Guest Hannu Mattila Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Eli jos rakentais -58 kuplaan semmoset kiinnikkeet jolla kone ja laatikkopaketti nousis ylöspäin, sanotaan vaikka 10cm ja tekis semmoset z-malliset jousilatat, niin mikä kohta korissa ottaa kiinni ensin kun sen nostaa takaisin päälle? Puhallinkotelo vai joku muu.. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Laatikon kytkinkoppa ja sen seutu ottaa koriin kiinni ekana. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Taitaa laatikon etukappale ottaa kiinni aikanopeesti. Eikä kyllä taida 10cm väliä kytkinkopankaan yläpuolella. Takahelmakin pitänee siirtää tieltä pois, jos aikoo pakaria käyttää. Kuplapajalla ois varmaan ensikädentietoa, että pirauttaen Jussille. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Pari kuvaa Urhon teosta. Laatikkoa nostettu suurin piirtein kymmenen senttiä ja saman verran tuota korin "pohjaa". http://img.photobucket.com/albums/v219/ ... 1164627178 http://img.photobucket.com/albums/v219/ ... 1164627254 Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Jees, tuon "korin pohjan" ajattelin nostaa tuolla tavalla. Vaihteiston etukannake tuottaa eniten päänvaivaa ilmeisesti..? Pahus, kun ei oo tuotteet tässä kotona, niin ei pääse suunnittelemaan "livenä" Quote Link to comment
Pekka Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Jos käytät heiluriakselia niin nosta myös vääntösauvaputkea. Pelkällä laatikon nostolla aurauskulmat muuttuvat todella rajusti joustoliikkeen mukaan. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 - tosiystävä ei anna lajitoverin ähtäröidä kuplaansa - :) Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Jos käytät heiluriakselia niin nosta myös vääntösauvaputkea. Pelkällä laatikon nostolla aurauskulmat muuttuvat todella rajusti joustoliikkeen mukaan. Onks siitä z-mallisesta jousilatasta apua siihen? Tuollaista siis tarkoitan.. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Laturikin alkaa jo tirkistää takaluukun läpi. :-) Quote Link to comment
Pekka Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Onks siitä z-mallisesta jousilatasta apua siihen? Geometrian kannalta zeta ei eroa yhtään suorasta latasta. Tukivarren liikkeen keskipiste on yhä vääntösauvan keskipisteestä Quote Link to comment
Ketsa Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Jees, tuon "korin pohjan" Vaihteiston etukannake tuottaa eniten päänvaivaa ilmeisesti..? Yhdessä valmistumattomaksi jääneessä heiluriakselisessa Urhossa käänsin vain "keski-ikäisen" (kaksipulttisen) laatikon vääntösauvaputkessa olevan kiinnityslevyn toistepäin. Onnistui helposti ja siististi, mutta tuo Pekan mainitsema pyöräkulma murhe siihen tuli. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Geometrian kannalta zeta ei eroa yhtään suorasta latasta. Tukivarren liikkeen keskipiste on yhä vääntösauvan keskipisteestä Jaa, no sitten pitää varmaankin nostaa sitä akseliputkea.. Tai jos ajaa vaan hiljaa :) Laturikin alkaa jo tirkistää takaluukun läpi. :-) Toi on varmaan aika pieni pulma.. ;-) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Kahen tuuman nostolla pääsee paljon helpommalla. Jää vaihteensiirtotankokin orgis paikalle kun laittaa juniksesta nokkakappaleen. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 IRSittämään... Äh, liian modernia.. Kun on päivät kotona niin on aikaa visioida kaikkee pöhköä.. :) Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Tai sitten ei nosta laatikkoa, vaan laskee koko koria alustalla... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 No sepä se vasta vähätöinen ja helppo ratkasu onkin. Ja jopa käytännöllinen kun ei mahu kun lapset ajamaan. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 27, 2006 Share Posted November 27, 2006 Voihan se pohjalevytkin madaltaa yhtä paljon kuin kori mutta jättää runkopalki ja alusta vakio korkeudelle... ;-) Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 No töitähän se vaatis varmasti, kunhan nakkasin ajatuksena tuohon. Että jos alkaa nostamaan koko runkopalkin takaosaa, niin miksei sitten nosta koko matkalta jne ne. Ja juurikin tuota tyyliä tarkoitin mitkä kuvat Hebsteri linkitti edellä. Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Tuokin vaihtoehto kävi mielessä.. Eikä tuo nyt niin hirveän monimutkainen hommakaan olis, mitä olen muutamaa projektia seurannu.. Quote Link to comment
Ketsa Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Paineilmalla nousevat/laskevat pohjalevyn puolikkaat :-) Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Paineilmalla nousevat/laskevat pohjalevyn puolikkaat :-) Älä nyt kaikkia salaisuuksia paljasta... ;-) Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Ai poijjaat tekee niitä transformers-leluja?? Quote Link to comment
mikan Posted July 28, 2007 Share Posted July 28, 2007 Saako noita Z-mallisia kuplan jousilattoja jostain? Entä vääntösauvojen kiinnityskohtaan tulevaa säätöpalikkaa? t. Mika Quote Link to comment
joksa Posted September 27, 2008 Share Posted September 27, 2008 No sepä se vasta vähätöinen ja helppo ratkasu onkin. Ja jopa käytännöllinen kun ei mahu kun lapset ajamaan. Äkkiäkös sitä samalla sipaisee vähän penkin jaloistakin pois. Quote Link to comment
mikan Posted November 1, 2008 Share Posted November 1, 2008 Onko kukaan nostanut kuplan akseliputkea/taka-aisoja tai tuleeko mieleen hyviä kuvia jostainpäin nettiä? t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 taka aisat on melko helppo katkaista ja kääntää 180 astetta ja hitsata kiinni taas. Quote Link to comment
mikan Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 taka aisat on melko helppo katkaista ja kääntää 180 astetta ja hitsata kiinni taas. Tuota en ajatellutkaan. Vaan kun sitä akseliputkea olis varmaan myös hyvä nostaa, jotta geometria säilyis hyvänä. Vaihdetangon korkeuttakin pitää sit miettiä... t. Mika Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 KCW on nostanu muistaakseni jostain koko takapään vääntösauvaputkineen. Siinä tuli vaihdetanko runkotunnelin yläpuolelle. Lootaa voi nostaa muistaakseni sen kaks tuumaa siten, että veihdetanko säilyy tunnelissa, kun laittaa juniksen nokkapalan. Quote Link to comment
Guest Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Lootaa kun nostaa niin akkia se nappaa kiinni tavaratilan pohjaan kytkinkopan ylareunasta. Sinne siis tehdaan sit kolo... samoin T1 mallinen puhallinkoppa ottaa kiinni takaluukun jousihimmeliin. Jousi pois niin tilaa tulee taas vahan lisaa. Quote Link to comment
mikan Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Bugfuel, ahtaus tiedossa myös kirpun ollessa kyseessä. Oikeastaan vielä ikävämpi homma, kun eli selviä puukkosahalla ja migillä. Possun puhaltimella ehkä menis helpommalla? t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 Corvairin flektia vaan peliin niin jo piisaa tilaa :) BTW Mikan, aloitin uudessa duunissa Porsche mekatsuna viime maanantaina. Possun flektikoppia on pajalla yllinkyllin , LOL ;) www.troysport.com Quote Link to comment
kosola Posted November 2, 2008 Share Posted November 2, 2008 poistaa ne ilman ohjaus pellit ,niin on tilaa ja itellä nostettu laatikkoa 10cm ja takalasin paikkaa tais olla laskettu 8cm tippalistojen suunnassa.... luultavasti tulee 48 idat läpi korista,kun on ne pitkät torvet ja suodatin panokset... centterin kotelolle on tilaa reippaasti,kun on rämppeet poistettu.... kuvia tulee talven aikana kun saan alustan kasaan ja konetta soviteltua... Marko Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.