Jump to content

Kuplan käsijarrukahvan siirto taaksepäin


Recommended Posts

Posted

Sanokaas onko joku täällä siirtänyt kuplassa käsijarruvipua taakseppäin eli leikannut irti ja lyhentäny vaijerinputkia ja hitsannut uudestaan kiinnin taaemmaksi. Itsellä on tila kepin ja kässärivivun välissä vähän kortilla. Mietityttää saakosen irti vaan leikkaamalla neliön kahvan ympäriltä vai onko ne vaijeri putket kiini siinä kahva palassa ja onko alapuolella kuinka leveälti jotain lisä jäykkäreitä.

 

 

Posted

Jos pieni tilan lisääminen mielessä, niin vaihtoehdoista helpoin on lyhentää käppäri kahvaa. Tää ei tirtenkää vastannu sun kysymykseen, mut kantsii funtsii

Posted (edited)

20231014_090703.thumb.jpg.49432f00c833285a274cd9702cee70b1.jpgSe on jo lyhennetty ajattelin siirtää taaksepäin reilusti niin että sais pitkän kepin ja vielä vähän tilaa lisää.

Edited by TF_Osku
Posted (edited)

Haluan ton keskikonsolin taaksepäin 2cm ja sitten 2cm tyhjää ja sitten kohtuu pitkän kääsijarruvivun jotta riittä voimaa niille pienille rummuille jotka on takalevyjen sisällä.

Edited by TF_Osku
Posted
13 minutes ago, TF_Osku said:

Haluan ton keskikonsolin taaksepäin 2cm ja sitten 2cm tyhjää ja sitten kohtuu pitkän kääsijarruvivun jotta riittä voimaa niille pienille rummuille jotka on takalevyjen sisällä.

 

Kuvaa kun katsoo niin aika pienellä vaivalla jarrukahvan akselireikä siirtyisi hieman taaksepäin. Kahvan jatkamisen sijaan miettisin vaihtoehtoa että muuttaisi kahvan mekaanista välityssuhdetta siirtämällä vaijerien kiinnityspistettä. Isommilla muutoksilla pitää keskitunneli luukuttaa ja muokata vaijerien ohjaimia

Posted (edited)

Pitää hieman tutkia tosin toi tarvittava matka on varmaan luokkaa 6cm joten voi tehdä tiukkaa tuolla tavalla mutta saahan sitä peltiä jatkettua taakse mutta sit pitää jatkaa se raksun kynsi kans jote tulee tossakin homma... .

Se alkuperänen ajatus oli että avaa sen neliöaukon siitä kahvan ympäriltä ja nostaa ylös jos tämä onnistuu.

Se "jos" oli se mihin apua tarttis eli mitä tapahtuu onko vaijeriputket kiinni tossa kahvapalassa ja estää sen nostamisen.

vai jääkö runkoon. Koska kun se reikä on siinä niin sen leikkaaminen auki enemmän ei varmaan ole ongelma kun näkee jo sisään ja putketkiin on helppo modata tuolloin. Pelkään vain että eka leikkaus on väärä ja kun vihdoin saa käteen huomaa että olis ptänyt leikata 2cm toisesta kohtaa ja kaikki olis menny  putkeen.

Edited by TF_Osku
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Tämmönen video löyty missä näkyy noi kässäri kamat rungon sisällä aika hyvin.

Eli ton pohjalta saan varmaan tehtyä.

 

 

Edited by TF_Osku
Posted

Kannattaa myös harkita sitä että kun siirrät kahvan kiinnitystä taaksepäin niin irroitat vaijereiden putket takaa sieltä mistä ne tulevat ulos. Näin putket vain työntyvät taaksepäin kun siirrät kahvan paikkaa. Putket on sitten helppo jälkikäteen katkaista sopiva pituiseksi. Näin olen tehnyt kun olen lyhentänyt runkoja.

Screenshot_20231102_092348_Gallery.jpg

  • Like 4
Posted (edited)

Juuri esim tuon halusin kuulla eli ne on kiinni vain takaa ja edestä mutta ei siltä väliltä niin toi on helppo tehdä. Miten muuten noi lämppäin vaijeri kuoret liikuukosamalla tavalla. Tuskin tulen käyttämään niitä mutta haluais jättää sen vaihtoehdon jos kumminkin se on paras versio. Yrittänyt keksiä Porschen sorsille vaihtoehtoa koska ne on just yhtä paskat kun kuplan ja peltisatsi olis kiva. Mutta haluis kummnkin hieman lämpöä huurteen poistoon syys päiville.

Onko kellään lämppäri ehdotuksia. Se pörräs viimeks bensalämppärillä mutta se ei ollut optimaalinen. Se suhin on yks juttu ja sitten vähän vaikea pitää lämpö sopivana pienessä kabinissa. Muutui saunaksi kun kerran hönkäs.

Edited by TF_Osku
Posted

Muutuko toi setti muuten kuinka paljon vuosien saatossa katoin sun runko on sillä kierettävällä nupilla kuten junis mulla on 70 runko joten vivuilla lämppäri.

Posted
7 hours ago, TF_Osku said:

Juuri esim tuon halusin kuulla eli ne on kiinni vain takaa ja edestä mutta ei siltä väliltä niin toi on helppo tehdä. Miten muuten noi lämppäin vaijeri kuoret liikuukosamalla tavalla. Tuskin tulen käyttämään niitä mutta haluais jättää sen vaihtoehdon jos kumminkin se on paras versio. Yrittänyt keksiä Porschen sorsille vaihtoehtoa koska ne on just yhtä paskat kun kuplan ja peltisatsi olis kiva. Mutta haluis kummnkin hieman lämpöä huurteen poistoon syys päiville.

Onko kellään lämppäri ehdotuksia. Se pörräs viimeks bensalämppärillä mutta se ei ollut optimaalinen. Se suhin on yks juttu ja sitten vähän vaikea pitää lämpö sopivana pienessä kabinissa. Muutui saunaksi kun kerran hönkäs.

Mä voin myydä sulle 1½ putkella olevat uudet lämmönvaihtimet.

Posted
On 11/4/2023 at 12:53 PM, TF_Osku said:

Porsche 911 6syl on mootorina eli ei taida sopia nuo. Mutta jos on 901 koneeseen niin sitten keskustellaan heti.

Äkkiäkös ne muokkaa sopivaksi, eli aloittaa tyhjästä.

Posted (edited)

Juu tyhjästä tekeminen on varmaan edessä kuitenkin suurelta osin kun perus vaimennin ei mahdu ja aikasemmin oli oika ja vasenpuoli omalla vaimentimela ja yhdys putki/X-Putki puutu tilan ahtauden takia ja pakosarjoista oli tyyliin risuttu lämmönvaihdin. Ja sen verran näyttää sorsat maksavan uutena että ottaen huomioon kuinka paskat ne on niin ei houkuta.

Edited by TF_Osku

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...