Jump to content

Ihan mielenkiinnosta ?


Guest wiima-62

Recommended Posts

Guest wiima-62

Elikkä kuinka monta Wiima bussia on suomessa rekisterissä ja liikenteessä " 1962 " vuosimallia ,jossa pitkät nurkkaikkunat ja nännivilkut edessä.Itse en tiedä vaikka moni on kysynyt , niin olen sanonut että yksi ainaskin on.

 

Seppo Lehmosta

Link to comment
Guest wiima-62

Jeps eli kyselyn tulos on 1kpl 1961,,,,,1kpl 1962,,,, 1kpl 1963.

 

Olenko ymmärtänyt näin ja tarkoitan että nämä autot on katsastettu ja on rekisterissä suomessa. Niin projekteja on varmaan muutama niistäkin olisin kiinnostunut että montako on, sellainen jos löytyy jossa on nännivilkut ja pitkätnurkkaikkunat samoin pieni se takalasi.

Seppo Lehmosta

Link to comment

Kiinnostava kysymys, jota olen aiemminkin pohdiskellut. Onko siis aina Wiiman tekemissä ne nurkkalasit. Vm. -61 paloautoni on puhkottu umpipaku, puhkominen on tehty uutena ennen luovuttamista palokunnalle. Ikkunointi on tehty siististi - sisäpuolella on pellistä taivutetut ikkunankehykset ja puurunkoinen vaneriverhoilu ikkunoiden ympärillä. Tekikö Wiima nurkkaikkunattomia versioita, ja jos ei, tekikö joku muukin firma kyseisiä tuunauksia enemmänkin? Kenpä tietäis sen?

 

(Joutilaat käyttämättömät nurkkalasit lojuvat muuten vieläkin tuolla hyllyn päällä. En varaa enää niitä loputtomiin. Hakemaan siitä jos tarvii!)

Link to comment
Guest wiima-62

Pikkasen voin rauttaa mistä aidon wiiman tuntee ,,,,,Otetaan vaikka lasit , kun katsotte vaikka tuota harmaata autoa niin siinä sivulasit taaksepäin koko ajan pitenevät lopuksi ne on niiiin pitkät että menee nurkan yli. Samoin lasin kulmat on pyöreät ei jyrkkäkulmaiset ,,,,että silleen.

 

Seppo Lehmosta

Link to comment

Yhtenä Wiimatunnuksena olen pitänyt muovisia koristelistoja tiivisteisssä, niin kuin tässä Sepon autossakin oli ennen entisöintiä:

 

wiima3.jpg

 

Mutta täs on kapee luukkunen, ilman kulmuria ja ekaa ikkunaa, listallisin tiivistein:

 

00swap7.jpg

Link to comment
Guest wiima-62

Waude ompa siistejä busseja,,,,,,juu laitoin tarkoituksella tiivisteet silleen että toi nauha on sisäpuolella ja se on kumia,olis ollut Kumipörssissä tuota valkeatamuovinauha mut ajattelin näkökysymystä että laitampa mustatasta .

Link to comment

Noo, mun bussissa on viimeinen (ei siis kulmaikkunaa) ikkuna pitempi kuin kaksi edellistä ja siinä on se koristelista tiivisteen keskellä. Ja ne siististi rakennetut sisäverhoilut.

 

Eli siis olen vähän taipuvainen olettamaan, että Wiima on saattanut tehdä eri versioita, esimerkiksi kulmaikkunaisia tai -ikkunattomia. Vai onko jollain muuta kuin mututietoa?

 

Koristelista on itseasiassa kiristyslista, joka kiristää tiivisteen peltiä ja lasia vasten. Tuota tiivistettä myydään nykyisinkin kumiliikkeissä. Saapi mustalla ja valkealla ja jopa blingblinggiä haluaville kromisena. Kun kunnostin autoa, vaihdoin tiivisteet ja uusi tiiviste kiristysnauhoineen oli täsmälleen samanlaista kuin autoon 60-luvun alussa laitetut tiivisteet.

Link to comment

No vertaappa tossa ylhäällä harmaata ja ruston laseja. Itelläkin kuperat ja se kylki ei todellakaan ole suora. Isot säteet kulmissa.

Orggis VW lasit on suorat ja pienillä kulmilla.

 

Oma oli niin riisuttu ettei löytynyt mitään.

Link to comment
Pikkasen voin rauttaa mistä aidon wiiman tuntee ,,,,,Otetaan vaikka lasit , kun katsotte vaikka tuota harmaata autoa niin siinä sivulasit taaksepäin koko ajan pitenevät lopuksi ne on niiiin pitkät että menee nurkan yli. Samoin lasin kulmat on pyöreät ei jyrkkäkulmaiset ,,,,että silleen.

 

Seppo Lehmosta

 

mihnämoine,,,,,,,,,,,,,,tuatatanoinniiinku,,,,,,kaasari tollasesssa wiimassa pitää olla?tai siis niinku alkujansa?

kun tossa lähellä olevassaladossa olisiniinku vissiinki tollanen,,,,,kait se wiima on kun siinä noita ikkunoita on noinkii paljo ku kuvissakin,,,,,,

mut siit puuttuu kaasari,,,,ja sais vissiinki aikastahalvalla,,,,

osaako "wiima-62" valasta tiätämätöntä?kannattaisko hakee pois?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...