-MITO- Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Hoh, missäs moisia ovia myydään? Kelpais keveys omaan 66:n Quote Link to comment
Marko Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Mitä niitä turhaan keventelemään, lisää voimaa sillä se hoituu. Quote Link to comment
mikan Posted February 22, 2007 Share Posted February 22, 2007 Hoh, missäs moisia ovia myydään? Kelpais keveys omaan 66:n Mun tallissa. ;-) t. Mika Quote Link to comment
Guest joop79 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 etupellin alta ko karsii saranat pois saapi jonku kilon pois, niin ja tosiaan jos leikkaa ovet hylsyksi ja heittää ikkuna mekanismin veke...... vaihtaa pienemmän tankin ja akun yms nämä on näitä jokkis miesten konsteja :) mulla painaa -66 typ ykkönen piikkirattailla kisa kunnossa ilman kuskia 700 kg, siinäki on kaks ylimäärästä diagonaali tukea kaarissa eli se vois olla keveämpiki......... Quote Link to comment
Guest TiKi Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Tyylikäs ulkoasu edellyttää puskurit. Lasikuituinen etupuskuri hieman alle kilon ja takapuskuri hieman päälle kilon. Säästöä alkuperäisiin peltisiin aika paljon ja vieläpä aivan auton ääripäissä. Samalla puskurin rautoja voi keventää. Quote Link to comment
mikan Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Tyylikäs ulkoasu edellyttää puskurit. Lasikuituinen etupuskuri hieman alle kilon ja takapuskuri hieman päälle kilon. Säästöä alkuperäisiin peltisiin aika paljon ja vieläpä aivan auton ääripäissä. Samalla puskurin rautoja voi keventää. Tuollaisetkin löytyy mun tallista. :-) t. Mika Quote Link to comment
-tipi- Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Vähän kalskahtaa korvaan sanat tyyli ja lasikuitu samassa lauseessa, varsinkin kun lause ei ole: "Lasikuidulla ei ole ole mitään tekemistä tyylin kanssa". :o) Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Lasikuitu vaan sopii keveisiin kisa-autoihin, tykkäs siitä tai ei. Ja on vielä harrastelijanki budjetissa toisin ku hiilariosat. Volkkariukot vissii tykkää ruostehommista ku peltiä niin ylistävät? Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Kumpi on kevyempi? Viisi kiloa lasikuitua vai viisi kiloa peltiä? Yksi neliömetri 0,5mm pelti painaa n. 3,9 kiloa. Vastaavasti yksi neliömetri 2mm:n paksu lasikuitulevy painaa 3,8 kiloa... ;-) En sitten tiedä miten ohutta matskua noi lasikuitu osat on..? Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Ja yks neliömetri 0,75mm peltiä painaa taas vähän enemmän. Jos pystyy saumatta vääntämään kaikki muodot mahdollisimman ohkasesta pellistä niin eipä siinä mitään. Kuplan kaikki pellit tuskin 0,5mm. Alumiiniaki sit vois käyttää jos metalli taipuu :) Normaalisti ku tehdään osia niin lasikuidun vahvuus eri puolilla osaa yleensä luokkaa 2-4mm, kevyet osat sit erikseen. Quote Link to comment
joksa Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 kotikonstein kun tekee muoviosia (ilman pussitusta), niin käsittääkseni suurin osa painosta tulee hartsista. Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Kotikonstein painosta on joku 1/3 - 1/4 mattoa ja loput hartsia. Jos rissalla ottaa ilmat (samalla saa painettua maton kasaan paremmin), niin pinnasta tulee tiiviimpi, ohuempi ja vahvempi eikä hartsiakaan tartte ihan niin paljoa. Mut alkaa menee jo vähän valmistustekniseksi tämä keskustelu.. Quote Link to comment
mikan Posted February 28, 2007 Share Posted February 28, 2007 Kumpi on kevyempi? Viisi kiloa lasikuitua vai viisi kiloa peltiä? Yksi neliömetri 0,5mm pelti painaa n. 3,9 kiloa. Vastaavasti yksi neliömetri 2mm:n paksu lasikuitulevy painaa 3,8 kiloa... ;-) En sitten tiedä miten ohutta matskua noi lasikuitu osat on..? Jos nyt vaikka mainittuja puskureita vertaa, niin painoeroa on reilusti. En tosin ole punninnut niitä, mutta käsituntuman perusteella. t. Mika Quote Link to comment
Guest TiKi Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 Esittämäni lasikuitupuskureiden painot ovat todellisia. Etumainen vähän ali kilon ja takimmainen vähän päälle. Lasikuitu ja tyyli sopivat saman lauseeseen ihan hyvin. Osien pitää vaan olla hyvin tehtyjä ja hyvin viimeisteltyjä. Valitettavan usein näin ei ole. Quote Link to comment
pas2 Posted March 1, 2007 Share Posted March 1, 2007 Jättää lokasuojat pois nii tippuu paino! ja keveemmät lamput tilalle blaablaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.