Guest Micce Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Tuataskin nuin...olisi tyrkyllä minulle tuollaiset, mutta onko mitään_sellaista_mikä mielestänne puoltaa Webereitä tai Dellortoja tekemään kaasuttimien virkaa vert. Solexit. Olis meinaa vaa nii saatana halavat... Kokemuksia moisista Solakseista siis kyselen. Quote Link to comment
Racing Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Osia löytyy paremmin webereihin ja lorttoihin ja lorttoihin on halvimmat. Itsellä on 40 IDF Weberit ja tyytyväinen olen ollut,mut webereihin löytyy osia hyvin. Jos solexit on halvat ja Hyvät niin mikäs siinä ohan noita käytetty 70 luvulla vw:n rallimyllyissäkin. Quote Link to comment
Guest Posted October 3, 2004 Share Posted October 3, 2004 Jokkiksessa niitä käytetään yhä, ja kadulla myös. Enempi suosittuja USA:ssa, kokonaista sarjaa myydään "Kadron Kit" nimellä. Kaasarin tarkka malli vaihtelee, joissain on ryyppy ja joissain ei, ja joissain on alipaineliitin jakajalle, joissain se on tulpattu. (joutuu itte poraamaan auki ja asentamaan pillin kaasarin kylkeen letkulle). www.lowbugget.com A.J. Sims tuolta tietää kaiken noista.... se on ottanu niistä 150hp ulos. JM koneesta noilla revitään myös ihan hyviä tehoja, 130 ja yli. Eli niiden pitäis kyllä riittää aika pitkälle. Täytyy vaan jonkun aikaa hieroa säätöjä kohdalleen. Edullisen hintansa takia suosittu satsi. "Oikeat" tuplat, Dellorto DRLA tai weber IDF saman kokoisena (40mm) olisi parempi kyllä. (oma kokemus). Mutta hintakin on hiukan eri. Saa säädettyä joko tarkemmin, tai sitten ei ole niin ronkeli säätöjen kanssa (DRLA tyypillisesti helppo säätää) kun seos sumuuntuu hyvin. Anyway, vähemmän sähläämistä saadakseen toimimaan hyvin. Mulla on 40mm nurkkasolexit (1-kurkkuset siis) ollu kahdessa koneessa, nyt on 1600 koneessa jossa on iso nokka. Alhaalta ryppyinen, keski ja yläkierroksilla pelaa hyvin. Syy voi olla kyllä muualla kuin kaasareissa itsessään, en ole vielä kauhean kauaa aikaa uhrannut säätöjen hakemiseen. Jan Quote Link to comment
-tipi- Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Mulla toimi kaksi tupla Solexia (40 PII-4) 1679 koneessa ihan hyvin. Ainakin yhtä hyvin kuin 40 Dellotkin. Alunperinhän noi on 912 ja 356C 1600cc koneesta. Tyyppivikahan lähes kaikissa Solexeissa on läppäakselin laakeripuslan kuluminen ja sitä kautta ohivuoto. Quote Link to comment
mikan Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Mulla on 40mm nurkkasolexit (1-kurkkuset siis) ollu kahdessa koneessa, nyt on 1600 koneessa jossa on iso nokka. Alhaalta ryppyinen, keski ja yläkierroksilla pelaa hyvin. Syy voi olla kyllä muualla kuin kaasareissa itsessään, en ole vielä kauhean kauaa aikaa uhrannut säätöjen hakemiseen. Jan Minkälaiset imusarjat sulla on? Esimerkiksi Mansukosken Roadsport-kuplassa todella pitkät imusarjat ja tulosten mukaan on pärjännyt hyvin. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Mulla on 40mm nurkkasolexit (1-kurkkuset siis) ollu kahdessa koneessa, nyt on 1600 koneessa jossa on iso nokka. Alhaalta ryppyinen, keski ja yläkierroksilla pelaa hyvin. Syy voi olla kyllä muualla kuin kaasareissa itsessään, en ole vielä kauhean kauaa aikaa uhrannut säätöjen hakemiseen. Jan Minkälaiset imusarjat sulla on? Esimerkiksi Mansukosken Roadsport-kuplassa todella pitkät imusarjat ja tulosten mukaan on pärjännyt hyvin. t. Mika Piiiiitkät jokkis-imusarjat. Tarkoitus on lyhentää niitä ja laittaa säädettävä yhdysputki niiden välille. Kadron-satsissa on kiinteä about 6-8mm putki imusarjojen välillä tasottamassa jotain imupulsseja tjsp. Mä ajattelin laittaa säädetävän, sen saa sitte vaikka umpeen jos siitä ei tykkää. Jan Quote Link to comment
-MITO- Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Itsellä tuommoiset nurkka "Kadron" brosolit 1835cc koneessa ja pelaa miellyttävästi. Näitä kannattaa kysellä KeiteleenKoneesta. Quote Link to comment
Guest Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Täs on ny mahdollisuus sekaannukseen, on siis olemassa kahdenlaista "Tuplasolexi" kaasaripakettia... Tää mistä minä puhun, on yksikurkkuinen kaasari, joita siis laitetaan koneeseen kaksi. 40mm rungon halkaisija. Tätä kutsutaan Kadron -sarjaksi. Sitten on olemassa ihan OIKEA Solex tuplakaasari, joka näyttää jotakuinkin samalta kuin Dellorto DRLA, eli se on kaksikurkkuinen ja kurkut aukeaa yhtä aikaa. Mallimerkintää en noille muista. Alkaa olemaan old skool tavaraa, osien saanti voi olla vaikeata. Noita ei paljoa liiku. Jan Quote Link to comment
ozone Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Ihan vinkkinä, jos etsitte tuplakaasareita budjetilla niin kannattaa katella Alfa Romeo 33:sia 80-luvun lopusta. Itse ostin juuri -89 mallisen Alfa 33 1.7 QV:n jossa on 40mm Dellorto DRLA:t vakiona. 1.5 litrasessa on 36mm samanlaiset. Alfassahan on siis boxerinelonen ja tehot jotain 105 pienemmässä ja 118hv isommassa koneessa. Sain kaasarit aika edukkaasti + lopun auton kaupan päälle... Ja Delluihin nyt ainakin saa suuttimia ja varaosia paljon helpommin kuin esim Solexeihin ymmärtääkseni. Mopo-Sportista on löytynyt kaikki mitä olen tarvinnut. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Kakskurkkusia Solexeja on ainakin 40 PII-4 ja 40 PII-6, tiivistesarjoja ainakin saa. Ja noita on porseista poistettu uudempien Dellojen/Webereiden tieltä. http://dwl.sitefactory.fi/tipi/muut/54ovaali/carbs/19.5%20011.jpg Quote Link to comment
mikko k Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Mä jättäisin kyllä kaikki vanhat tupla soholot ostamatta, erityisesti HALVAT = valmiiksi loppuun ajetut. En itse viitsisi kerjätä enempää lisäharmia tuplien säätöön, kun mitä uusien tuplien mukana tulee. Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted October 4, 2004 Share Posted October 4, 2004 Mika Mansukosken VW:ssa on Keiteleen Koneen toimittamat Solex Brosolit , joista on poistettu "ryyppyjärjestelmä" ja runko porattu 40mm:stä 45mm:n . Kurkkuja on yhteensä 2 kpl. / moottori. Runkojen suurentamisen vuoksi läppä on vaihdettu myös 45mm:n läppään. Imusarjat ovat teräksestä : made in Finland. Kaasuttimia ja imusarjoja on moottorissa 2 kpl. Auto on nopeampi näillä kaasuttimilla kuin tupla Dellortoilla tai Weberillä , joten puheet nelikurkkuisten kaasuttimien "pakollisuudesta" voidaan heittää .........!!!!!. Quote Link to comment
ozone Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Millä tavalla ajokilometrit vaikuttaa kaasuttimiin? Jos kaasarit pesee, vaihtaa tiivisteet ja kalvot niin nehän ovat kuin uudet? Delluihin saa ainakin vaihdettua myös läppäakselin laakerit, toisin kuin esim. kolmostyypin kukkopillikaasareihin (joissa on helat jotka nekin voi vaihtaa). Ja uusia Dellortojahan ei enää saa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Solexin tuplia on myös PII-40 joka on vastaava kuin PII-4 mutta uudempaa mallia. Tässä mallissa on ainakin läppäkaseli kahhta palaa ja läpät voit säätää erikseen. Mulla oli tällaiset taannoin 1600:ssa koneessa, hyvin toimivat olivat. Tostin ostaessa jo säädöissä vastaavaan koneeseen. Osiahan näihin ei ole kylläkään... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.