Jyrki Toivanen Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Aloitanpa tässäkin tämän rutinan, jos vaikka apua löytyisi. Siis: 1600-kuutioinen yksireikäkantinen kone pakun peräaukossa. Ei käy tyhjäkäyntiä. Tai käy jos ryyppy on päällä jotenkuten. Kun lämpiää ja ryyppy on pois päältä, ei käy. Juu juu, olen lukenut mielestäni kaikki kys. onglmaa koskevat aiheet täältä ja yhistyksen palstalta, ja ulkomaankielisiäkin olen tavaillut. Olen tehnyt seuraavaa: - Jakajassa on uudet kärjet, pyörijä, kansi ja konkka, sytytystä on säädetty miljoona kertaa - Uudet tulpanjohdot ja tulupat - Olen puhdistanut kaksi kaasutinta ja vaihtanut uudet tiivisteet (Solex 30pict-3 ja 31pict-3) ja kokeillut molemmilla, säätänyt ohjeiden mukaan - Olen kokeillut yhdellä uudella kaasuttimella (Brosal 30/31), säätänyt ohjeiden mukaan - Olen kokeillut kahdella eri imusarjalla, aina uusilla tiivisteillä - Puolaakin olen vaihtanut - Olen hyppinyt yläpystyä ja kävellyt jättiläiskäyntiä - Vaihdoin pyyhkeiden järjestystä kylpyhuoneessa - Olen kokeillut ilman ilmansuodatinta ja sen kanssa - Varmasti jotain muutakin, en vain muista mitä Mikään noista ei ole auttanut. Hyvistä vinkeistä palkkio, vähintään pullakahveet. Ja jos joku jumala karauttaa paikalle ja pistää vehkeen soimaan, lyön itkemättä sata euroa kouraan. Menee nimittäin hermot - jaa ne menikin jo, heippa. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 ja itse runkokoneen kunto eli sylinterien tiiviys kunnossa? puristuspaineet/ohivuodot ok? Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted May 27, 2007 Author Share Posted May 27, 2007 No se on niiku just rempattu. Uudet sylkyt ja männät ja sillee. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 ja oot ihan satavarma et missään ei oo vuotoja, ei edes venttiilien ja istukoiden välistä vaikka olisivat uudet. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted May 27, 2007 Author Share Posted May 27, 2007 Jos itse olisin kasannut koneen, en olisi varma, mutta koska en ole kasannut, luotan koneen rakentajaan, ja olen. Imusarjan sentään asensin itse kolme kertaa, aina uusin tiivisterenkain. Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 sepä se,siinä missä itekkin voi vieras tehdä virheitä/huomimattomuuksia eikä koskaan voi sulkea huonojen/huonolaatuisten osien vaikutusta tms... Quote Link to comment
-tipi- Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Ettei ois kansi vaikka vinossa, ja hengittää pytyn ja kannen välistä. Puristus mittaus kertonee. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted May 27, 2007 Author Share Posted May 27, 2007 Niin, toivon vielä, että olisi näissä apulaitteissa vika... Tuossa tuli juuri vinkki, että voisi olla että kone ei saa soppaa. Että olisi kakkaa putkessa. Pitänee selvitellä se. Mitenkäs muuten jos on vääränmittainen pensapumpun käyttöakseli? Niitähän on erimittaisia. Toimisiko kone väärällä akselilla ollenkaan vai voiskos se oirehtia noin? Eikös akselin pituus ole pumpusta riippuvainen, eikä jostain mitä on siellä moottorin sisuskaluissa, vai miten se menee? Hittoku piisaa näitä kysymyksiä tänään. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Voisko sulla olla liian pitkä imusarja? Itellä ainakin kerran näin oli että imusarja pohjas käsittämättömästi niihin pässinsarviin ja näin ollen imuvuotoa jäi. Rautasahalla selvis mutta kyllä siinä hermokin kireenä oli. Quote Link to comment
Sakke Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Ei taida yksreikäkantisessa ottaa pässinsarviin kiinni :D Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted May 27, 2007 Share Posted May 27, 2007 Bensanpuutteen pitäs kyllä tuntua enempi sitten kun koneella on kuormitusta / kierroksia kun se syö enempi soppaakin. Toimikos kone muuten ookoosti, ts. vetääkö hyvin ja vastaa kaasuun kiltisti eikä röpöttele ja tehoakin tuntuisi olevan? Vinon kannen ja kantavien venojen pitäs kyllä estää aika tehokkaasti normaaliajelukin, imuvuoto ei välttämättä ole niin yksiselitteinen. Se lyhyempi bensapumpun tikku "pitemmän tikun pumpussa" ei välttämättä hirveän kovaa pumppaa, mutta siitä pitäs kyllä lähteä aika selkee naputtava äänikin. Jos sopivia sähköpumppuja sattuu olemaan käsillä, niin aika helposti tekis sille semmoisen ulkoisen bensansyötön jolla voisi testata. Puavo @ www.dwl.fi Quote Link to comment
Guest wiima-62 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Itse aloittaisin tutkimaan vikaa seuraavasti:.ekaksi laskisin bensaa tankista silleen vapaasti vaikka juuri juotuun votkapulloon,,,jos ainetta tulee silleen mukavasti loristen niin tankin puoli ok,,,,. Seuraavaksi aloittaisin tutkimusretken baarikaapille joka on varmaan tyhjä voi kele,,,,niin sitten siirtyisin kasutajanpuolelta itse kaasuttimen puolelle ja siellä pääsuuttimeen ja uimurinkoho takerteleeko tai on hukkunut jolloin bensapinta on niinkuin hiukka lian alhaalla ,,,,,,,tässäpä aluksi Seppo Lehmosta Quote Link to comment
Guest Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Se mitä tossa sun "olen tehnyt listassa" ei mainita. Ootko kattonu että tyhjäkäyntipiirin magneettiventtiili toimii? Okei kaasareita oot vaihtanu, mutta ettet vaan käyttänyt samaa venaa... Vaikea kuvitella että ei sais bensaa, jos käy ryyppy päällä. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 Kiitoksia vinkeistä. - Pitänee tuo pensalinja tarkistaa, vaikka auto käy ryypyn kanssa tosiaankin ja kaasutettaessa kiertää ihan hyvin. - Magneettiventtiili toimii. Autohan on kuusivolttinen, joten venttiili on jännitteenkohottajan jatkeena, saa siis 12 volttia ja naksahtaa auki kun virran kytkee. Varmuuden vuoksi kokeilin venttiilillä, josta väänsin niskat nurin eli männän irti. Ei ollut vaikutusta oireisiin. - Puristusmittaus pitää sitten vielä tehdä niin voipahan sulkea sitten jotain pois. Toivottavasti. Saapi vielä ehdotella, älkää ujostelko. :) Quote Link to comment
-tipi- Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Jakajan vaihto? Vaihdelaatikon maadotus? Quote Link to comment
-MITO- Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Omassa kuplassa oli tyhjäkäynti hukassa ja testasin tässä keskustelusäikeessä mainittujen asioiden vuoksi kaasuttimen solenoidia akkulaturilla ja eipä venttiili oikein nätisti auennut 12 voltillakaan. 12V solenoidi jaksoi vetää aluksi 6V kuplassa mutta näköjään pikkuhiljaa ei kun tyhjäkäynti alkoi kadota. Vaihdoin vanhan 30pict kaasuttimen takaisin ja tyhjäkäynti pelaa mainiosti mutta kiihtyvyys on taas surkeata verrattuna uuteen Brosol 30/31 kaasuttimeen :( Onko tuolla isommalla 12V kaasuttimen kierteellä saatavissa 6V magneettiventtiilejä? Sama vikahan saattaa olla J Toivasen pakussakin? Quote Link to comment
WESTY Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Starttipilottii tai jarrujen putsaus kamaa imusarjan erikohtiin kun autokäy.alkaa imuvuodot löytymään. Jos on kokeillu erikaasuttimia ja ei ole varma toimiko niistä mikään,toimivasta autosta kaasutin kiinni,taas voi pois sulkea yhden mahdollisuuden.Kaasuutimien putsaus ei ole kovin helppoa kotikonstein(siis kaikki kanavat,oman auton kaasutin kävi ultraääni pesussa kun ei oikein toiminut) T.PETE. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Ei taida yksreikäkantisessa ottaa pässinsarviin kiinni :D Ops ops.. täytys vissiin lukea tarkemmin.. Mutta jos näin on asiat niin ei muuta kuin KK:sta tilaten UUSI kaasutin siihen autoon. Ja kyllä muuten käy! Kyllä noitten vanhojen kaasareiden kanssa tuskailu ja räpläily on niin tuskasta että ei kannata pyöritellä. Halvemmaksi ja helpommaksi loppujen lopuksi tulee se uusi ja sen jälkeen ei tarvi joka kevät tapella. Velipoika joskus käytti pakun persiillä 15:sta eri solexia ennenkuin uskoi asian todeksi.. Quote Link to comment
-MITO- Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Joo kyllä se oma 6V härveli kävi uudella kaasarilla todella hyvin niin kauan ku jaksoi vaa magneettiventtiili olla auki :) Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted May 29, 2007 Author Share Posted May 29, 2007 Kiitoksia jälleen. Käyn nuo mainitsemanne jutut läpi kunhan ensi viikolla ennätän kärryn kimppuun taas. Uusi kaasutin autossa on jo, mutta ei siis auttanut. Ja kaasarin solenoidi on 12 volttinen, mutta kytkin siihen in- tai konvertterin (tjsp.), joten se saa 12 volttia ja toimii hyvin. Quote Link to comment
Sami P. Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 Tullaanko Jyrki millon laittamaan se vehje tikkiisä? Jaoksen nuoremman polven kaasutinasijantuntijat oottelee jo innokkaana tasa- ja ristipäät karvattomissa kätösissä ;) Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted May 29, 2007 Author Share Posted May 29, 2007 Voe mahoton ois kivvoo! Mulla on tässä tosiaan vähän kiireitä muutaman päivän, mutta ens viikonloppuna perstaina tai lauantaina... tai sunnuntaina tai maanantaina jne saa tolla porukalla sorkkimaan! Tarjoon pullat ja kahveet vähintään. Quote Link to comment
Guest Edu Posted May 29, 2007 Share Posted May 29, 2007 Minnekkäs päin kuopijjoo sitä voes tulla ihmettelemään? Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted May 30, 2007 Author Share Posted May 30, 2007 Pistänpäs Edulle yyveetä. Quote Link to comment
Jyrki Toivanen Posted June 3, 2007 Author Share Posted June 3, 2007 Semmoinen tarkennus tähän, kun kävin äsken sitä vähän roplaamassa. Koneen saa käymään jonkin verran tyhjäkäyntiä ilman ryyppyäkin hyvin matalilla kierroksilla. Lähestulkoon sammumisrajalla rumpsuttelee. Kaasarin tyhjäkäyntiruuvin (ilmaruuvi) vääntelyllä ei tunnu olevan vaikutusta ollenkaan. Quote Link to comment
-MITO- Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Joko tämä käy vai paukkuiko hermot lopullisesti? Quote Link to comment
Guest avainsana Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Mulla saman tyyppinen ongelma! ! ... eikä ratkasevaa vastausta oo annettu:D... jos joku muistaa / tietää vastauksen kyseiseen ongelmaan nii kertokoot sen. Kiitos:D Quote Link to comment
Urpo Hönö Posted June 7, 2008 Share Posted June 7, 2008 Jos tyhjäkäynti ontuu/ei käy eikä tyhjäkäynnin seosruuvien säätö vaikuta lainkaan on syynä lähes aina ilmavuoto tai liian pienet tyhjäkäyntisuuttimet tai näiden yhdistelmä. Oliko riittävän epäselvä selitys? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.