Jump to content

Kuplan vaihteistoöljyt


Recommended Posts

Posted

Tässä ne vaihdetaan englanniksi ja kori on nostettuna pois😉, mutta näet videolta helposti nuo kohdat mistä lähdet täyttöaukkoa etsimään ja tyhjäysruuvia

Posted

17mm kuusiokolohylsy hyvä olla hommaan hankittuna. Avaa ensiksi täyttöaukko. Gl4 öljyt lopuksi takaisin sisälle kunnes öljypinta saavuttaa täyttöaukon reunan.

  • Like 1
Posted (edited)

Jos/kun  laatikon proppuja ei ole auottu miesmuistiin, niin kuusiokolohylsy ja iso T-kahva, vajaa metri,  auttavat hommassa.   Jos ei ennestään ole, niin pelkästään tähän hommaan kannattaa ostaa, helpottaa hommaa niin paljon. Nosturi auttaa myös, varsinkin täyttöproppuun on hankala päästä jos ei ole kunnolla tilaa.

 

Manuaali sanoo että kuusiokoloavaimella vaan, mutta ne ovat 20cm pitkiä ja varmasti loppuu momentti kesken.

 

Puuilosta tms. pieni pumppu joka käy suoraan öljypulloon (letku toisessa päässä), niin saa laatikkoon jotain sisäänkin: Täyttöproppu on juuri runkoaisan yläpuolella ja sen yläpuolella ei juurikaan ole tilaa että saisi pullon sinne. Huolto käyttää hauskaa koukkuputkea ja pumppua mutta harvallapa semmoinen kotona on.

 

Ihan vain varmuuden vuoksi kannattaa avata täyttöproppu laatikon kyljestä ensin, ettei tule tilannetta että on tyhjä loota, mutta täyttöproppu korkkasi.

 

Reilu 2l menee, mutta 3 litran purkkia kannattaa olla.

Edited by Kharon
Posted

Sähkökaapeliputki on myös hyvä täyttöön, saa lokarin ulkopuolelta kaataa putkeen öljyä.

  • Like 1
Posted
Just now, hessu ss said:

17mm kuusiokolon voi korvata 10mm pultista ja kahdesta irtomutterista tehdyllä työkalulla. eikö öljytilavuus oo 2,5 litraa ..

Jos patenttia haluaa väsätä niin jatkomutteri paras. Toisaaltaan 17mm kuusiokolo 1/2"hylsy maksaa ~5€ ja säästää jokseenkin kirjoilulta jos se tulppa on tiukassa kiinni.

  • Like 2
  • 3 weeks later...
Posted
2 hours ago, Kimmo Oinonen said:

Kuuluuko tyhjennyspropussa olla jonkinmoinen tiiviste? Itsellä ei ainakaan ollut ja jonkin verran on tihkunut öljyä. 

Proput on kartioita. Kiristä lisää.

Posted

Sitä on tarkoitus kiristää 17mm kuusiokoloavaimella ja se on ~20cm pitkä, vaikka roikkuisi siinä avaimessa niin hirmutiukkaan se ei mene.

 

Isommilla työkaluilla on ainakin teoreettinen vaara halkaista laatikon kuori, sipaisu tiivisteliimaa on parempi ratkaisu.

 

Josko laatikon pohja on märkä niin vaihteensiirtotangon stefa/huopa on sekin aika tavallinen vuotokohta ja sepä sitten valuu alimpaan kohtaan, joka on se proppu.

 

 

  • Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...