Guest BugPower Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Voiko/kannattaako AR 1300 10mm pinnapulteilla olevaa kuplan lohkoa koneistaa 82mm kampiakselille vai onko 78mm parempi vaihtoehto? onko kallis projekti ja kärsiikö sen lohkon kestävyys kovin paljon... onko missään mitään linkkiä jossa kerrottais kuplan lohkojen erot?? eli mikä ero on esim AR ja AS lohkolla? :) Quote
-AP- Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Voiko/kannattaako AR 1300 10mm pinnapulteilla olevaa kuplan lohkoa koneistaa 82mm kampiakselille vai onko 78mm parempi vaihtoehto? onko kallis projekti ja kärsiikö sen lohkon kestävyys kovin paljon... Voi. On. Toisaalta akseleissa on eroja, toinen vaatii enemmän tilaa kuin toinen. On. Ainakin jos teettää kairauksen korjaamolla/koneistamolla 70 eur tunti. Kärsii. Paljon? Quote
Racing Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Kuulemma *ittumaisin kaivaa 82mm akseli ja vw kaulakanget. Jos 82 akseli kannattaa laittaa chevyn veivit = vähemmän lohkon työstöä. Näin mulle kerrottu yhden gurun toimesta. Itsellä ei kokemusta 82 akselista,78 kylläkin. Kannattaa laittaa 8mm pinnapulteilla oleva lohko. Quote
-AP- Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 Juuri näin, oma ajatukseni koski Porsche-kauloilla olevaa SCAT-akselia, VW-veiveillä tosiaankin tila saattaa käydä liian vähäiseksi. Quote
Guest BugPower Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 taitaa mörkökoneen tekeminen jäädä myöhemmälle ... :( kasais tuon 1776 eka niin säästäis 50% rahaa :( Quote
Guest ritariässä Posted April 11, 2007 Posted April 11, 2007 ja sit vituttaa ku koneessa ei ookkaan haluttua potkua:) Quote
Marko Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 Ei se ilo mörkömosassakaan riitä kun kuukaudeksi ja sitten alkaa jo kuumeisesti miettiä ahdinta:-) Quote
Guest BugPower Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 :D sittekkö alkaa olla riittävästi q saa korjailla selkänojaa joka päivä ja 4 vaihteella hakee pitoa @ 4000 rpm power/torque? :D noh eikö noi mörkökoneetki jo mee sairaan nopeesti 0-100... =) alle 4s Quote
Kurre Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 noh eikö noi mörkökoneetki jo mee sairaan nopeesti 0-100... =) alle 4s Essolla koitettiin kerran ja kyllä menee alle 4s ... jopa alle 5s ... ja ihan vaikka käsiajanotolla. ;^) Quote
Guest BugPower Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 hehe ^^ kertokaas joku joka tietää mikä tuo AC:n halvempi stroker lohko on (649e) minkä valmistama ja varmaan 8mm pinna reiillä... Quote
Marko Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 hehe ^^ kertokaas joku joka tietää mikä tuo AC:n halvempi stroker lohko on (649e) minkä valmistama ja varmaan 8mm pinna reiillä... Autolineahan noita tekee. riippumatta siitä kenen logo on kyljessä. Reijät yleensä Case Savereille. Quote
mikan Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 taitaa mörkökoneen tekeminen jäädä myöhemmälle ... :( kasais tuon 1776 eka niin säästäis 50% rahaa :( 1776 ahdettuna puskee paremmin kuin 2332 vaparina ja maksaa vähemmän. t. Mika Quote
Marko Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 1776 ahdettuna puskee paremmin kuin 2332 vaparina t. Mika Qui pal paremmin? nimim. Tehoa ilman viivettä Quote
Guest ritariässä Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 iso vapari yhdistettynä laajaan vääntöalueeseen ja nopeastio kaasuun reagoivana monasti nopsempi kuin pienellä viiveellä aasinpotkun antava pikkuinen turbomosa. joo, netistähän tääkin on luettu... Quote
Guest BugPower Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 ;o kertokaapas mulle vähä noista kuplan turboista? mistä voi tilata pakosarjan ja kaikki tarvittavat putkistot ? vai pitääkö vääntää ite ? mitä muutoksia joutuu tekemään ? (alakerta kuntoon wiseco mukit...?) mitkä kannet ? rutut ? nokka ? voiko käyttää 2x tupla nurkkia ? kaasutin ? Quote
mikan Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 No enpä osaa sanoa qui pal paremmin, mutta tuo on mielipiteeni. Samalla rahalla millä 2332:sta saa 180 heppaa niin 1776:sta ahdettuna saa enemmän. Ja ei se teho sieltä tule ilman vääntöä. Eikä ahdinta tarvitse mitoittaa niin että siitä tulee aasinpotku vaan vääntöä saa kyllä alhaalta lähtien. Noita toitsun ruuveja kun ollut myynnissä alta 500:n, niin kovasti on tehnyt mieli tehdä sellaisella ahdettu. Mutta taitaa seuraava ahtamisprojekti mun tallissa olla edelleen pakokaasuahtimella vaikka hihnavetoiset houkuttaakin. t. Ainakin 300 nettihevosvoimaa Mika :-) ps. BugPowerille: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=286 Quote
Guest Raggare Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 mites toi turbo tykkää noin matalasta sijotuksesta Quote
Timppa Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 mites toi turbo tykkää noin matalasta sijotuksesta miten nii? tossahan se pitäs just ollakki..? Quote
Guest Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 Eikai tossa sijottelussa muuta ku et öljy valuu vapaasti öljytilaan ni kaek ok. Quote
Guest Raggare Posted April 13, 2007 Posted April 13, 2007 nii just, imupumppujahan nois o nähty, ei vissii cb setis mukana kuitenkaa Quote
Guest BugPower Posted April 15, 2007 Posted April 15, 2007 mikä sytytys turbo kuplaan? 009 ja .... jossai luki et petronix ei toimi... miksei? ja mitkä rutut 8.5? kaasari varmaankin dellorto DHLA 48... kannet? Quote
mikan Posted April 15, 2007 Posted April 15, 2007 Rutut riippuu myös nokasta, ahtimesta ja muistakin osista. Ruutaksi ja sytkäksi joku ohjelmoitava. t. Mika Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.