Guest Juk_k4 Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 eli onko kellään kokemuksia tai onko yleensäkkään kukaan yrittänyt tehdä kuplaan targakattoa? eli siis A ja B pilareiden välistä katto pois kokonaan. eikös tuo ole periaatteessa avoksi muuttaminen eli tarvitsee samat vahvistukset kuin avo sekä kaaret. omasta kuplasta löytyy kaaret jo sekä pohjalevy on hitsattu koriin kiinni sekä muita vahvistuksia ympäri autoa, joten tälläisestä targakattoiseski muuttamisestahan pitäisi ilmeisesti selvitä silloin pelkällä tuulilasin karmin vahvistuksella?? T:Jukka Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Yleensä olen aina sitä mieltä että mikäs siinä, hyvä kun rakennellaan ja tehdään jotain. Mutta tuo targakatto kuplassa tuntuu jo vähän liian oudolta. Oletko nähnyt kuvia, että tiedät mitä olet mahdollisesti tekemässä? Kuitenkin, tuulilasin kehystä ei tarvitse avoa tehtäessä vahvistaa jos takana b-pilarin kohdalla on asianmukainen turvakaari. Mutta jos avon tekee, niin vaatii muutkin vahvistuksen vastaamaan alkuperäistä avoa jne. Pari kuvaa: Quote Link to comment
Guest Juk_k4 Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 nuo ovat molemmat toteutukset lähinnä jo aika ruman näköisiä. olen yhden kuplan nähnyt monen monta vuotta sitten täällä jyväskylässä jossa oli tuollainen targa ja se näytti hyvältä... tais olla kyllä siirtolappu peli se. mitähän kaikkea vahvistuksia pitää tehdä tuota avoa rakennettaessa ja eikös näissä kuplissa se mene muutoskatsastuksella kun näitä on kerta avona saanut? Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Periaatteessa muutoskatsastuksella, mutta taitaa olla vähemmistönä ne avo-kuplat Suomessa mitä olisi pelkällä muutoskatsastuksella hoidettu. Piirrokset niistä vaadittavista vahvistuksista löytyy esim yhdistyksen kuvapankista. Ja täältäkin hakunappia käyttämällä löytyy paljon asiaa. Pistäppä kuvaa jos löydät webin syövereistä asiallisesti toteutetun targa-kuplan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Miusta tuntuu että toimivan näkönen targa kuplassa vaatis aika rajun choppauksen. Toi katto kun on niin lyhyt suhteessa korkeuteen. Quote Link to comment
Guest Raggare Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 missä autossa ois nätti targa, ei tuu mieleen :D porkat, transamit, diy kökötykset huh.. Quote Link to comment
Guest veewee Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 missä autossa ois nätti targa, ei tuu mieleen :Dporkat, transamit, diy kökötykset huh.. Subarun pick-upissa....:) Quote Link to comment
Ketsa Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Kuitenkin, tuulilasin kehystä ei tarvitse avoa tehtäessä vahvistaa jos takana b-pilarin kohdalla on asianmukainen turvakaari. Mutta jos avon tekee, niin vaatii muutkin vahvistuksen vastaamaan alkuperäistä avoa jne. Kyllä laikoissa piti ainakin 90-luvula tuulilasinkehys aina vahvistaa oli kaarta tai ei. Meni tosin heppoisemmalla vahvistuksella läpi kaaren kanssa. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Ahaa. Tuotapa en ole tiennytkään. Outoa sinänsä, sillä siihen ei ainakaan lakipykälien mukaan ole tarvetta, mutta sehän ei ole mitään uutta.. Quote Link to comment
Guest Juk_k4 Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Kuitenkin, tuulilasin kehystä ei tarvitse avoa tehtäessä vahvistaa jos takana b-pilarin kohdalla on asianmukainen turvakaari. Mutta jos avon tekee, niin vaatii muutkin vahvistuksen vastaamaan alkuperäistä avoa jne. Kyllä laikoissa piti ainakin 90-luvula tuulilasinkehys aina vahvistaa oli kaarta tai ei. Meni tosin heppoisemmalla vahvistuksella läpi kaaren kanssa. sen karmin nyt vahvistaa jo oman turvallisuuden takiakkin.. ja tuosta choppauksesta jota Mika Raussi ehdotti niin tarkoitus olisi että katon takaosan lasken samalle tasolle kuin etukarmi eli noin viitisen senttiä sitä joutuu madaltaa. avoa en jo ihan sillä tuosta tee että niitä on jo nähty ihan tarpeeks erillaisia, roadster tyylinen toteutuskin käväisi mielessä mutta tuo nykyinen kupla on osiltaan ja muutoksiltaan semmosen rakentamiseen liian hyvä. Quote Link to comment
Ketsa Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Rakennusluvissa vaadittiin tuokin vahvistus. Ja kyllä laikkaavotetun tuulilasin kehys aika lerppu ilman vahvistusta onkin (aidon avon kehys seljästi jäykempi). Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 9, 2007 Share Posted August 9, 2007 Alkuperäisillähän on aika paljon jäykistystä auttavaa peltiä myös tuulilasin kehyksen alla etuluukun sisällä sivuhelmassa. Quote Link to comment
hanski. Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 eikös tuo ole periaatteessa avoksi muuttaminen eli tarvitsee samat vahvistukset kuin avo sekä kaaret. T:Jukka uusia laikka avoja ei saa enää tehdä..viimeviikolla kyselin tuota konttorilta +akesta... poikkeuslupa hakemuksella saa koittaa onneaan, mutta läpi saaminen onkin sitten toinen juttu...hyvillä perusteluilla ehkä...(kaverilla on tollanen, määkin haluun-valitus tuskin tuottaa toivottua tulosta...) Quote Link to comment
hanski. Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 Piirrokset niistä vaadittavista vahvistuksista löytyy esim yhdistyksen kuvapankista. jos jollakin noita löytyy lisää, niin mulla saa noita laitella...vaikka privana.... kiitos!!!! Quote Link to comment
hanski. Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 Hohoijaa... oleks väsynyt vai..?? Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 olen yhden kuplan nähnyt monen monta vuotta sitten täällä jyväskylässä jossa oli tuollainen targa ja se näytti hyvältä... Ettei vaan aika kultaisi muistot tässä tapauksessa.. ;) Quote Link to comment
mikan Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 missä autossa ois nätti targa, ei tuu mieleen :Dporkat, transamit, diy kökötykset huh.. Jotkut corvetet on ihan jees. t. Mika Quote Link to comment
jocke biese Posted August 12, 2007 Share Posted August 12, 2007 Widdu, pitäsköhän mun tehä sonderista tollanen tarka... ois muuten -J- Quote Link to comment
juujoo Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 http://fvwa.sitefactory.fi/big.picture.show.php?&id=245 Quote Link to comment
Guest Juk_k4 Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 tuossa ois jo asennetta =D saa nyt nähdä et miten tuon targaprojektin kanssa käy... niin moni on sitä mieltä että ei siitä hienoa saa vaikka muokkais kuinka, omasta mielestä taas siitä saisi katon takaosan miedolla choppauksella ja kattolinjan uudelleen muotoilemisella ihan näpeen... saas nyt nähdä. asiasta seittemänteen saakos noita aurinkokattoja ostettua vielä uustuotantoja jostain vai ovatko nämä rätit harvassa? Quote Link to comment
Guest PaKe Posted August 13, 2007 Share Posted August 13, 2007 niin moni on sitä mieltä että ei siitä hienoa saa vaikka muokkais kuinka Joten? Itelle sitä pitää rakentaa eikä muille, jos kerran oot sen jo "nähnyt" valmiina ja hyvältä näytti ni ei muuta ku laikkaa vaa ;) Täälä olis kaikilla entisöity makaavalamppunen jos rakentelulle pitäis kysellä tyylisuuntaa. Quote Link to comment
Mika Posted August 14, 2007 Share Posted August 14, 2007 omasta mielestä taas siitä saisi katon takaosan miedolla choppauksella ja kattolinjan uudelleen muotoilemisella ihan näpeen Minkäs näköinen tuo olisi sitten targa-luukku paikallaan? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.