Jump to content

Mikä akku?

Recommended Posts

Posted

Vaimo sanoi, että kantsis varmaan ostaa uus akku sokotaan.
No ostetaan, mutta mikä? Onko Varta hyvä? Entäs Yuasa? Exide? biltema? Exide? joku muu mikä?
Kyseessä siis 2017 Kodiaq bensakoneella joka tykkaa sammua ja startata miten sattuu. Webasto on tulevia jäätävän kylmiä aamuja varten.
Ilmeisesti siis AGM on paras vaihtoehto, mutta muuten toi valinta onkin vaikeampaa.

Kysyy tyhmiä, kuten tapana on

-Kurre

Posted

Agm ehdottomasti, varta tai exide ainakin minulle tarrautuisi mukaan.

Orkkiksena skoda on käyttänyt vartan akkuja ja vag tuotteissa muutenkin ollut vartaa.

Posted

Onko Skodassa yksi vai kaksi akkua? Mulla mesessä Exide kesti 4 vuotta kunnes kuoli kerrasta. Bemarissa oli yli 10 vuotias alkuperäinen akku, kun annoin auton vaihdossa. Ilmeisesti Varta on niissä alkuperäisenä. Onko ensiasennuksena akut sitten jotain premiumia, kun kestää niin hyvin?

Posted (edited)
2 hours ago, mikan said:

Onko Skodassa yksi vai kaksi akkua?

Yksi, Varta 7P0 915 105 68Ah 380A DIN 680A

Edited by Kurre
tarkennus
Posted

Mulla on ollu Dirkschneidereita kuudessa autossa ilman ongelmia. Vastaavasti edeltävät Vartat kulahtaneet mielestäni nopsaan.

En tiedä onko oikeesti hyvää akkua, kaikista kuulee hyvää ja huonoa, usein tuntuu että akun kämähtämisen syy ollu useammin asentajan puolella ja tötöilyissä kuin itse akussa loppupeleissä. Eihän ne kestä jos vedetään kuivaks useamman kerran pakkasella, syystä tai toisesta - ja jos ei tuosta tokene niin huudellaan että ihan paska akku

• Like 1
Posted

Akkuliikkeessä ainakin sanoivat, että akut ei tykkää kuumasta. Moottoritilassa 100 astetta, niin akun ikä lyhenee. Akku takakontissa on parempi paikka. Mehän tiedetään missä kuplan akku on. 😃

Posted

Itsellä meni kahdessa vuodessa kolme Exiden akkua mykäksi juuri takuuajan umpeuduttu. Aivan kuraa laadultaan. Kaikki(?) kehuivat bilteman akkuja, lyömätön hinta/laatu suhde. Ostin sellaiset tilalle, neljän vuoden takuu eikä ainakaan ekana talvena sähkö loppunut hopea/kalsium akusta (62Ah) webaston kanssa.

Lähetetty minun SM-S901B laitteesta Tapatalkilla