voi nostaa muistaakseni sen kaks tuumaa siten, että veihdetanko säilyy tunnelissa, kun laittaa juniksen nokkapalan.

Link to comment

Lootaa kun nostaa niin akkia se nappaa kiinni tavaratilan pohjaan kytkinkopan ylareunasta. Sinne siis tehdaan sit kolo... samoin T1 mallinen puhallinkoppa ottaa kiinni takaluukun jousihimmeliin. Jousi pois niin tilaa tulee taas vahan lisaa.

Link to comment

poistaa ne ilman ohjaus pellit ,niin on tilaa ja itellä nostettu laatikkoa 10cm ja

takalasin paikkaa tais olla laskettu 8cm tippalistojen suunnassa.... luultavasti tulee 48 idat läpi korista,kun on ne pitkät torvet ja suodatin panokset... centterin kotelolle on tilaa reippaasti,kun on rämppeet poistettu.... kuvia tulee talven aikana kun saan alustan kasaan ja konetta soviteltua...

 

 

Marko

post-1753-13888360446704_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...