Jump to content

Ongelma jatkuu - hermot paukkuu


Recommended Posts

Aloitanpa tässäkin tämän rutinan, jos vaikka apua löytyisi.

 

Siis: 1600-kuutioinen yksireikäkantinen kone pakun peräaukossa. Ei käy tyhjäkäyntiä. Tai käy jos ryyppy on päällä jotenkuten. Kun lämpiää ja ryyppy on pois päältä, ei käy.

 

Juu juu, olen lukenut mielestäni kaikki kys. onglmaa koskevat aiheet täältä ja yhistyksen palstalta, ja ulkomaankielisiäkin olen tavaillut.

 

Olen tehnyt seuraavaa:

 

- Jakajassa on uudet kärjet, pyörijä, kansi ja konkka, sytytystä on säädetty miljoona kertaa

- Uudet tulpanjohdot ja tulupat

- Olen puhdistanut kaksi kaasutinta ja vaihtanut uudet tiivisteet (Solex 30pict-3 ja 31pict-3) ja kokeillut molemmilla, säätänyt ohjeiden mukaan

- Olen kokeillut yhdellä uudella kaasuttimella (Brosal 30/31), säätänyt ohjeiden mukaan

- Olen kokeillut kahdella eri imusarjalla, aina uusilla tiivisteillä

- Puolaakin olen vaihtanut

- Olen hyppinyt yläpystyä ja kävellyt jättiläiskäyntiä

- Vaihdoin pyyhkeiden järjestystä kylpyhuoneessa

- Olen kokeillut ilman ilmansuodatinta ja sen kanssa

- Varmasti jotain muutakin, en vain muista mitä

 

Mikään noista ei ole auttanut.

 

Hyvistä vinkeistä palkkio, vähintään pullakahveet. Ja jos joku jumala karauttaa paikalle ja pistää vehkeen soimaan, lyön itkemättä sata euroa kouraan. Menee nimittäin hermot - jaa ne menikin jo, heippa.

Link to comment
Guest ritariässä

sepä se,siinä missä itekkin voi vieras tehdä virheitä/huomimattomuuksia eikä koskaan voi sulkea huonojen/huonolaatuisten osien vaikutusta tms...

Link to comment

Niin, toivon vielä, että olisi näissä apulaitteissa vika... Tuossa tuli juuri vinkki, että voisi olla että kone ei saa soppaa. Että olisi kakkaa putkessa. Pitänee selvitellä se.

 

Mitenkäs muuten jos on vääränmittainen pensapumpun käyttöakseli? Niitähän on erimittaisia. Toimisiko kone väärällä akselilla ollenkaan vai voiskos se oirehtia noin? Eikös akselin pituus ole pumpusta riippuvainen, eikä jostain mitä on siellä moottorin sisuskaluissa, vai miten se menee? Hittoku piisaa näitä kysymyksiä tänään.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Voisko sulla olla liian pitkä imusarja?

 

Itellä ainakin kerran näin oli että imusarja pohjas käsittämättömästi niihin pässinsarviin ja näin ollen imuvuotoa jäi. Rautasahalla selvis mutta kyllä siinä hermokin kireenä oli.

Link to comment

Bensanpuutteen pitäs kyllä tuntua enempi sitten kun koneella on kuormitusta / kierroksia kun se syö enempi soppaakin. Toimikos kone muuten ookoosti, ts. vetääkö hyvin ja vastaa kaasuun kiltisti eikä röpöttele ja tehoakin tuntuisi olevan?

 

Vinon kannen ja kantavien venojen pitäs kyllä estää aika tehokkaasti normaaliajelukin, imuvuoto ei välttämättä ole niin yksiselitteinen.

 

Se lyhyempi bensapumpun tikku "pitemmän tikun pumpussa" ei välttämättä hirveän kovaa pumppaa, mutta siitä pitäs kyllä lähteä aika selkee naputtava äänikin. Jos sopivia sähköpumppuja sattuu olemaan käsillä, niin aika helposti tekis sille semmoisen ulkoisen bensansyötön jolla voisi testata.

 

Puavo @ www.dwl.fi

Link to comment
Guest wiima-62

Itse aloittaisin tutkimaan vikaa seuraavasti:.ekaksi laskisin bensaa tankista silleen vapaasti vaikka juuri juotuun votkapulloon,,,jos ainetta tulee silleen mukavasti loristen niin tankin puoli ok,,,,. Seuraavaksi aloittaisin tutkimusretken baarikaapille joka on varmaan tyhjä voi kele,,,,niin sitten siirtyisin kasutajanpuolelta itse kaasuttimen puolelle ja siellä pääsuuttimeen ja uimurinkoho takerteleeko tai on hukkunut jolloin bensapinta on niinkuin hiukka lian alhaalla ,,,,,,,tässäpä aluksi

 

Seppo Lehmosta

Link to comment

Se mitä tossa sun "olen tehnyt listassa" ei mainita.

Ootko kattonu että tyhjäkäyntipiirin magneettiventtiili toimii?

Okei kaasareita oot vaihtanu, mutta ettet vaan käyttänyt samaa venaa...

 

Vaikea kuvitella että ei sais bensaa, jos käy ryyppy päällä.

Link to comment

Kiitoksia vinkeistä.

- Pitänee tuo pensalinja tarkistaa, vaikka auto käy ryypyn kanssa tosiaankin ja kaasutettaessa kiertää ihan hyvin.

- Magneettiventtiili toimii. Autohan on kuusivolttinen, joten venttiili on jännitteenkohottajan jatkeena, saa siis 12 volttia ja naksahtaa auki kun virran kytkee. Varmuuden vuoksi kokeilin venttiilillä, josta väänsin niskat nurin eli männän irti. Ei ollut vaikutusta oireisiin.

- Puristusmittaus pitää sitten vielä tehdä niin voipahan sulkea sitten jotain pois. Toivottavasti.

 

Saapi vielä ehdotella, älkää ujostelko. :)

Link to comment

Omassa kuplassa oli tyhjäkäynti hukassa ja testasin tässä keskustelusäikeessä mainittujen asioiden vuoksi kaasuttimen solenoidia akkulaturilla ja eipä venttiili oikein nätisti auennut 12 voltillakaan. 12V solenoidi jaksoi vetää aluksi 6V kuplassa mutta näköjään pikkuhiljaa ei kun tyhjäkäynti alkoi kadota. Vaihdoin vanhan 30pict kaasuttimen takaisin ja tyhjäkäynti pelaa mainiosti mutta kiihtyvyys on taas surkeata verrattuna uuteen Brosol 30/31 kaasuttimeen :( Onko tuolla isommalla 12V kaasuttimen kierteellä saatavissa 6V magneettiventtiilejä? Sama vikahan saattaa olla J Toivasen pakussakin?

Link to comment

Starttipilottii tai jarrujen putsaus kamaa imusarjan erikohtiin kun autokäy.alkaa imuvuodot löytymään.

 

Jos on kokeillu erikaasuttimia ja ei ole varma toimiko niistä mikään,toimivasta autosta kaasutin kiinni,taas voi pois sulkea yhden mahdollisuuden.Kaasuutimien putsaus ei ole kovin helppoa kotikonstein(siis kaikki kanavat,oman auton kaasutin kävi ultraääni pesussa kun ei oikein toiminut)

 

T.PETE.

Link to comment
Guest Jussinbussi
Ei taida yksreikäkantisessa ottaa pässinsarviin kiinni :D

 

Ops ops.. täytys vissiin lukea tarkemmin..

 

Mutta jos näin on asiat niin ei muuta kuin KK:sta tilaten UUSI kaasutin siihen autoon. Ja kyllä muuten käy!

 

Kyllä noitten vanhojen kaasareiden kanssa tuskailu ja räpläily on niin tuskasta että ei kannata pyöritellä.

Halvemmaksi ja helpommaksi loppujen lopuksi tulee se uusi ja sen jälkeen ei tarvi joka kevät tapella.

 

Velipoika joskus käytti pakun persiillä 15:sta eri solexia ennenkuin uskoi asian todeksi..

Link to comment

Kiitoksia jälleen. Käyn nuo mainitsemanne jutut läpi kunhan ensi viikolla ennätän kärryn kimppuun taas.

 

Uusi kaasutin autossa on jo, mutta ei siis auttanut. Ja kaasarin solenoidi on 12 volttinen, mutta kytkin siihen in- tai konvertterin (tjsp.), joten se saa 12 volttia ja toimii hyvin.

Link to comment

Semmoinen tarkennus tähän, kun kävin äsken sitä vähän roplaamassa. Koneen saa käymään jonkin verran tyhjäkäyntiä ilman ryyppyäkin hyvin matalilla kierroksilla. Lähestulkoon sammumisrajalla rumpsuttelee. Kaasarin tyhjäkäyntiruuvin (ilmaruuvi) vääntelyllä ei tunnu olevan vaikutusta ollenkaan.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 11 months later...
Guest avainsana

Mulla saman tyyppinen ongelma! ! ... eikä ratkasevaa vastausta oo annettu:D... jos joku muistaa / tietää vastauksen kyseiseen ongelmaan nii kertokoot sen. Kiitos:D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...