Guest Mika Raussi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Pintakaasulla ei vaan yksinkertasesti voi ajaa. Rupee nimittäin nytkyttämään ihan pirusti joka kerta. Säädöt toki on vielä perstuntumalla, eli perseellään. En siis oo ehtiny seoksia säädättämään sen tarkemmin. Sytkä pitäs olla niillä paikkeilla. Eli mie nyt epäilen vähän, että ongelmana on turhan kiree nokka K-jetille. Vaik on pitkä imusarja tasottamassa, niin vissiin sitä lähtee läppä hyppimään. Oonkohan yhtään oikeilla jäljillä vai meenkö mettään jos ruuvaan vakion kepin kiinni? Niin konehan on T-4, nokka vakiosta hiottu jotain 280 asteen paikkeilla muistaakseni ja imusarja näyttää tältä. Jakaja on 009. Vakiota keppiä takas? Alipaineellinen jakaja? Mitä häh? Quote Link to comment
Guest Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 ei se kyl nokasta voi johtua, heittääkö se jotain pyttyä pois pelistä pintakaasulla? Quote Link to comment
Guest metyme Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Ilmamäärämittari? Nyhtää pintakaasulla mutta kierttää 4000 yli hyvin? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Kiertää hyvin kyl. Ja pienellä kaasulla, sekä matalilla kierroksilla nyhtää oikeen nätisti jos on pikkasen rasitusta. Mut jos koittaa ajaa vaikka tasta kuutta kymppiä nelosella, niin nykii ihan koko ajan. Tyhjäkäyntiäkään en oo saanu pelaamaan kunnolla paljoo alle kahen tonnin. Ei oo tosin ihan mahottomasti tullu tohon osastoon perehdyttyä. Jotain semmosta puhetta mie jostain kuulin, että toi nokka vois mennä just hilkulleen vielä k-jetin kanssa, mut jospa se ei mee. Tietty seosmittari varmaan näyttäs jos määränjakajan läppä hyppis, mut ei oo sitä viittiny hankkia kun ton säätö ei oo kun yks ruuvi. Jotenkin tuntus, että se ois vaan turhaa. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 mä vaihtaisin jakajan ekana. kokeileppa pieni testi, vedä ennakkoa 5-10 astetta lisää ja tee noi samat pikkukierros ja pintakaasuajelut ja jos oireet poistuu on syynä 009 jakajan väärä ennakko kyseiselle koneelle ja ajotyylille. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Voihan sen tehä tietty, mutta nyt on ennakot jo jossain ihan järettömissä. Kääntelin lampun kanssa jossain vaiheessa 15 perusennakon ja sillon saikin jo vissiin 38 astetta maksimia. Nyki pirusti ja tyrkkäsin sen enempää kattomatta aikasemmalle. Helpotti vähäsen, mut ei paljoo. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 kannattas varmaan seokset tarkistaa ja mittailla/säädellä bensanpaineita jne... jos vaan käykin laihalla ja laiha ennakko muutemnkin vaatii paljon ennakkoa, siitä tuli toi jakajajutska jne.... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Voi se olla. Lähinnä tässä vaiheessa nyt pitikin pohtia, että rupeeko vaihtamaan nokkaa tässä talven aikana vai ei. Säätöjä ruvetaan sit miettimään taas kun toi on liikennäitävässä kunnossa. Nyt on keula nimittäin levällään, eikä se siitä kasaannu todennäkösesti ennen lumia. Tosin kuinka paljon mie muutenkaan häviän sit heposia jos vaihan vakion nokan? Jotenkin sitä kaipais konetta, jota ei tarviis huudattaa saadakseen sieltä mitään irti, mut ei sitä sit taas ihan mopona viittis ajella. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 teitkös koneelle muuta kuin nokan vaihdon sisuskalujen suhteen eli esim korotitko puristussuhdetta samalla ym... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Ruttua tuli joo lisää. Ei sitäkään muistaakseni oo kun 8.6 tai sinnepäin. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Eikös K-jetissä nyt sentään kaksi säädetävää asiaa ole... Se läpän säätöruuvi ja bensanpaineen jousen shimmiprikat? Nokan ajoituksen muuttaminen voisi kanssa auttaa. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Eh? Prikkoja? Missä? Quote Link to comment
Ketsa Posted December 5, 2006 Share Posted December 5, 2006 Niillä seuduilla mistä lähtee paluubensalinja löytyy purettavissa oleva paineraja ja sen karalle vaihdellaan eripaksuisia prikkoja jousen alle. Omat muistikuvat alkaa olemaan jo k-jetistä hämäriä, mutta kyllä sen painerajan siitä äkkäät kun murikkaa silmittelet. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 on sit viel ohjauspaineen säätö Quote Link to comment
Guest dog Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 se on vaan ruisku joka takkuaa Quote Link to comment
metake Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 K-jetistä en tiedä, mutta LE-jetronic käyttäytyy juuri noin liian tiukalla nokalla, koska epätasainen ilmavirtaus pienillä kierroksilla saa ilmaläpän hakkaamaan edes takaisin. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Nii-in. Miusta tossa käy just toi, että läppä käy hyppimään. Siltä se tuntuu ajossakin. Ihan kun läpyttäs kaasua. Kovemmalla kuormalla ja päälle 2000 kierroksilla se sit rauhottuu toki. Pitää vissiin kokeilla semmosta temppua, että laitan kuusiokoloavaimen säätöruuviin pystyyn, puotan tyhjäkäyntiä pienemmäks ja katon hyppiikö. Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 läpän jäykkyyttä voi kiristää aavistuksen... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Sattuuks näihin muuten t-1 keinut? Quote Link to comment
pipo_esa Posted December 6, 2006 Share Posted December 6, 2006 Onkos ohjauspainetta pienennetty? Ohjauspaine vaikuttaa tuohon ilmanmäärämittarin läpän heilumiseen. Mitkäs palikat sulla on siellä? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Sattuuks näihin muuten t-1 keinut? ei Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Tosta K-jet + tiukka nokka vielä. Meidän kylällä pojat laitto väärnmerkkiseen autoon tiukan nokan + k-jetiin. Alakierroksilla toiminta oli kuten kuvasit. Kun vaihtovat tuplakaasarit tilalle, niin sitten löyty toimivuutta aikaisemmin kiukutelleelle alueelle. Itte selvittelin max asteita (toki nostokin vaikuttaa) jos olsiin sekaantunut K-jettiin. Silloin päädyin tälle sun kepakon asteille (270-280). Nyt sulla hakkaa kantta ees ja taas, kunnes ilma virta tasaantuu. Koetas vähentää nokan aukioloa lisäämällä vena välystä. . . ? Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 iso overlappi taitaa olla pahinta k:lle.ohjauspainetta aavistuksen säätäen ja siitä kuuskulmasta lisää sit kakkua,voisi pelastaa tilanteen..imusarjan kokoojan koolla aikamoinen merkitys alapäässä! vai??? Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Voi olla että kokeilen ekaks vaihtaa sen nokan. Muutenkin tekis enemmin mieli mukavuutta kun hirveitä tehoja. Vanhuusko muka tulossa vai mitä? Quote Link to comment
Guest laiska`s custom Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 kokooja pitäis olla koneen koko *2 ,vois rauhoittaa tilannetta..onx muuten toi 2vai3mm sisäreijjällä toi sun suuttimien papu putki,täältäpäin ei meinaan saa kaupasta noita pieniä.. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 2 millin sisärejällä noi on joo. Ja toi määrä makso jotain 1.50€ noin suurinpiirtein. Quote Link to comment
joksa Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Hämärästi muistan lukeneeni jostain, että vastaavassa tilanteessa porattu reikä ilmäärämittarin läppään rauhoittamaan liikettä alakierroksilla. Tietty vaikuttaa säätöihin koko alueella. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Tuohon ongelmaanhan paneuduttiin L-jetronicissa mekaanisesti, ts. tehtiin läpästä semmoinen 2-osainen 90-asteinen ja erillinen kammio taakse joka tasasi sykkeen. Tämä ehkä K:n kanssa melko kinkkinen homma... Puavo @ dwl Quote Link to comment
metake Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Tuohon ongelmaanhan paneuduttiin L-jetronicissa mekaanisesti, ts. tehtiin läpästä semmoinen 2-osainen 90-asteinen ja erillinen kammio taakse joka tasasi sykkeen. Tämä ehkä K:n kanssa melko kinkkinen homma... Puavo @ dwl Eikä auttanut kuitenkaan ;) L(E)-jetti sekoaa melko totaalisesti kireen nokan kanssa, taitaa se kuitenkin vähän kireemmän kestää kuitenkin... Quote Link to comment
mikan Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Turbo auttaa. Se tasaa kivasti imupulsseja. :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 mega auttaa kivasti ei läpät hypi :) Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.