Jump to content

Koneen ja laatikon nosto


Guest Hannu Mattila

Recommended Posts

Guest Hannu Mattila
Posted

Eli jos rakentais -58 kuplaan semmoset kiinnikkeet jolla kone ja laatikkopaketti nousis ylöspäin, sanotaan vaikka 10cm ja tekis semmoset z-malliset jousilatat, niin mikä kohta korissa ottaa kiinni ensin kun sen nostaa takaisin päälle?

 

Puhallinkotelo vai joku muu..

Posted

Taitaa laatikon etukappale ottaa kiinni aikanopeesti. Eikä kyllä taida 10cm väliä kytkinkopankaan yläpuolella. Takahelmakin pitänee siirtää tieltä pois, jos aikoo pakaria käyttää.

 

Kuplapajalla ois varmaan ensikädentietoa, että pirauttaen Jussille.

Guest Hannu Mattila
Posted

Jees, tuon "korin pohjan" ajattelin nostaa tuolla tavalla.

Vaihteiston etukannake tuottaa eniten päänvaivaa ilmeisesti..?

 

Pahus, kun ei oo tuotteet tässä kotona, niin ei pääse suunnittelemaan "livenä"

Posted

Jos käytät heiluriakselia niin nosta myös vääntösauvaputkea. Pelkällä laatikon nostolla aurauskulmat muuttuvat todella rajusti joustoliikkeen mukaan.

Guest Hannu Mattila
Posted
- tosiystävä ei anna lajitoverin ähtäröidä kuplaansa -

 

:)

Guest Hannu Mattila
Posted
Jos käytät heiluriakselia niin nosta myös vääntösauvaputkea. Pelkällä laatikon nostolla aurauskulmat muuttuvat todella rajusti joustoliikkeen mukaan.

Onks siitä z-mallisesta jousilatasta apua siihen?

Jousilatta.JPG

Tuollaista siis tarkoitan..

Posted

Onks siitä z-mallisesta jousilatasta apua siihen?

 

 

Geometrian kannalta zeta ei eroa yhtään suorasta latasta. Tukivarren liikkeen keskipiste on yhä vääntösauvan keskipisteestä

Posted
Jees, tuon "korin pohjan"

Vaihteiston etukannake tuottaa eniten päänvaivaa ilmeisesti..?

 

Yhdessä valmistumattomaksi jääneessä heiluriakselisessa Urhossa käänsin vain "keski-ikäisen" (kaksipulttisen) laatikon vääntösauvaputkessa olevan kiinnityslevyn toistepäin. Onnistui helposti ja siististi, mutta tuo Pekan mainitsema pyöräkulma murhe siihen tuli.

Guest Hannu Mattila
Posted
Geometrian kannalta zeta ei eroa yhtään suorasta latasta. Tukivarren liikkeen keskipiste on yhä vääntösauvan keskipisteestä

Jaa, no sitten pitää varmaankin nostaa sitä akseliputkea..

Tai jos ajaa vaan hiljaa :)

 

Laturikin alkaa jo tirkistää takaluukun läpi. :-)

Toi on varmaan aika pieni pulma.. ;-)

Guest Mika Raussi
Posted

Kahen tuuman nostolla pääsee paljon helpommalla. Jää vaihteensiirtotankokin orgis paikalle kun laittaa juniksesta nokkakappaleen.

Guest Hannu Mattila
Posted
IRSittämään...

Äh, liian modernia..

 

Kun on päivät kotona niin on aikaa visioida kaikkee pöhköä.. :)

Guest Mika Raussi
Posted

No sepä se vasta vähätöinen ja helppo ratkasu onkin. Ja jopa käytännöllinen kun ei mahu kun lapset ajamaan.

Guest Hannu Mattila
Posted

Tuokin vaihtoehto kävi mielessä..

 

Eikä tuo nyt niin hirveän monimutkainen hommakaan olis, mitä olen muutamaa projektia seurannu..

  • 7 months later...
Posted

Saako noita Z-mallisia kuplan jousilattoja jostain?

Entä vääntösauvojen kiinnityskohtaan tulevaa säätöpalikkaa?

 

t. Mika

  • 1 year later...
Posted
No sepä se vasta vähätöinen ja helppo ratkasu onkin. Ja jopa käytännöllinen kun ei mahu kun lapset ajamaan.

 

 

Äkkiäkös sitä samalla sipaisee vähän penkin jaloistakin pois.

  • 1 month later...
Guest Toheltaja
Posted

taka aisat on melko helppo katkaista ja kääntää 180 astetta ja hitsata kiinni taas.

Posted
taka aisat on melko helppo katkaista ja kääntää 180 astetta ja hitsata kiinni taas.

 

Tuota en ajatellutkaan. Vaan kun sitä akseliputkea olis varmaan myös hyvä nostaa, jotta geometria säilyis hyvänä. Vaihdetangon korkeuttakin pitää sit miettiä...

 

t. Mika

Guest Mika Raussi
Posted

KCW on nostanu muistaakseni jostain koko takapään vääntösauvaputkineen. Siinä tuli vaihdetanko runkotunnelin yläpuolelle.

 

Lootaa voi nostaa muistaakseni sen kaks tuumaa siten, että veihdetanko säilyy tunnelissa, kun laittaa juniksen nokkapalan.

Posted

Lootaa kun nostaa niin akkia se nappaa kiinni tavaratilan pohjaan kytkinkopan ylareunasta. Sinne siis tehdaan sit kolo... samoin T1 mallinen puhallinkoppa ottaa kiinni takaluukun jousihimmeliin. Jousi pois niin tilaa tulee taas vahan lisaa.

Posted

Bugfuel, ahtaus tiedossa myös kirpun ollessa kyseessä. Oikeastaan vielä ikävämpi homma, kun eli selviä puukkosahalla ja migillä. Possun puhaltimella ehkä menis helpommalla?

 

t. Mika

Posted

Corvairin flektia vaan peliin niin jo piisaa tilaa :)

 

 

BTW Mikan, aloitin uudessa duunissa Porsche mekatsuna viime maanantaina. Possun flektikoppia on pajalla yllinkyllin , LOL ;)

 

www.troysport.com

Posted

poistaa ne ilman ohjaus pellit ,niin on tilaa ja itellä nostettu laatikkoa 10cm ja

takalasin paikkaa tais olla laskettu 8cm tippalistojen suunnassa.... luultavasti tulee 48 idat läpi korista,kun on ne pitkät torvet ja suodatin panokset... centterin kotelolle on tilaa reippaasti,kun on rämppeet poistettu.... kuvia tulee talven aikana kun saan alustan kasaan ja konetta soviteltua...

 

 

Marko

post-1753-13888360446704_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...