TF_Osku Posted October 13, 2023 Share Posted October 13, 2023 Sanokaas onko joku täällä siirtänyt kuplassa käsijarruvipua taakseppäin eli leikannut irti ja lyhentäny vaijerinputkia ja hitsannut uudestaan kiinnin taaemmaksi. Itsellä on tila kepin ja kässärivivun välissä vähän kortilla. Mietityttää saakosen irti vaan leikkaamalla neliön kahvan ympäriltä vai onko ne vaijeri putket kiini siinä kahva palassa ja onko alapuolella kuinka leveälti jotain lisä jäykkäreitä. Quote Link to comment
DOODAH Posted October 14, 2023 Share Posted October 14, 2023 Jos pieni tilan lisääminen mielessä, niin vaihtoehdoista helpoin on lyhentää käppäri kahvaa. Tää ei tirtenkää vastannu sun kysymykseen, mut kantsii funtsii Quote Link to comment
TF_Osku Posted October 14, 2023 Author Share Posted October 14, 2023 (edited) Se on jo lyhennetty ajattelin siirtää taaksepäin reilusti niin että sais pitkän kepin ja vielä vähän tilaa lisää. Edited October 14, 2023 by TF_Osku Quote Link to comment
TF_Osku Posted October 14, 2023 Author Share Posted October 14, 2023 (edited) Haluan ton keskikonsolin taaksepäin 2cm ja sitten 2cm tyhjää ja sitten kohtuu pitkän kääsijarruvivun jotta riittä voimaa niille pienille rummuille jotka on takalevyjen sisällä. Edited October 14, 2023 by TF_Osku Quote Link to comment
wp Posted October 14, 2023 Share Posted October 14, 2023 13 minutes ago, TF_Osku said: Haluan ton keskikonsolin taaksepäin 2cm ja sitten 2cm tyhjää ja sitten kohtuu pitkän kääsijarruvivun jotta riittä voimaa niille pienille rummuille jotka on takalevyjen sisällä. Kuvaa kun katsoo niin aika pienellä vaivalla jarrukahvan akselireikä siirtyisi hieman taaksepäin. Kahvan jatkamisen sijaan miettisin vaihtoehtoa että muuttaisi kahvan mekaanista välityssuhdetta siirtämällä vaijerien kiinnityspistettä. Isommilla muutoksilla pitää keskitunneli luukuttaa ja muokata vaijerien ohjaimia Quote Link to comment
TF_Osku Posted October 14, 2023 Author Share Posted October 14, 2023 (edited) Pitää hieman tutkia tosin toi tarvittava matka on varmaan luokkaa 6cm joten voi tehdä tiukkaa tuolla tavalla mutta saahan sitä peltiä jatkettua taakse mutta sit pitää jatkaa se raksun kynsi kans jote tulee tossakin homma... . Se alkuperänen ajatus oli että avaa sen neliöaukon siitä kahvan ympäriltä ja nostaa ylös jos tämä onnistuu. Se "jos" oli se mihin apua tarttis eli mitä tapahtuu onko vaijeriputket kiinni tossa kahvapalassa ja estää sen nostamisen. vai jääkö runkoon. Koska kun se reikä on siinä niin sen leikkaaminen auki enemmän ei varmaan ole ongelma kun näkee jo sisään ja putketkiin on helppo modata tuolloin. Pelkään vain että eka leikkaus on väärä ja kun vihdoin saa käteen huomaa että olis ptänyt leikata 2cm toisesta kohtaa ja kaikki olis menny putkeen. Edited October 14, 2023 by TF_Osku Quote Link to comment
TF_Osku Posted October 26, 2023 Author Share Posted October 26, 2023 (edited) Tämmönen video löyty missä näkyy noi kässäri kamat rungon sisällä aika hyvin. Eli ton pohjalta saan varmaan tehtyä. Edited October 26, 2023 by TF_Osku Quote Link to comment
Mäki Posted November 2, 2023 Share Posted November 2, 2023 Jokkiskuskeilta saa varmasti tuohon vinkkejä. Nehän muokkaavat näitä alituisesti Quote Link to comment
Jani Posted November 2, 2023 Share Posted November 2, 2023 Kannattaa myös harkita sitä että kun siirrät kahvan kiinnitystä taaksepäin niin irroitat vaijereiden putket takaa sieltä mistä ne tulevat ulos. Näin putket vain työntyvät taaksepäin kun siirrät kahvan paikkaa. Putket on sitten helppo jälkikäteen katkaista sopiva pituiseksi. Näin olen tehnyt kun olen lyhentänyt runkoja. 4 Quote Link to comment
TF_Osku Posted November 3, 2023 Author Share Posted November 3, 2023 (edited) Juuri esim tuon halusin kuulla eli ne on kiinni vain takaa ja edestä mutta ei siltä väliltä niin toi on helppo tehdä. Miten muuten noi lämppäin vaijeri kuoret liikuukosamalla tavalla. Tuskin tulen käyttämään niitä mutta haluais jättää sen vaihtoehdon jos kumminkin se on paras versio. Yrittänyt keksiä Porschen sorsille vaihtoehtoa koska ne on just yhtä paskat kun kuplan ja peltisatsi olis kiva. Mutta haluis kummnkin hieman lämpöä huurteen poistoon syys päiville. Onko kellään lämppäri ehdotuksia. Se pörräs viimeks bensalämppärillä mutta se ei ollut optimaalinen. Se suhin on yks juttu ja sitten vähän vaikea pitää lämpö sopivana pienessä kabinissa. Muutui saunaksi kun kerran hönkäs. Edited November 3, 2023 by TF_Osku Quote Link to comment
TF_Osku Posted November 3, 2023 Author Share Posted November 3, 2023 Muutuko toi setti muuten kuinka paljon vuosien saatossa katoin sun runko on sillä kierettävällä nupilla kuten junis mulla on 70 runko joten vivuilla lämppäri. Quote Link to comment
Tanhis Posted November 3, 2023 Share Posted November 3, 2023 7 hours ago, TF_Osku said: Juuri esim tuon halusin kuulla eli ne on kiinni vain takaa ja edestä mutta ei siltä väliltä niin toi on helppo tehdä. Miten muuten noi lämppäin vaijeri kuoret liikuukosamalla tavalla. Tuskin tulen käyttämään niitä mutta haluais jättää sen vaihtoehdon jos kumminkin se on paras versio. Yrittänyt keksiä Porschen sorsille vaihtoehtoa koska ne on just yhtä paskat kun kuplan ja peltisatsi olis kiva. Mutta haluis kummnkin hieman lämpöä huurteen poistoon syys päiville. Onko kellään lämppäri ehdotuksia. Se pörräs viimeks bensalämppärillä mutta se ei ollut optimaalinen. Se suhin on yks juttu ja sitten vähän vaikea pitää lämpö sopivana pienessä kabinissa. Muutui saunaksi kun kerran hönkäs. Mä voin myydä sulle 1½ putkella olevat uudet lämmönvaihtimet. Quote Link to comment
TF_Osku Posted November 4, 2023 Author Share Posted November 4, 2023 (edited) Porsche 911 6syl on mootorina eli ei taida sopia nuo. Mutta jos on 901 koneeseen niin sitten keskustellaan heti. Edited November 4, 2023 by TF_Osku Quote Link to comment
Tanhis Posted November 6, 2023 Share Posted November 6, 2023 On 11/4/2023 at 12:53 PM, TF_Osku said: Porsche 911 6syl on mootorina eli ei taida sopia nuo. Mutta jos on 901 koneeseen niin sitten keskustellaan heti. Äkkiäkös ne muokkaa sopivaksi, eli aloittaa tyhjästä. Quote Link to comment
TF_Osku Posted November 6, 2023 Author Share Posted November 6, 2023 (edited) Juu tyhjästä tekeminen on varmaan edessä kuitenkin suurelta osin kun perus vaimennin ei mahdu ja aikasemmin oli oika ja vasenpuoli omalla vaimentimela ja yhdys putki/X-Putki puutu tilan ahtauden takia ja pakosarjoista oli tyyliin risuttu lämmönvaihdin. Ja sen verran näyttää sorsat maksavan uutena että ottaen huomioon kuinka paskat ne on niin ei houkuta. Edited November 6, 2023 by TF_Osku Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.