eturauhanen Posted October 27 Posted October 27 K1: Mitä kautta tulee pitkien/lyhkäsien valojen katkasijan johto? Tuleeko ne 3 johtoa vas etuvalon alla olevan pellin läpi? Kuva 1. K2: mitä kautta menee jarruvalojen painekytkimen johto sulakerasialta kytkimelle? Kuva 1. K3: minne kytketään akun minus-kaapeli runkoon ja mitä muita maadoituskaapeleita tarvitaan esim koneen ja rungon väliin? kiitos Quote
DOODAH Posted October 27 Posted October 27 (edited) K1 jep läpi tosta rööristä Edited October 27 by DOODAH 1 Quote
mllks Posted October 27 Posted October 27 (edited) K3 Akun miinuskaapeli tulee tuohon kolmiotuen kierteelliseen reikään. Edited October 27 by mllks 1 Quote
DOODAH Posted October 27 Posted October 27 ja vastaava lattakaapeli vaihdelaatikon kiinnityspulttiin maadottaa koneen samalla kun vaihteistonki. Jarruvalokatkasimen piuha tulee paksusta nipusta etuakselin tietämillä sylkylle. Sille on palkissa peltiklipsu sylkyn lähellä. Quote
Kharon Posted October 27 Posted October 27 2 hours ago, DOODAH said: Jarruvalokatkasimen piuha tulee paksusta nipusta etuakselin tietämillä sylkylle. Sille on palkissa peltiklipsu sylkyn lähellä. Paksu nippu on siis se mikä tulee sulakerasialle eli sisälle. Reikä, josta johtopari menee ulos, on jossain etulamppujen alla keulapeltien välissä eikä sisältä kyllä näy mitenkään, pitää könytä auton alle katsomaan. Aihe jota juuri muutama viikko sitten hohhailtiin omassakin juniksessa. Ulkopuolella on tosiaan peltiklipsit pitkittäispalkin pohjassa, ei pitäisi olla vaikea reikä löytää. 1 Quote
eturauhanen Posted 5 hours ago Author Posted 5 hours ago Avatkaa vielä lisää se vaihdelaatikon maadoitus. Quote
Kharon Posted 4 hours ago Posted 4 hours ago 58 minutes ago, eturauhanen said: Avatkaa vielä lisää se vaihdelaatikon maadoitus. Vaihdelaatikon etupuolella, jonkun etukannen mutterin alla, akun maakaapelin näköinen lattakaapeli koriin, yleensä vaihdelaatikon etukannakkeen mutterin alle. Siitä menee starttivirta läpi eli tähtialuslaatta on hyvä keino varmistaa tukeva sähköinen kontakti. Kuva selittää paremmin kuin sata sanaa, lainataan thesambasta: Moottori/vaihdelaatikkopakettihan ei ole kiinni korissa ollenkaan kun se makailee kumien varassa ja startti siis tarvitsee tuommoisen erillisen maakaapelin. 1 Quote
Tanhis Posted 3 hours ago Posted 3 hours ago (edited) 51 minutes ago, Kharon said: Vaihdelaatikon etupuolella, jonkun etukannen mutterin alla, akun maakaapelin näköinen lattakaapeli koriin, yleensä vaihdelaatikon etukannakkeen mutterin alle. Siitä menee starttivirta läpi eli tähtialuslaatta on hyvä keino varmistaa tukeva sähköinen kontakti. Kuva selittää paremmin kuin sata sanaa, lainataan thesambasta: Moottori/vaihdelaatikkopakettihan ei ole kiinni korissa ollenkaan kun se makailee kumien varassa ja startti siis tarvitsee tuommoisen erillisen maakaapelin. Jos tämä kaapeli on poikki tai puuttuu vaihteiston ja koneen maadoitus tapahtuu välttävästi kytkin ja kaasuvaijerien kautta joka luonnollisesti lyhentää vaijerien käyttöikää kun sitä kautta menee startatessa maadoitus. Edited 3 hours ago by Tanhis Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.