Matti-Pekka Posted August 16 Posted August 16 Onko tietoo tämän (osakaupankuva) ilmanputsariputken mitoista..päiden liitosten Dia? putken koko pituus? ilmeisesti joustavaa kumia tai muovia?? tuollaista etsin motorakenteluun. Quote
Matti-Pekka Posted August 16 Author Posted August 16 41 minutes ago, tykki12 said: 37 cm pitkä kuminen ja mulla on ylimääränen Minkä kokoiset on sisämitaltaan nuo liitospäät? missäpäin kotimaata sulla tälläinen olisi? Quote
ovaaliheppu Posted August 16 Posted August 16 Kumia alkujaan, tarvikkeet sitten kaikkea sen ja muovin väliltä Quote
Matti-Pekka Posted August 17 Author Posted August 17 Onko tuo putki kovinkin joustavaa..pystyyko sen taivuttamaan n. 90 asteen kulmaa (ehkä ylikin)sen litistymättä (hajoamatta)? Quote
Tanhis Posted August 17 Posted August 17 Tietyissä type 2 vuosimalleissa oli 90º metallikurvi kaasarin päällä mihin sitten tuli kumihaitari kiinni. Jos auttaa pähkäilyä. Quote
Kharon Posted August 17 Posted August 17 Öljykylputsareissa oli kokometallinen putki ja putsari putken päässä, juniksessa kun tuli konehuoneen katto äkkiä vastaan. Kaasarin päällä siis 90 asteen tiukka mutka niinkuin Tanhis jo tuumasi. Samantapaista systeemiä käytettiin myös Karmannissa ja monessa teollisuusmoottorissa. Quote
Matti-Pekka Posted August 18 Author Posted August 18 Tuossa wv-mopo putsarissa on käytetty kahta tyyliä liittää tuo kuumaa imuilmaa vetävä "putsarikattila" kaasariin , suoralla kulmalla/ "kobra letkulla" tai pidemmällä U letkulla. Tuollainen nyt keskusteltu liitosletku lyhennettynä menis ehkä kobra letkuna jos putsariin tekis suoran lähtöputken. Mutta olisi siis olemassa myös lyhyempi ns. pappatunturi mallinen joustava "kobra"imuilman liitosputki olemassa jossain ,mallissa? Tässä on sellainen ongelma ettei tila riitä siirtää noiden lähtöputkien asemaa kovin toistensa tasosta poikkeamaan eli liitos etäisyyn vaatii "tiukkaa" suorakulmaa jos siten tekee. Putkien lähdöt on hieman alle 50 mm dia. Ohessa pari selventävää tai sekoittavaa kuvaa.. Quote
Jawa Posted August 18 Posted August 18 (edited) Putsarin päähän pätkä happoputkee ja 2x 48.3 käyrää U ksi ja välille sitten lyhyt suora letkunpätkä. Tai pelkästä putkesta "ryssänvinkkeleillä" :) Edited August 18 by Jawa Quote
Matti-Pekka Posted August 18 Author Posted August 18 (edited) 35 minutes ago, Jawa said: Putsarin päähän pätkä happoputkee ja 2x 48.3 käyrää U ksi ja välille sitten lyhyt suora letkunpätkä. Tai pelkästä putkesta "ryssänvinkkeleillä" :) Joo..samaa on tehty jo aikoja kääntämällä allumiininen ilmastointi "kurttuputki" U:ksi ja pinnoitettu polyuretaanilla /tai ihan lätkäteipillä muotoon..on kevyt kyllä, toimii, mutta sika ruma myös. Tuossa näkyy sellainen pinnoitettu alumiini putki..ei soma,ei Edited August 18 by Matti-Pekka Quote
Matti-Pekka Posted August 18 Author Posted August 18 Polyuretaanista olen valanut näitä "imuputkia" kyllä moneen kohteeseen..mutta ei vanha ukko jaksaisi enää alkaa tekee muottia tähän hommaan..(valumateriaalia olis kyllä yllin)ennemmin ostaisin valmiin. Tuossa on myös yksi sellainen alumiini ilmastointi kurttuputki joka on muotoiltu ja se on kevyesti valettu sisältä purrilla taivutettuun muotoon ja siihen sopiva liitospää. Sitten pintaan vaan suojaksi "lätkäteippi" ruma, mutta toimii hätätapauksessa tuokin. Quote
Jawa Posted August 18 Posted August 18 Leikkaa putsarista tuo käyrä pois ja tee musta osa uusiksi käyrällä ja siten että menee suoraan putsarin sisään Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.