Zatiainen Posted October 23 Share Posted October 23 Hola Yritin, tuloksetta löytää videota vaikka tubesta missä vaihdetaan kuplaan vaihteistoöljyt. Että onko kellään vinkkiä? Tuomas Quote Link to comment
preA356 Posted October 23 Share Posted October 23 Tässä ne vaihdetaan englanniksi ja kori on nostettuna pois😉, mutta näet videolta helposti nuo kohdat mistä lähdet täyttöaukkoa etsimään ja tyhjäysruuvia Quote Link to comment
Tanhis Posted October 23 Share Posted October 23 17mm kuusiokolohylsy hyvä olla hommaan hankittuna. Avaa ensiksi täyttöaukko. Gl4 öljyt lopuksi takaisin sisälle kunnes öljypinta saavuttaa täyttöaukon reunan. 1 Quote Link to comment
Kharon Posted October 24 Share Posted October 24 (edited) Jos/kun laatikon proppuja ei ole auottu miesmuistiin, niin kuusiokolohylsy ja iso T-kahva, vajaa metri, auttavat hommassa. Jos ei ennestään ole, niin pelkästään tähän hommaan kannattaa ostaa, helpottaa hommaa niin paljon. Nosturi auttaa myös, varsinkin täyttöproppuun on hankala päästä jos ei ole kunnolla tilaa. Manuaali sanoo että kuusiokoloavaimella vaan, mutta ne ovat 20cm pitkiä ja varmasti loppuu momentti kesken. Puuilosta tms. pieni pumppu joka käy suoraan öljypulloon (letku toisessa päässä), niin saa laatikkoon jotain sisäänkin: Täyttöproppu on juuri runkoaisan yläpuolella ja sen yläpuolella ei juurikaan ole tilaa että saisi pullon sinne. Huolto käyttää hauskaa koukkuputkea ja pumppua mutta harvallapa semmoinen kotona on. Ihan vain varmuuden vuoksi kannattaa avata täyttöproppu laatikon kyljestä ensin, ettei tule tilannetta että on tyhjä loota, mutta täyttöproppu korkkasi. Reilu 2l menee, mutta 3 litran purkkia kannattaa olla. Edited October 24 by Kharon Quote Link to comment
mikko k Posted October 24 Share Posted October 24 Kuusiokolohylsy ja mutterimopo… Quote Link to comment
Tanhis Posted October 24 Share Posted October 24 Sähkökaapeliputki on myös hyvä täyttöön, saa lokarin ulkopuolelta kaataa putkeen öljyä. 1 Quote Link to comment
hessu ss Posted October 25 Share Posted October 25 17mm kuusiokolon voi korvata 10mm pultista ja kahdesta irtomutterista tehdyllä työkalulla. eikö öljytilavuus oo 2,5 litraa .. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 25 Share Posted October 25 Just now, hessu ss said: 17mm kuusiokolon voi korvata 10mm pultista ja kahdesta irtomutterista tehdyllä työkalulla. eikö öljytilavuus oo 2,5 litraa .. Jos patenttia haluaa väsätä niin jatkomutteri paras. Toisaaltaan 17mm kuusiokolo 1/2"hylsy maksaa ~5€ ja säästää jokseenkin kirjoilulta jos se tulppa on tiukassa kiinni. 2 Quote Link to comment
Kimmo Oinonen Posted November 9 Share Posted November 9 Kuuluuko tyhjennyspropussa olla jonkinmoinen tiiviste? Itsellä ei ainakaan ollut ja jonkin verran on tihkunut öljyä. Quote Link to comment
mikko k Posted November 9 Share Posted November 9 2 hours ago, Kimmo Oinonen said: Kuuluuko tyhjennyspropussa olla jonkinmoinen tiiviste? Itsellä ei ainakaan ollut ja jonkin verran on tihkunut öljyä. Proput on kartioita. Kiristä lisää. Quote Link to comment
Kimmo Oinonen Posted November 9 Share Posted November 9 Paljonko sitä uskaltaa kiristää? Quote Link to comment
ovaaliheppu Posted November 9 Share Posted November 9 Ei tartte vetää hampaat irvessä. Permatexin gasget makeria sipassu putsattuun jengaan, ikinä ei ole vuotanut Quote Link to comment
Kharon Posted November 9 Share Posted November 9 Sitä on tarkoitus kiristää 17mm kuusiokoloavaimella ja se on ~20cm pitkä, vaikka roikkuisi siinä avaimessa niin hirmutiukkaan se ei mene. Isommilla työkaluilla on ainakin teoreettinen vaara halkaista laatikon kuori, sipaisu tiivisteliimaa on parempi ratkaisu. Josko laatikon pohja on märkä niin vaihteensiirtotangon stefa/huopa on sekin aika tavallinen vuotokohta ja sepä sitten valuu alimpaan kohtaan, joka on se proppu. 1 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.