Guest Juke72 Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Noviisi ei ymmärrä, mitä hyötyä tuo... Kertokaas lyhyesti niin täyttyy aukko sivistyksessä, kiitos :o) -Jiipää- Quote Link to comment
Guest Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Sama kiinnostais itseäkin. Quote Link to comment
mikan Posted October 27, 2007 Share Posted October 27, 2007 Näyttää hyvältä ja kireessä rookerissa riittää jäähdytys varmemmin. t. Mika Quote Link to comment
Guest Juke72 Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 En itsekään keksiny äkkipäätä muuta ku tuon jäähdytyksen. Miten liene tehojen kanssa, vastustaako vähemmän ku normipuhallin, ei taida olla merkitystä? Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Typ- 1:sen jäähdytys doghousella on tehokkaampi ja tasaisemmin jaettu kuin joku kotikonsti possuflekti viritelmä... Täältä löytyy vähän faktaakin: http://www.aircooledtechnology.com/type1/dtm/index.htm http://www.aircooledtechnology.com/type1/dtm/page3.htm Quote Link to comment
JaakkoS Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 Jäähdytysteho pienillä moottorin kierroksillä, etua ajettaessa kaupungissa.. luulen että, flektin vastus voisi olla pienempi kuin volkkarin omalla jäähdytyksellä? ainakin käsinpyörittäessä kevyemmin pyörii. -hyviä puolia on se että, jää mukavasti tilaa konehuoneeseen puhallinkoppa ei vie kaikkea tilaa. vivusto voidaan asettaa flekti kopan taakse, ovaalin kokoisessa konehuoneessa saadaan kaikki, öljynsuodatin, paineen säädin, huohotusjutut asennettua tulipeltiin. kaasareille jää kivasti tilaa, eikä tarvitse välttämättä tehdä huoltoluukkuja moottoritilan kylkiin jne.. lataustehoa on laturissa väh. 50-80 amppeeria. ja onhanse visuaalisesti kivan näköinen.. -miinuksena voidaan sanoa että hinnakas ja sarja ei ole "bolt" on tuote. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 28, 2007 Share Posted October 28, 2007 toki bolt on sarjojakin saa, mitkä oikeesti menee heittämällä paikoillen, mutta kukaan ei sitä summaa niistä halua tässä maassa maksaa... Quote Link to comment
JaakkoS Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 mulla on just sellainen scaraben oleva bolt-on sarja. eli tarkoittaa sitä, että lasikuitu koppa hartsi pohjamaalissa. no tulpan reikiä, no öljyntäyttö reikää, lasikuitu muotti jonka saa viimeistellä/ lämmittää muotoon ihan itse. Pantakin on "sinnepäin" alumiini liuskoja täytyy laittaa flektin ja pannan väliin että, riittää säätövara pannassa...jos vielä mielii saada tiiviiksi on flektin ja kopan väliin haettava tiiviste vaikkapa etolasta. Mielesäni ei ole bolt-on. toki en tiedä muita bolt-on sarjoja..? csp:llä taitaa olla samaa..tietty ymmärrän nuo tulpan reikien pois jättämiset ihan senkin takia jos vaikka joku haluu modata typ4 moottorin päälle..jne.. öh...jos vaikka vertaa Csp:n levyjarruihin, ne on oikeesti ruuvaa kiinni. kaikki tarvittava tulee paketissa..mitään ei tarvitse nysvätä, mitään ei puutu. jopa jarruletkujen adabteri paketissa.. 20 minuuttia per puoli asennettuna. hyvä tuote! nysväyksen määrään tääkin mielestänihintava. http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 2165410404 toki bolt on sarjojakin saa, mitkä oikeesti menee heittämällä paikoillen, mutta kukaan ei sitä summaa niistä halua tässä maassa maksaa... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 29, 2007 Share Posted October 29, 2007 Remmele myy istuvaa, perhana tosin sieltäkään ei T-1 koneeseen saa... Skräbin koppia mullakin ollut T-1 ja T-4, kaikista saanut leikellä ja kuduttaa kopankin uudelleen paikoittain. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 bernie sedän pajaltakin saa. istuvuudesta en tiedä, mutta äkkiseltään näyttää paremmalta... http://bergmannvw.net/ Quote Link to comment
JaakkoS Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 setä bernin flektisarja on nopeesti katsottuna asiallisempi. ainakin jakajalle tehty lisä tilaa, koska flekti tulee hiukan enenmän oikealle kuin scaraben mallissa.. bernie sedän pajaltakin saa. istuvuudesta en tiedä, mutta äkkiseltään näyttää paremmalta...http://bergmannvw.net/ Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 30, 2007 Share Posted October 30, 2007 Tämmöisessä koneessa toi flekti on oikeassa elementissään.. ;) Quote Link to comment
JaakkoS Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 ja tälläisessä autossa...;) Quote Link to comment
multanen Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 Onko noissa Porschen alkuperäisissä puhallinkopissa mitään laippoja tai ohjauslevyjä? Vai onko ne vaan tyhjiä pönttöjä? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 31, 2007 Share Posted October 31, 2007 on ohjurisysteemi mikä tulee laturin takapäähän kiinni. Ei voi soveltaa suoraan nelipyttysiin, mutta vastaavalla idealla voi ite toteuttaa. Tosin aika pitkään kandee miettiä miten pelaa. Tosta ilman ohjautumisesta porsaan flektin kanssa on ollu aikamoista keskustelua täällä ja yhdistyksen foorumilla vuosi pari sitten. hakusanoilla varmasti löytää jos enemmältikin kiinnostaa. Mun mielestä joissain valmiissa sarjoissa oli jopa neloskoneelle tehty joku vastaava siivikko ohjaamaan ilmaa. Eli tuo numero 10 Quote Link to comment
Guest Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Jotenkin tuolleen se varmaan tarttis yrittää tehdä: "Cooling by a 911 fan, custom aluminum shroud and a fan driven remote oil cooler help tame this powerful race-bred engine for sustained street use. Typical oil temps range from 212 degrees into the cooler and 190 degrees from it. Cylinder head temp normally runs between 275 and 290 degrees. Since Oct 2005, Don has logged thousands of miles of recreational driving, mostly on Southern California highways." Pappa-Donin 3140cc Super-Pro Ghiassa siis tämä. Quote Link to comment
Anssi Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Hauska toi aircooledtechnologyn testi... vakio puhaltimella 15 minuutin jälkeen 310-378 F lämpöjä ja tällä sen väsäämällä 310-355 F :) herää kysymys kannattaako maksaa 600 dollaria tuosta puhallinkopasta :)) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Yksi tiimi jolla oli/on possun flekti Typ-1 kisakoneessaan (tosin ilman noita sisä hetuloista), huomas että puhaltimen puoleinen kannen puolikas kävi paljon kuumempana kuin vauhtiksen puoleinen. Puhallin painoi ilmeisesti lähimmäisten sylinterien "yli" ilman, jäähdyttäen kunnolla vain kauimmasia. Quote Link to comment
Per Jernström Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Eri alkuperäisiä ilmajäähdytysratkaisuja kun katsoo niin monessa on "kuristimet" jättöpuolella. Tarkoituksena ilmeisesti nostaa painetta puhallinpuolella jotta ilma löytää tiensä vähän joka koloon ja siten saadaan tasaisempi jäähdytys. Harvassa lasikuitukopassa on kunnon kiinnikkeet niitä alapeltejä varten. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Possun 911 koneessa on yhteensä aika paljon ohjaimia kopan sisällä. Janin kertomien laturin jatkona olevien lisäksi myös kopan sisällä on joku ohjain. Öljynjäähdyttimeen johtaa yksi kanava, ja lisäksi pyttyjen välissä on ohjauspellit joiden alareuna kääntää virtauksen vielä pyttyjen alapuolelle. Aika tarkkaan kokeiltu taitaa olla, kun possuvirityskirjoissa on kaaviot mistä pellin nurkasta kannattaa leikata yksi pala pois jotta paranee. Mitään isoa muutosta tuonne ei ehdoteta. Olettaisin siis että kuplaan sovitettuna tyhjä koppa ei voi olla parhaimmillaan. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.