KimmoH Posted January 4 Posted January 4 Suosituksia/vinkkejä kaksinopeuksiselle pyyhkijänmoottorille ja sähköiselle pissapojalle passaavista kytkimistä ? Quote
jrasi Posted January 5 Posted January 5 Mun olis tarkoitus tulostuttaa tämmönen pidike mikrokytkimelle: https://www.thingiverse.com/thing:3229239 Jolloin voi käyttää orggiskatkaisijaa 3 Quote
Kurre Posted January 5 Posted January 5 6 hours ago, jrasi said: Mun olis tarkoitus tulostuttaa tämmönen pidike mikrokytkimelle: Millä toi pitäis tulostaa? Quote
SamiO Posted January 6 Posted January 6 17 hours ago, Kurre said: Millä toi pitäis tulostaa? Varmaa jollain seuraavista abs/asa/petg. Quote
Kurre Posted January 6 Posted January 6 4 hours ago, SamiO said: abs/asa/petg Juu ei oo mulla tota kamaa. Oon vasta harjoitellu PLA:a Quote
SamiO Posted January 6 Posted January 6 Ite printtaan vaa petg:llä, pla on hyvä kaikkii hupi juttuihin ja muutenki helpompi printattava. Nuo muut edellä mainitut kestää vähä käyttöäki ku ei oo nii kovia ja hauraita. Nyloniaki tekis mieli kokeilla. Quote
Kharon Posted January 6 Posted January 6 4 hours ago, Kurre said: Juu ei oo mulla tota kamaa. Oon vasta harjoitellu PLA:a Sekin riittää, mikrokytkin ei tarvitse voimaa oikeastaan ollenkaan ja kunhan syvyys on sopiva (=pesurin nappi pohjaa kojelaudan kytkimeen eikä mikrokytkimeen) niin ei pitäisi olla ongelma. Kosteutta PLA ei kestä kovin hyvin eli autossa happanee. mutta eipä maksa oikeastaan mitään tulostaa uusi kun se aikanaan hajoaa. Quote
Kurre Posted January 7 Posted January 7 9 hours ago, SamiO said: pla on hyvä kaikkii hupi juttuihin ja muutenki helpompi printattava. PLA:ta tuli koneen mukana 5 kg joten sitä koitetaan nyt käyttää aluks, kunhan opitaan jotain. Onko olemassa jotain "FreeCAD for Dummies" -kurssia? Tuntee itsensä välillä tosi tyhmäks ....ja ne joittein mielestä tuntemus on oikea, saattavat olla oikeassa 1 Quote
Viltsu Posted January 7 Posted January 7 On 1/5/2025 at 10:26 AM, jrasi said: Mun olis tarkoitus tulostuttaa tämmönen pidike mikrokytkimelle: https://www.thingiverse.com/thing:3229239 Jolloin voi käyttää orggiskatkaisijaa Minkälainen mikrokytkin tuon tulosteen sisään tulee? Quote
jrasi Posted January 7 Posted January 7 1 hour ago, Viltsu said: Minkälainen mikrokytkin tuon tulosteen sisään tulee? Semmonen, mikä sopii tai on sovitettavissa, eli joku tämmönen: https://www.spelektroniikka.fi/p11420-painonappi-piirilevylle-pienoispainonappi-6-x-6-x-7-mm-fi.html 1 Quote
SamiO Posted January 7 Posted January 7 10 hours ago, Kurre said: PLA:ta tuli koneen mukana 5 kg joten sitä koitetaan nyt käyttää aluks, kunhan opitaan jotain. Onko olemassa jotain "FreeCAD for Dummies" -kurssia? Tuntee itsensä välillä tosi tyhmäks ....ja ne joittein mielestä tuntemus on oikea, saattavat olla oikeassa Ite käytän Fusionia joka on ilmanen harrastelija käyttöön ja suosittelen. Aina ku tullu joku ongelma vastaan niin googlen avannu ja tosi hyvin tuossa perus jutut jo on noin oppinu. Youtubessa on tosi paljo hyviä videoita melkee kaikesta ku on suosittu softa ammattikäytössäkin. Blender on kans yks mutta sitä en paljo jaksanu alkaa opettelee 😁 Tulostimen kans enempi haasteita ku käytetyn käytetty vähä vanhempi mutta täysin kelpoa jälkeä tuollaki saa ku on hieronu asetukset ja säädöt kohallee 😁 Alkaa jo sotkee ite ketjun aihetta, anteeksi, liekkö täällä omaa ketjua aiheelle olemassa.. Quote
Recommended Posts