Jump to content

RHD 114 turkis invalidikamoilla


DOODAH

Recommended Posts

Taustaa: Tuli 80-luvun lopulla paikalliselta vw-gurulta tieto kuplasta jossa ratti väärällä eli oikealla puolella. Sillon tällöin asiaa sivuttiin ja jossain vaiheessa 90 lukua tuo kupla oli siirtynyt tuon saman gurun omistukseen. Kovasti mietittiin miten tuon saisi hommattua itselle. Oli jo suunnitteilla että laitellaan tuo ajo kuntoon, mutta ei sitten kuitenkaan mahtunut silloisten projektien sekaan tuon kunnostus. Auto unohtui vuosiksi. Ja ulkovarasto 11 tyhjäyksen aikaan tuo siirtyi koivulahteen pellolle pakujen sekaan odottelemaan parempia aikoja. Kesällä 2021 sitten päästiin tuosta lopulta kauppoihin. Kovasti oli ottanut kipeetä ulko seisotus. Ja hankalia osia puuttui. Niitä tässä on pyydystelty, vielä ei hitsata.

pelto.JPG

maps _koivulahti.JPG

  • Like 1
Link to comment

Tuo 90 luvun aika tais loppua 2000 kun siirrettiin tuo jonosta ulkovarasto 11:seen odottelemaan. Näissä kuvissa vielä aika kopsakka. Alkuperäisen omistajan vävy oli vähä hitsaillu. Oikee kynnys ja etukolmio hitsattu. No ehkä menee uusiksi... Ei oo invakamat vielä kovin ruosteessa

7.jpg

6.jpg

5.jpg

4.jpg

3.jpg

2.jpg

1.jpg

Link to comment

Ja 2021 kun oli kaupat sovittu oli aika käydä kattomassa mita 20 vuotta pellolla on saanu aikaan. Ei tuo nyt parantunu ole, mutta kunnostamis vörtti on. Siispä siirtoa tallille suunniteltiin. Ja ennenkun lumet tulee. Oli sentään jo syykuu.

IMG-20210927-WA0005 (1).jpg

IMG-20210927-WA0003 (1).jpg

IMG-20210927-WA0002 (1).jpg

IMG-20210911-WA0010.jpg

IMG-20210911-WA0009.jpg

IMG-20210911-WA0008.jpg

IMG-20210911-WA0007.jpg

IMG-20210911-WA0006.jpg

Link to comment

Ja silläaikaa olikin tallille putkahtanu moottori. Jumissa, mutta melko täydellinen. Siispä palasiksi ja osia hommaamaan.

Ikävin homma näissä ajosta nääneissä pannuissa on tuo putsailu. Pytytkin irtos ilman dynamiittia. Ameriikasta löyty 1200cc bug spray. 1200cc käärmeenpesä löyty vasta tänä kesänä. VIelä on sorsat ja J-putket tekemättä. Flektikoppaan lopullinen väri, niin tästäkin saa savut.

20230707_132526.jpg

20230831_213843.jpg

9856210.jpg

20230411_220338.jpg

20230410_124357.jpg

20230401_165422.jpg

20230401_180830.jpg

20230221_195708.jpg

20230316_204034.jpg

IMG-20230318-WA0001.jpg

IMG-20230318-WA0007.jpg

20230321_212631.jpg

20230209_183816.jpg

20230207_192025.jpg

  • Like 2
Link to comment

Osottautu melko vaikeeksi tuo RHD homma pisteosien kannalta. Pari vdo ja magura bensamittaria jo tutkin, että meniskö ihan vaan kehyksen kääntämällä, no ei mene, vaikka ehkä kelpaiskin. Löyty sitten austraaliasta sähkönen RHD bensamittari. Ja yllätys yllätus ei tuo taustapeilikään näissä sama ole. Vois ehkä lämmittää ja kääntää oikeekätiseksi, mutta kun löyty 114 leimallinen kengurupeili, piti ottaa myös se. Ja kun alkas kenguruhommat niin otettiin myös MPH mittari aussilogolla. Ja vasemman oven sisäkaffa vielä samaan pakettiin. Josko näillä olis paikattu hankalimmat puutteet. Toki jos jollakin on vinkata RHD mattosarjaa, niin ehkä sekin auttais. Potkupelli nyt menee kääntämällä, onneks polkimet oli tallella... EI oo helpoin keissi tämä.

IMG-20230831-WA0003.jpg

IMG-20230831-WA0005.jpg

IMG-20230831-WA0002.jpg

IMG-20230831-WA0008.jpg

IMG-20230831-WA0011.jpg

  • Like 3
Link to comment
1 hour ago, Kurre said:

Toi pikkukaveri on ihan ku peilikuva Jerestä

 

Mistä tuossa muka näkee että on peilikuva, onko Iso-Deellä noukka jotekin eri suuntaan vinossa ku "normikuvassa" 😄
Kyllä minä uskon että Iso-Dee on RHD rookkerin löytänyt, ei kait se laturi ois muuten eripuolella ku normikoneessa
Kuvastahan sen näkee 🤣 Se on pakko usko jos Iso-Dee niin sanoo 😁

Link to comment

RHD:n kattila:


Speksit

-65’ only (113.101.373D) kannet vw vaihtomoottori stanssilla, kanavat portattu ja kiillotettu mun toimesta

 

Venttiiliohjurit holkitettu

 

Uudet TRW pakoventtiilit ja venttiiliseeteihin koneistettu 3-kulma

 

Imuventtiilit takahiottu 30 asteen kulmalle

 

1.1:1 Keinuvivut hieman isomman noston saamiseksi

 

Kiillotetut ja tasapainotetut kiertokanget

 

Kampiakselin laakerikaulat kiillotettu 

 

7.415kg kevennetty vauhtipyörä

 

Lohko deburrattu ja kiillotettu sisäpuolelta, jotta kampiakselin heittämä öljy palautuisi öljypohjaan tehokkaammin

 

146mm Empi Power pulley

 

Kolbenschmidt kupupää männät jotka nosti 
puristussuhdetta 6,8:1stä 7,1:1teen

 

Stressihoonatut täysripa pytyt

 

Uudet laakerit, stefat, tiivisteet, männänrenkaat ym.

 

Holley 2100 ”Bugspray” 2-kurkkuinen kaasutin sinkatulla Thunderbird products ”Dual throat ram manifold” imusarjalla (Alkuperäinen suunnitelma oli 30 PICT-1 1200 imusarjaan, mutta tehon kannalta pullonkaulana olis ollu imusarja jonka halkaisija laipan kohdasta 26mm)

 

Bosch ZV/PAU 4R6 iso jakaja (tää luultavasti vaihtuu valurautarunkoiseen Bosch 010 jakajaan, koska luulen, ettei vakio alipaine-ennakkojakaja oo pariskunta ton Bugsprayn kanssa, vaikka siinä alipainelähtö onkin)

 

35mm 1200 käärmeenpesä, vaimentajaksi luultavasti Bugpack Glasspack

 

1.5mm Dekki ja 45cc palotilat

 

Mooneyes teema moottorinpelleissä tekastu omasta päästä

 

Ihan tyytyväinen oon jos tästä vaikka 45ponia irtoisi koneesta.

 

27795DE4-0ED0-4C25-A96B-FDD7C833CF15.thumb.png.a9459e09d97c37d45c6c76a27b3982be.png4B61D985-B2AB-421D-BDAB-8F8846D5E1D5.thumb.jpeg.70e7d411efda43d407e7a9c8fe7cc776.jpeg

Edited by CallookVdub
  • Like 8
Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...