Matti-Pekka Posted November 12, 2021 Posted November 12, 2021 (edited) Terve Mitkäs on nyt tämän päivän kauppias tarjonnassa hyvät hintalaatu suhteen kk. - runko- /nokka laakerit? Ja onko suosituksia mistä hankkia? Koneet T1 (1600)moottoreita mopoon tietysti... Edited November 12, 2021 by Matti-Pekka Quote
DOODAH Posted November 12, 2021 Posted November 12, 2021 Tjaa tilanne on lähes semmonen, et ota sieltä missä on hyllyssä. Nihkeetä on osamarkkinoilla nyt Quote
mikan Posted November 15, 2021 Posted November 15, 2021 CSP ainakin kovasti kehuu laakereitaan. https://www.csp-shop.com/en/engine/engine-case-and-accessories/bearing-kits/ "We offer main bearing sets for Type-1 engines with 1200-1600 cc (30 kW/40 hp - 40 kW/54 hp) with steel backing main bearings only - exactly like Volkswagen specified it! Unlike cheap sets with aluminum main bearings our steel backing mains withstand the occurring stress inside the engine case. That's the only way to guarantee a long lifespan of your engine." 1 Quote
Matti-Pekka Posted November 15, 2021 Author Posted November 15, 2021 Onko tietoa näistä laakerimerkeistä jotka vielä käyttää teräs tukirunkoisia liukulaakereita? Mulla kävi ekassa koneessa kk- laakereilla niin että kun ennakon säätö oli hieman pielessä ja tiukoissa mopomiesten mäki-ohitus turneissa pääsi kone hieman detonoimaan, niin kk.laakerit alko mankeloituu (laakerin runko levisi). No asia korjaantui kun ennakon säätö tuli kuntoon ja yli riehakas remuaminen myös hieman rauhoittui. Mutta perinteinen rautarunkoinen laakeri olisi kyllä pitkällä juoksulla hyvä. Mutta kuka valmistaa/myy vielä T1 koneeseen? Quote
Maasturi Posted November 15, 2021 Posted November 15, 2021 Onko tietoa näistä laakerimerkeistä jotka vielä käyttää teräs tukirunkoisia liukulaakereita? Mulla kävi ekassa koneessa kk- laakereilla niin että kun ennakon säätö oli hieman pielessä ja tiukoissa mopomiesten mäki-ohitus turneissa pääsi kone hieman detonoimaan, niin kk.laakerit alko mankeloituu (laakerin runko levisi). No asia korjaantui kun ennakon säätö tuli kuntoon ja yli riehakas remuaminen myös hieman rauhoittui. Mutta perinteinen rautarunkoinen laakeri olisi kyllä pitkällä juoksulla hyvä. Mutta kuka valmistaa/myy vielä T1 koneeseen?Keiteleen Koneesta löytyy esim. Mahlen laakereita. Kiertokangen laakerit ovat teräsrunkoisia. Kokoja on std - 0,25 - 0,50 - 0,75 - 1,00 - 1,25 - 1,50 mm. Runkolaakereita on myös n. 50 eri kokoa. Monet moottorin laakerivauriot johtuvat muista vioista kuin itse laakereista.Lähetetty minun TA-1032 laitteesta Tapatalkilla Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.