Jump to content

Ev kupla


Recommended Posts

Posted

Yksi keltainen lasikuitukoppainen, onkohan se Bonito, on tiedossa Mikkelissä. En tiedä onko tekijä foorumilla, mutta ainakin yksi on. Siinä oli budjettisyistä lyijyakut ja 17kW moottori, sillä se jotain 80km/h vauhtia, kulki mutta akkukapasiteetti toki oli varsin pieni joten mitään kaukomatkailua ei tehty.

 

OTR:ssä bongattu 2014:

http://kharon.suomiforum.com/www/otr&ssya2014/IMG_2660.jpg

http://kharon.suomiforum.com/www/otr&ssya2014/IMG_2661.jpg

http://kharon.suomiforum.com/www/otr&ssya2014/IMG_2687.jpg

 

  • Like 2
Posted

Kajaanissa on hienosti isolla rahalla tehty sähkö ovaali.

Suutari Harri rakentanut. 

Juttua oli ilmeisesti tulossa Tekniikan Maailmaan tai johonkin muuhun lehteen. 

  • Like 1
Posted
5 minutes ago, Kaaleppi said:

Kajaanissa on hienosti isolla rahalla tehty sähkö ovaali.

Suutari Harri rakentanut. 

Juttua oli ilmeisesti tulossa Tekniikan Maailmaan tai johonkin muuhun lehteen. 

Tästä kuulinkin jo aiemmin, itseäkin kiinnostaisi rakentaa mutta ei löydy isoja rahoja...

Posted

Mulla tossa tallissa projekti...

64 koppa ja netgain hyper9 moottori, teslan akut yms... red9 keula ja csp jarruja

Ollut töitä ny aika paljon ei ole oikeen ehtinyt keskitymään loppuun saattamiseen.

Ja kyllä palaa tuohon rahaa...

 

Pasi

  • Like 2
Posted
16 minutes ago, Jooo said:

Mulla tossa tallissa projekti...

64 koppa ja netgain hyper9 moottori, teslan akut yms... red9 keula ja csp jarruja

Ollut töitä ny aika paljon ei ole oikeen ehtinyt keskitymään loppuun saattamiseen.

Ja kyllä palaa tuohon rahaa...

 

Pasi

Minkä kokoinen akku ja mihin sijoitettu

Posted

Sähköautoissa taidetaan puhua kWh. Jännitehän voi olla vähän mitä vain, ja teho on se joka autoa liikuttaa, 

ei ampeerit. on siis eri asia tehollisesti otetaanko tunti ampeerin teholla 600 voltin jännitteellä vai 400 voltilla…

Posted
15 hours ago, -tipi- said:

Akut on kyllä yleensä mitoitetaan ampeeritunneissa (Ah) 🤔

 

Et sä väärässä ole mutta silloin puhutaan yhdesta akusta joka tässä tapauksessa olisi akuston yksittäinen kenno mikä luultavasti on 3,7V ja ~ 3000mAh ja näitä kun kasataan moduuleihin ja moduuleista kasataan akusto niin sieltä voi tulla ulos just sitä miten moduuleita kasataan yhteen. Jolloin Ah käsite menisi vähän vaikeaksi kertomaan akuston kokoa. Teslassa alunperin akusto jännite taisi olla jossain 350V paikkeilla ja taasen esim porschessa taisi olla yli tuplat tähän nähden. Jolloin näiden akustojen vertailu Ah periaatteela ei oikein olisi vertailukelpoinen.

  • Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...