zamuli Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Jep, eli ensimmäinen kosketus ilmavolkkariin on saatu, kun käsiini ajautui type3 ilman konetta. Mistään en mitään tiedä, mutta täältä varmaan saa vinkkiä moneen ongelmaan. Kannattaako tuohon edes hakea alkuperäistä konetta? Mitä muita koneita tuohon on helposti sovitettavissa. Tavaratila ei ole tärkeä :-) Niin ja se on fastback jos sillä on merkitystä. Quote Link to comment
-MITO- Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Nimimerkit Mesikämmen ja Vihannes volkkaripalstalla ainakin omistavat fastbackit, eiköhän he koneen ääreen päästyään kerro hyvät vinkit :) Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 alkuun vois pohtia haluuko pitää konetilan ja takatavaratilan erillään toisista vai ei. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Runko moottorihan on sama sekä t-1:sessä että t-3:sessa. Puhallin ja apulaitteet vain eroavat. Noin periaatteessa. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 +öljypaineanturin reikä ja öljyntäyttö ei sitä t1 sinne kannata tunkee, tulee vaan jäähy probleemoo ja kontti hävii Quote Link to comment
Lasse Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 No on siellä takatukikin, että ei normi volkkarin kone sinne heittämällä mene. Kas kummaa, fiksuin temppu lienee laittaa sinne sellainen kone kuin sinne kuuluukin, eli kolkin kone. Eli tarvi arpoa jäähdytyksen kanssa. Katsari voi kysellä tuliseinästäkin jos sinne tunkee pystykoneen. Kaasarit on vähän siinä ja siinä, pannariin ei oikein välipohjan alle tahdo mahtua mitään järkevää kaasutinratkaisua. Ellei orkkiksia sellaiseksi lue. Periaatteessa kolkin perään saa nelkun koneen, mutta laillisuuden kanssa lienee vähän niin ja näin, ainakin jos kone pikkasenkin isompi. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Takakannake oli tietävästi vain uudemmissa kolkeissa jossa myös on IRS:i. Joissain pallokeulapakuissakin on samat kiinnikkeet. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Tuossa pari kuvaa oman fb:ni konehuoneesta. Jos jotain muuta haluaa kuin vakiokoneen ja vakiokaasarit, niin tavaratilasta on melkein kyllä luovuttava. Jäähän toki eteen vielä tavaratilaakin. Omassani on kolkin kone ja Typ-1:een tarkoitetut Dellorto-kaasarit Dellortolla on / oli kolmostyyppeihin suunniteltu kaasaripaketti, joka sopii luukun alle. Siinä on matalat imusarjat ja todella matalat ilmanputsarit, mutta tuollaista on vaikea enää löytää, koska kyseisten kaasareiden valmistus on lopetettu. Ja kyllä näissä vanhemmissakin kolkeissa on tuo takakannake. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 mutta ainahan voi laittaa ruiskun ;D ei tartte suuttimien kanssa puljata kun läppäristä vaan näpynäpy, eikä se murheenkryyni edes näy kun kansi päällä Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 vakiokoneesta kuva Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Ja kyllä näissä vanhemmissakin kolkeissa on tuo takakannake. Ok. En tosiaan ole (vielä) niin tuttu näiden kolkkien kanssa itsekään, mutta eikös tuo vanhempi kannake ole erilainen kuin uudemmissa? Omassa on vain semmoinen moottorin takana oleva poikittainen palkki joka on ripustettu koriin molemmin sivuin kumi kannakkeissa. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Kannakkeet on erilaiset, esim. Kikkarapään kuvassa ei näy tuota vanhemman mallin kannakkeen korinpuoleista osaa, joka Kyöstillä on. Joten kuva lienee uudemmalla Typ2- tyyppisellä kannakkeella olevasta kolkista. Quote Link to comment
-tipi- Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Nelkun kone sovellettavissa Kolkkiin helposti? Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/311555.jpg fits like a glove, samat ongelmat toki ku kuplanki kanssa, notta kytkinakseli ei taida ihan natsaa Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Mulla on tuommoiset jotka Ritariässällä näkyy tuosta puolan vasemmalla puolella. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 karvarinnan kuvassa vuoden 71 kolkki Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Tässä vielä kuva irrallisesta kolmostyypin 1600 koneesta. Kuvassa näkyy ko. koneen eroavaisuudet verrattuna typ-1 koneeseen, eli puhallin, öljyntäyttö, matala ilmanputsari, tuplakaasarit ( solex 32 ) , takakannake jne. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Tässä vielä kuva irrallisesta kolmostyypin 1600 koneesta.Kuvassa näkyy ko. koneen eroavaisuudet verrattuna typ-1 koneeseen, eli puhallin, öljyntäyttö, matala ilmanputsari, tuplakaasarit ( solex 32 ) , takakannake jne. Siis onko toi tappi puhallinkopassa takakannake? Missä mallissa on toi poikittainen kannake sitten? En oo oikeen perillä mitkä karvarinnat ja kikkarapäät on kyseessä.. :-) Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Hebster: Siinä koneessa mikä tulee sinulle, on poikittainen kannake. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Onko kannakekin mukana? En enää muista. :-) Quote Link to comment
Guest Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Mieti tarkkaan autosi käyttötarkoitus... vaan on se mikä tahansa, kolkki on aina poikaa! Eli hieno. Ja ajettava. Ja... :) Itse, tietysti, suosittelen ihan vakiokonetta, jos vähääkään arvostat alkuperäisyyttä, ja ajatuksesi on kunnostaa auto aikalaisensa näköiseksi jne. Jos sitten taas kiinnostaa "tehot", moottorin kanssa enemmänkin puljaaminen, virittäminen, niin... tällä palstalla varmasti löytyy tietäjiä koneen rakentamisesta ja virittämisestä vaikka kuinka! Standardi, orggiskonetta metsästin itsekin ammoin, noin 2 vuotta sitten kuumeisesti. Kotimaasta ei löytynyt - tai kukaan ei ainakaan sellaista myynyt loppujen lopuksi - mutta naapurin puolella Ruotsissa oli tarjontaa enemmänkin... Vaan kyllä oikeesti lohkoja löytyy. Ja muut hilppeetkin, kun on kärsivällinen. Ilmankierrätyspeltien kanssa voi joutua harmittelemaan hieman pidempään. Suosittelen myös vierailua FWVA:n sivustoille. Siellä on ihan oma "keskustelupiiri" kolmostyypeistä. Ja kun käyttää Searchia, niin löytää faktaa mm. tuosta kannatinasiasta. - J P.S. Laitoin myös yksityisviestiä http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/keskustelu/index.php Quote Link to comment
zamuli Posted November 29, 2006 Author Share Posted November 29, 2006 Täällähän on innokasta porukkaa ;-) Eli tuo mun auto on -71 eli uudempaa mallia. Koneen alkuperäisyydellä ei ole niin väliä, kun tuo korikaan ei sellaiseksi enään muutu (ähtäri) :-) Tavaratilan joutunee uhraamaan jos tuonne jotain alkuperäisestä poikkeavaa laittaa, ei haitanne kesäkruisailuissa. Kunhan toimivan koneen sais perään ja kesäksi ajoon. Quote Link to comment
-MITO- Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 No kunnon vireistettyä konetta sitten kehiin :) Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 No kunnon vireistettyä konetta sitten kehiin :) Esim. tuommoinen 1776:n ilmajäähy. Kyllä sillä kolkki jo ihan kivasti liikkuu. Onneksi oli pitkänokkainen, jos kerran on Ähtäröity. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Fat Chicks are like mopeds. They are both fun to ride till your friends find out. ei vaan, jollai kierolla tavalla uudemmatki mallit on joskus ihan onnistuneita kuten tämä DWL arkiiveista pengottu fasty. sopivasti tonttii, kivat vanteet ja tuo ah niin ihana patina ;) (vai oonko hämääntyny värin takia taas) mutta virimielessä toki se hyvä puoli että taitaa tänäpäivänä kaikki lohkot olla universaaleja kannakkeiden ja öljyntäyttöjen puolesta. eiku raserase vaan ja ähtäröinnit pois Quote Link to comment
-MITO- Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 http://www.vwtype3.org/owners.manual/mechanical/ Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Todella onnistunut vannevalinta tuossa sinisessä. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 millos detaljoit nuo reijät ;) Quote Link to comment
-tipi- Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Eiks tässä oo/ollu ilmajäähdytteinen Corvairin bokseri kuutonen: Kuva lainattu Tero Virran sivuilta. Quote Link to comment
mikan Posted November 29, 2006 Share Posted November 29, 2006 Pitäis kait joskus repiä toi mun vanha -71 ruiskunotsi puun alta ja laittaa liikenteeseen. Tässä v.99 Paraisilla: t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.