Jump to content

Possun flekti T1:seen?


Guest Juke72

Recommended Posts

Jäähdytysteho pienillä moottorin kierroksillä, etua ajettaessa kaupungissa..

 

luulen että, flektin vastus voisi olla pienempi kuin volkkarin omalla jäähdytyksellä? ainakin käsinpyörittäessä kevyemmin pyörii.

 

-hyviä puolia on se että, jää mukavasti tilaa konehuoneeseen

puhallinkoppa ei vie kaikkea tilaa. vivusto voidaan asettaa flekti kopan taakse, ovaalin kokoisessa konehuoneessa saadaan kaikki, öljynsuodatin, paineen säädin, huohotusjutut asennettua tulipeltiin. kaasareille jää kivasti tilaa, eikä tarvitse välttämättä tehdä huoltoluukkuja moottoritilan kylkiin jne..

lataustehoa on laturissa väh. 50-80 amppeeria.

ja onhanse visuaalisesti kivan näköinen..

 

-miinuksena voidaan sanoa että hinnakas ja sarja ei ole "bolt" on tuote.

Link to comment

mulla on just sellainen scaraben oleva bolt-on sarja.

eli tarkoittaa sitä, että lasikuitu koppa hartsi pohjamaalissa. no tulpan reikiä, no öljyntäyttö reikää, lasikuitu muotti jonka saa viimeistellä/ lämmittää muotoon ihan itse. Pantakin on "sinnepäin" alumiini liuskoja täytyy laittaa flektin ja pannan väliin että, riittää säätövara pannassa...jos vielä mielii saada tiiviiksi on flektin ja kopan väliin haettava tiiviste vaikkapa etolasta.

Mielesäni ei ole bolt-on. toki en tiedä muita bolt-on sarjoja..? csp:llä taitaa olla samaa..tietty ymmärrän nuo tulpan reikien pois jättämiset ihan senkin takia jos vaikka joku haluu modata typ4 moottorin päälle..jne..

 

 

öh...jos vaikka vertaa Csp:n levyjarruihin, ne on

oikeesti ruuvaa kiinni. kaikki tarvittava tulee paketissa..mitään ei tarvitse nysvätä, mitään ei puutu. jopa jarruletkujen adabteri paketissa..

20 minuuttia per puoli asennettuna. hyvä tuote!

 

nysväyksen määrään tääkin mielestänihintava.

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 2165410404

 

 

 

toki bolt on sarjojakin saa, mitkä oikeesti menee heittämällä paikoillen, mutta kukaan ei sitä summaa niistä halua tässä maassa maksaa...
Link to comment
Guest Toheltaja

Remmele myy istuvaa, perhana tosin sieltäkään ei T-1 koneeseen saa... Skräbin koppia mullakin ollut T-1 ja T-4, kaikista saanut leikellä ja kuduttaa kopankin uudelleen paikoittain.

Link to comment
Guest Toheltaja

on ohjurisysteemi mikä tulee laturin takapäähän kiinni. Ei voi soveltaa suoraan nelipyttysiin, mutta vastaavalla idealla voi ite toteuttaa. Tosin aika pitkään kandee miettiä miten pelaa. Tosta ilman ohjautumisesta porsaan flektin kanssa on ollu aikamoista keskustelua täällä ja yhdistyksen foorumilla vuosi pari sitten. hakusanoilla varmasti löytää jos enemmältikin kiinnostaa. Mun mielestä joissain valmiissa sarjoissa oli jopa neloskoneelle tehty joku vastaava siivikko ohjaamaan ilmaa.

 

Eli tuo numero 10

ohjain.jpg

Link to comment
  • 11 months later...

Jotenkin tuolleen se varmaan tarttis yrittää tehdä:

shroud1b.jpg

 

"Cooling by a 911 fan, custom aluminum shroud and a fan driven remote oil cooler help tame this powerful race-bred engine for sustained street use. Typical oil temps range from 212 degrees into the cooler and 190 degrees from it. Cylinder head temp normally runs between 275 and 290 degrees. Since Oct 2005, Don has logged thousands of miles of recreational driving, mostly on Southern California highways."

 

Pappa-Donin 3140cc Super-Pro Ghiassa siis tämä.

Link to comment

Yksi tiimi jolla oli/on possun flekti Typ-1 kisakoneessaan (tosin ilman noita sisä hetuloista), huomas että puhaltimen puoleinen kannen puolikas kävi paljon kuumempana kuin vauhtiksen puoleinen. Puhallin painoi ilmeisesti lähimmäisten sylinterien "yli" ilman, jäähdyttäen kunnolla vain kauimmasia.

Link to comment

Possun 911 koneessa on yhteensä aika paljon ohjaimia kopan sisällä. Janin kertomien laturin jatkona olevien lisäksi myös kopan sisällä on joku ohjain. Öljynjäähdyttimeen johtaa yksi kanava, ja lisäksi pyttyjen välissä on ohjauspellit joiden alareuna kääntää virtauksen vielä pyttyjen alapuolelle. Aika tarkkaan kokeiltu taitaa olla, kun possuvirityskirjoissa on kaaviot mistä pellin nurkasta kannattaa leikata yksi pala pois jotta paranee. Mitään isoa muutosta tuonne ei ehdoteta.

 

Olettaisin siis että kuplaan sovitettuna tyhjä koppa ei voi olla parhaimmillaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...