Guest Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Kiinnostaisi tietää mahtuuko 5.60/15" rengastus kääntymään vapaasti droppiolkien kanssa (ei ota lokareihin etc. kiinni)? Vanhempi kupla kyseessä... Quote Link to comment
Sakke Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 riippuu madalluksesta :D Quote Link to comment
tmm Posted February 5, 2007 Share Posted February 5, 2007 Ei mahdu. Mulla oli tuolloin vakiovanteilla 165/80 renkaat - ei toivoakaan. Kokeilin toisesta 5.60 renkaita (myös vakiovanteet) - raapii. Kapee akseli vaan samalla alle vaikka Aircooledilta. -Tuomas http://seeblau65.blogspot.com/ Quote Link to comment
Guest Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 riippuu madalluksesta :D Itse en ole löytänyt kuin 2,5" madaltavia olkia, jos tiedät mistä löytää muullakin madalluksella olevia niin kerro toki! ;) Ei mahdu. Mulla oli tuolloin vakiovanteilla 165/80 renkaat - ei toivoakaan. Kokeilin toisesta 5.60 renkaita (myös vakiovanteet) - raapii. Näin vähän pelkäsinkin =( Säädettävä etuakseli voisi tulla kyseeseen kun auto on olkatappikeulalla, mutta niiden laadusta tälläkin palstalla monenlaista tarinaa =( Taitaa jäädä keula taivaisiin kun tuli uudet valkosivut juuri laitettua alle... Quote Link to comment
-MITO- Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Eikai kukaan enää tänäpäivänä madalla, aika nähty juttu jo ;D Quote Link to comment
tmm Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 It's not just good - it's good enough! Mulla juuri valittamista ole tuosta akselista. Muokattujen iskaritolppien yläosaa ei ole hitsattu kokonaan umpeen joten sieltä pääsee vettä sisään: porasin poistoreiät alas ja tohautin kotelosuojaa sisään. Vielä alustamassa päälle niin ihme on jos ei kestä. Säätöalue on riittävä, ala-asennossa (littanoilla renkailla) kolahtaa akseli maahan kun painaa keulaa ja yläasennossa lampun reuna just sen 50 senttiä maasta (rättirenkailla). Säätökin onnistuu parissa minuutissa. Ajanut en ole vielä metriäkään joten varaan oikeuden vaihtaa mielipidettäni :) -Tuomas http://seeblau65.blogspot.com/ Quote Link to comment
Guest Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Minulla ei ole tarkoitustakaan laittaa tuon -54:sen keulaa tonttiin vaan mahdollisesti madaltaa hillitysti, siten ettei keula tavoittele taivasta =) Vielä ei ole kertynyt kokemusta vakio korkeudella olevasta ilma VW:stä... Quote Link to comment
Guest Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Nostellaanpas tätä kun en muuta löytänyt.. Eli pystylamppu kuplassa 165/80 renkaat. Alkaakohan hiertämään pahasti jos droppiolat heittää alle? Tuntuu olevan niin tapauskohtaista, toisella sitä, toisella tätä, mutta onko tällä palstalla kokemuksia? Mittailin 7,5 senttiä renkaan korkeimmasta kohtaa lokasuojaan ja tilaa jäi vielä vajaa pari senttiä. Quote Link to comment
Guest luunkova Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Vakiovanteilla ei mulla ainakaan mahtunut pyörimään ääripäissä. 145:set mahtuu. Quote Link to comment
metake Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 pystylamppu kuplassa 165/80 renkaat. Alkaakohan hiertämään pahasti jos droppiolat heittää alle? Tuntuu olevan niin tapauskohtaista, toisella sitä, toisella tätä, mutta onko tällä palstalla kokemuksia? Mittailin 7,5 senttiä renkaan korkeimmasta kohtaa lokasuojaan ja tilaa jäi vielä vajaa pari senttiä. Ei se pelkkä rengas vielä kerro mitään, riippuu paljon myös vanteesta. Alkuperäisissä 4-pulttisessa on et muistaakseni 34 ja tarvikealuissa yleensä 25. Huomioi myös että droppiolat yleensä leventää raideväliä, eli tuo pyörää ulospäin. Quote Link to comment
x-pj Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 pystylamppu kuplassa 165/80 renkaat. Alkaakohan hiertämään pahasti jos droppiolat heittää alle? Tuntuu olevan niin tapauskohtaista, toisella sitä, toisella tätä, mutta onko tällä palstalla kokemuksia? Mittailin 7,5 senttiä renkaan korkeimmasta kohtaa lokasuojaan ja tilaa jäi vielä vajaa pari senttiä. Ei se pelkkä rengas vielä kerro mitään, riippuu paljon myös vanteesta. Alkuperäisissä 4-pulttisessa on et muistaakseni 34 ja tarvikealuissa yleensä 25. Huomioi myös että droppiolat yleensä leventää raideväliä, eli tuo pyörää ulospäin. Autot on yksilöitä. Kun laitoin aikoinaan -75 kuplaan droppiolat niin piti vaihtaa 135/80 renkaat ja vanteet joissa ET oli muistaakseni 41. Pystysuunnassa ois mahtunut isompikin rengas, mutta kun kääntää pyötiä ja on ihminen molemmilla etupenkeillä, niin sitten ottaa kiinni. Pallonivelkeulasen dropit levittää muistaakseni 6 mm puolelleen. Nyt en lähtis tekemään madallusta dropeilla ilman akselin kavennusta. Kavennetulla akselilla sais aluvanteitakin mahtumaan. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 empi 8 spoket ja 155/80 mahtuu pyörimään, 185/65 ei mahdu... Lokareissahan on lokarista riippuen hieman varaa muotoilla sita sisäreunaa. Itse jouduin sitä kanttia hieman tiukentamaan. Quote Link to comment
-tipi- Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Rengas kertoo kyllä käyttäjästä aika paljon. Jos lähdetään madaltamaan, niin ei oo mitään tolkkua käyttää 80-sarjalaisia raktorin etukumeja. Varsinkin tämä 165/80 on ihan helevetin iso vierintäkehältään, samankokoinen kuin 205/65!. Esim jos mennään 165/80 -> 165/65 (joka on aivan loistava ajo-ominaisuuksien, jouston ja mataluuden kompromissi) madallusta tulee jo 2,5cm kumista, eli about saman verran myös tilaa lisää loksuun päin. Sit jos menee 165/50 tai /45, (jotka alkaa oleen aika kovia jo, pienimpien 15" joukossa vierintäkehältään) niin madallusta tulee jo 5-6cm pelkästään kumista. Nämä matalaprofiilisemmat tietty vaatii monesti 5,5" vanteen, joita yleisimmät tarvikealut on. Mut jos haluaa käyttää 4" tai 4,5" orkkis vannetta onhan noita 145/65, 155/70 tai 155/60 kumejakin. Kiitos Smartin. Ainiin, nopeusmittarin näyttämä kantsii tarkastaa, jos käyttää vierintäkehältään pienempiä kumeja. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 Rengas kertoo kyllä käyttäjästä aika paljon. Jos lähdetään madaltamaan, niin ei oo mitään tolkkua käyttää 80-sarjalaisia raktorin etukumeja. Varsinkin tämä 165/80 on ihan helevetin iso vierintäkehältään, samankokoinen kuin 205/65!. Esim jos mennään 165/80 -> 165/65 (joka on aivan loistava ajo-ominaisuuksien, jouston ja mataluuden kompromissi) madallusta tulee jo 2,5cm kumista, eli about saman verran myös tilaa lisää loksuun päin. Sit jos menee 165/50 tai /45, (jotka alkaa oleen aika kovia jo, pienimpien 15" joukossa vierintäkehältään) niin madallusta tulee jo 5-6cm pelkästään kumista. Nämä matalaprofiilisemmat tietty vaatii monesti 5,5" vanteen, joita yleisimmät tarvikealut on. Mut jos haluaa käyttää 4" tai 4,5" orkkis vannetta onhan noita 145/65, 155/70 tai 155/60 kumejakin. Kiitos Smartin. Ainiin, nopeusmittarin näyttämä kantsii tarkastaa, jos käyttää vierintäkehältään pienempiä kumeja. Btw tähän liittyen olisko jollain toimivaa linkkiä stor normistoon ettei tarttisi arpoa että mikä rengas soveltuu millekkin vanteelle. Niin joo ja tälläsen bongasin kun vähän asiaa selasin. CAL LOOK TIRE SIZE COMPARISON CHARTIn Height Order Tire Size---- Height-- Width 1- 165/45x15-- 20.8-- 6.5 2- 165/50x15-- 21.5-- 6.5 3- 155/60x15-- 22.3-- 6.1 4- 145/65x15-- 22.4-- 5.7 5- 175/55x15-- 22.6-- 6.9 6- 195/50x15-- 22.7-- 7.7 7- 135R15----- 23.5-- 5.3 8- 185/60x15-- 23.7-- 7.3 9- 145R15----- 24.1-- 5.7 10- 195/60x15- 24.2-- 7.7 11- 185/65x15- 24.5-- 7.3 12- 205/60x15- 24.7 -- 8.0 13- 155R15---- 24.8-- 6.1 14- 195/65x15- 25.0-- 7.7 15- 165R15---- 25.4 -- 6.5 16- 205/65x15- 25.5-- 8.0 17- 195/70x15- 25.7-- 7.7 18- 215/65x15- 26.0-- 8.5 19- 205/70x15- 26.3-- 8.0 Note: Actual mounted sizes may vary Quote Link to comment
Guest Pesone Posted May 15, 2012 Share Posted May 15, 2012 http://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php#laskuri tuolta sivulta löytyy melkein kaikki mitä renkaista ja vanteista ja niiden sopimisista tarttee tietää. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.