Jump to content

Liianko jyrkkäkö nokkako?


Guest Mika Raussi

Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Pintakaasulla ei vaan yksinkertasesti voi ajaa. Rupee nimittäin nytkyttämään ihan pirusti joka kerta. Säädöt toki on vielä perstuntumalla, eli perseellään. En siis oo ehtiny seoksia säädättämään sen tarkemmin. Sytkä pitäs olla niillä paikkeilla.

 

Eli mie nyt epäilen vähän, että ongelmana on turhan kiree nokka K-jetille. Vaik on pitkä imusarja tasottamassa, niin vissiin sitä lähtee läppä hyppimään.

Oonkohan yhtään oikeilla jäljillä vai meenkö mettään jos ruuvaan vakion kepin kiinni?

 

Niin konehan on T-4, nokka vakiosta hiottu jotain 280 asteen paikkeilla muistaakseni ja imusarja näyttää tältä.

Jakaja on 009.

 

Vakiota keppiä takas? Alipaineellinen jakaja? Mitä häh?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Kiertää hyvin kyl. Ja pienellä kaasulla, sekä matalilla kierroksilla nyhtää oikeen nätisti jos on pikkasen rasitusta. Mut jos koittaa ajaa vaikka tasta kuutta kymppiä nelosella, niin nykii ihan koko ajan. Tyhjäkäyntiäkään en oo saanu pelaamaan kunnolla paljoo alle kahen tonnin. Ei oo tosin ihan mahottomasti tullu tohon osastoon perehdyttyä.

 

Jotain semmosta puhetta mie jostain kuulin, että toi nokka vois mennä just hilkulleen vielä k-jetin kanssa, mut jospa se ei mee. Tietty seosmittari varmaan näyttäs jos määränjakajan läppä hyppis, mut ei oo sitä viittiny hankkia kun ton säätö ei oo kun yks ruuvi. Jotenkin tuntus, että se ois vaan turhaa.

Link to comment
Guest ritariässä

mä vaihtaisin jakajan ekana. kokeileppa pieni testi, vedä ennakkoa 5-10 astetta lisää ja tee noi samat pikkukierros ja pintakaasuajelut ja jos oireet poistuu on syynä 009 jakajan väärä ennakko kyseiselle koneelle ja ajotyylille.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Voihan sen tehä tietty, mutta nyt on ennakot jo jossain ihan järettömissä. Kääntelin lampun kanssa jossain vaiheessa 15 perusennakon ja sillon saikin jo vissiin 38 astetta maksimia. Nyki pirusti ja tyrkkäsin sen enempää kattomatta aikasemmalle. Helpotti vähäsen, mut ei paljoo.

Link to comment
Guest ritariässä

kannattas varmaan seokset tarkistaa ja mittailla/säädellä bensanpaineita jne... jos vaan käykin laihalla ja laiha ennakko muutemnkin vaatii paljon ennakkoa, siitä tuli toi jakajajutska jne....

Link to comment
Guest Mika Raussi

Voi se olla. Lähinnä tässä vaiheessa nyt pitikin pohtia, että rupeeko vaihtamaan nokkaa tässä talven aikana vai ei. Säätöjä ruvetaan sit miettimään taas kun toi on liikennäitävässä kunnossa. Nyt on keula nimittäin levällään, eikä se siitä kasaannu todennäkösesti ennen lumia.

 

Tosin kuinka paljon mie muutenkaan häviän sit heposia jos vaihan vakion nokan? Jotenkin sitä kaipais konetta, jota ei tarviis huudattaa saadakseen sieltä mitään irti, mut ei sitä sit taas ihan mopona viittis ajella.

Link to comment

Niillä seuduilla mistä lähtee paluubensalinja löytyy purettavissa oleva paineraja ja sen karalle vaihdellaan eripaksuisia prikkoja jousen alle. Omat muistikuvat alkaa olemaan jo k-jetistä hämäriä, mutta kyllä sen painerajan siitä äkkäät kun murikkaa silmittelet.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Nii-in. Miusta tossa käy just toi, että läppä käy hyppimään. Siltä se tuntuu ajossakin. Ihan kun läpyttäs kaasua. Kovemmalla kuormalla ja päälle 2000 kierroksilla se sit rauhottuu toki.

 

Pitää vissiin kokeilla semmosta temppua, että laitan kuusiokoloavaimen säätöruuviin pystyyn, puotan tyhjäkäyntiä pienemmäks ja katon hyppiikö.

Link to comment

Tosta K-jet + tiukka nokka vielä. Meidän kylällä pojat laitto väärnmerkkiseen autoon tiukan nokan + k-jetiin. Alakierroksilla toiminta oli kuten kuvasit. Kun vaihtovat tuplakaasarit tilalle, niin sitten löyty toimivuutta aikaisemmin kiukutelleelle alueelle.

 

Itte selvittelin max asteita (toki nostokin vaikuttaa) jos olsiin sekaantunut K-jettiin. Silloin päädyin tälle sun kepakon asteille (270-280).

 

Nyt sulla hakkaa kantta ees ja taas, kunnes ilma virta tasaantuu. Koetas vähentää nokan aukioloa lisäämällä vena välystä. . . ?

Link to comment
Guest laiska`s custom

iso overlappi taitaa olla pahinta k:lle.ohjauspainetta aavistuksen säätäen ja siitä kuuskulmasta lisää sit kakkua,voisi pelastaa tilanteen..imusarjan kokoojan koolla aikamoinen merkitys alapäässä! vai???

Link to comment
Guest laiska`s custom

kokooja pitäis olla koneen koko *2 ,vois rauhoittaa tilannetta..onx muuten toi 2vai3mm sisäreijjällä toi sun suuttimien papu putki,täältäpäin ei meinaan saa kaupasta noita pieniä..

Link to comment
Tuohon ongelmaanhan paneuduttiin L-jetronicissa mekaanisesti, ts. tehtiin läpästä semmoinen 2-osainen 90-asteinen ja erillinen kammio taakse joka tasasi sykkeen. Tämä ehkä K:n kanssa melko kinkkinen homma...

 

 

Puavo @ dwl

 

Eikä auttanut kuitenkaan ;) L(E)-jetti sekoaa melko totaalisesti kireen nokan kanssa, taitaa se kuitenkin vähän kireemmän kestää kuitenkin...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...