Jump to content

Junakeula sähköt


Recommended Posts

Posted

K1: Mitä kautta tulee pitkien/lyhkäsien valojen katkasijan johto? Tuleeko ne 3 johtoa vas etuvalon alla olevan pellin läpi? Kuva 1.

 

K2: mitä kautta menee jarruvalojen painekytkimen johto sulakerasialta kytkimelle? Kuva 1.

 

K3: minne kytketään akun minus-kaapeli runkoon ja mitä muita maadoituskaapeleita tarvitaan esim koneen ja rungon väliin?

 

kiitos

IMG_2329.jpeg

Posted (edited)

K3 Akun miinuskaapeli tulee tuohon kolmiotuen kierteelliseen reikään.
image.thumb.jpeg.0881f9be627fbcd9f79f489fc228f3f8.jpeg

Edited by mllks
  • Like 1
Posted

ja vastaava lattakaapeli vaihdelaatikon kiinnityspulttiin maadottaa koneen samalla kun vaihteistonki.

Jarruvalokatkasimen piuha tulee paksusta nipusta etuakselin tietämillä sylkylle. Sille on palkissa peltiklipsu sylkyn lähellä.

Posted
2 hours ago, DOODAH said:

Jarruvalokatkasimen piuha tulee paksusta nipusta etuakselin tietämillä sylkylle. Sille on palkissa peltiklipsu sylkyn lähellä.

 

Paksu nippu on siis se mikä tulee sulakerasialle eli sisälle.  Reikä, josta johtopari menee ulos, on jossain etulamppujen alla keulapeltien välissä eikä sisältä kyllä näy mitenkään, pitää könytä auton alle katsomaan.  Aihe jota juuri muutama viikko sitten hohhailtiin omassakin juniksessa.

 

Ulkopuolella on tosiaan peltiklipsit pitkittäispalkin pohjassa, ei pitäisi olla vaikea reikä löytää.

  • Like 1
Posted
58 minutes ago, eturauhanen said:

Avatkaa vielä lisää se vaihdelaatikon maadoitus. 

 

Vaihdelaatikon etupuolella, jonkun etukannen mutterin alla, akun maakaapelin näköinen lattakaapeli koriin, yleensä vaihdelaatikon etukannakkeen mutterin alle. Siitä menee starttivirta läpi eli tähtialuslaatta on hyvä keino varmistaa tukeva sähköinen kontakti.

 

Kuva selittää paremmin kuin sata sanaa, lainataan thesambasta:

 

674705.jpg

 

Moottori/vaihdelaatikkopakettihan ei ole kiinni korissa ollenkaan kun se makailee kumien varassa ja startti siis tarvitsee tuommoisen erillisen maakaapelin.

  • Like 1
Posted (edited)
51 minutes ago, Kharon said:

 

Vaihdelaatikon etupuolella, jonkun etukannen mutterin alla, akun maakaapelin näköinen lattakaapeli koriin, yleensä vaihdelaatikon etukannakkeen mutterin alle. Siitä menee starttivirta läpi eli tähtialuslaatta on hyvä keino varmistaa tukeva sähköinen kontakti.

 

Kuva selittää paremmin kuin sata sanaa, lainataan thesambasta:

 

 

 

Moottori/vaihdelaatikkopakettihan ei ole kiinni korissa ollenkaan kun se makailee kumien varassa ja startti siis tarvitsee tuommoisen erillisen maakaapelin.

 

Jos tämä kaapeli on poikki tai puuttuu vaihteiston ja koneen maadoitus tapahtuu välttävästi kytkin ja kaasuvaijerien kautta joka luonnollisesti lyhentää vaijerien käyttöikää kun sitä kautta menee startatessa maadoitus.

Edited by Tanhis

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...