Kaipaa Posted October 27 Share Posted October 27 Onko kukaan kokeillut laittaa noita H4 led valoja kuplan umpioihin, saako mahtumaan ja onko valokuvio yhtään käytännöllinen/alkuperäistä vastaava? Mistä olette noita ostaneet? Quote Link to comment
hanski. Posted October 28 Share Posted October 28 https://www.am-asennus.fi/tuote/h4-led-ajovalopolttimot-120w-pari/ EI halvin vaihtoehto, mutta parhaimpia minun mielestä. Quote Link to comment
peruskallio Posted October 28 Share Posted October 28 Makaavalamppuiseen tein joskus sähköjä, tarvike osat oli ajovalon kopat ja umpiot. Liittimet mistä johdot lähti taaksepäin ei mahtuneet paikalleen. Vahva veikkaus että ainakaan siihen yhdistelmään ei olisi mitään toivoa saada led-polttimoa mahtumaan. Quote Link to comment
Tanhis Posted October 28 Share Posted October 28 Ledivalothan saa kuplaan niin että hommaat jenkkivaloumpiot ja sitten sinne yleismallin lediumpio olikohan se nyt 8" niin saat ainakin teoriassa e-hyväksyty ledivalot autoosi. 1 Quote Link to comment
Kaipaa Posted October 28 Author Share Posted October 28 Temussa näyttäisi olevan näitä.... Quote Link to comment
UltraVW Posted October 28 Share Posted October 28 Nää vois mahtua? https://www.motonet.fi/tuote/philips-ultinon-access-led-h4h19-12v-polttimopari?product=43-00349&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI8NGUiaexiQMV9DfUAR3k_gjlEAQYAiABEgIhKPD_BwE Quote Link to comment
Kharon Posted October 29 Share Posted October 29 Bilteman LED H4-setti mahtui ihan vaivatta Karmannin valokuupan sisään ja näkyvyyskin koheni kummasti. Valokuviokin on sen verran hyvä että kehtaa mainostaa. Hintaa toki oli ~60e/pari, aivan halvalla ei noitakaan saanut. Tuossa setissä on erillinen kuristinpurnukka ja Motonetin myymä Philips on siinä mielessä parempi, siinä on kaikki pakattu itse polttimoon. Quote Link to comment
Kharon Posted October 29 Share Posted October 29 On 10/28/2024 at 4:04 PM, Kaipaa said: Temussa näyttäisi olevan näitä.... Kiinakaupoissa on noin ziljardi erilaista ja erittäin vaihtelevalla laadulla. Helpottaa kovasti jos joku on kokeillut ja on esittää käyttökokemuksia. Quote Link to comment
Kharon Posted October 29 Share Posted October 29 On 10/28/2024 at 8:21 AM, hanski. said: https://www.am-asennus.fi/tuote/h4-led-ajovalopolttimot-120w-pari/ EI halvin vaihtoehto, mutta parhaimpia minun mielestä. "120W" näyttikin omituiselta, mutta jos se on oikeasti edes lähellä 60 wattia per lamppu, niin se on aivan naurettavan kirkas. Minulla on Karmannissa 25-wattiset ledit ja nuokin ovat jo jonkun verran kirkkaammat kuin aidot hoonelkut olivat. Toki LEDit eivät välitä jännitehäviöistä ja ovat siis aina nimelliskirkkaudessa, vanhassa autossa kun tahtoo voltti tai pari hävitä välillä laturi - lampun kanta. Kuplassa laturilta kyllä lähti kierroksilla ~7V akkuun asti, mutta valot päällä lampulle asti tuli vain 4,5V ... ei ihme että lamput näyttävät saunalyhdyiltä. 6V LEDejä kyllä saa ja se korjaisi ongelman kerralla, mutta ainakin toistaiseksi ovat olleet liian kalliita tarpeeseen nähden. Quote Link to comment
Recommended Posts