Guest kuppeli66 Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 onko käytettävä pitempiä kiertokankia 82mm iskulla olevassa koneessa? mitä mieltä olisitte 82*90,5 tai82*92 yhdistelmistä? moottori tulisi katukäyttöön varustettuna sopivan kireällä nokalla,nurkkakaasareilla,viilatuilla isoventtiilikansilla ja sopivasti kevennetyllä vauhtiksella. Quote Link to comment
DOODAH Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 No ei pakosta ole käytettvävä. 5,5" kuitenkin se yleisin mitta tuolla iskulla. Omissa 82mm pannuissa toisessa on 5,6" ja toiseen tekeillä olevaan tulee 5,4". Noista pyttysatseista 90,5 fiksumpi paksumpien helmojen takia. Miksei samantien 94 putkilla? Omissa 82mm pannuissa 90,5 ja 94 putket... Quote Link to comment
Guest kuppeli66 Posted November 13, 2007 Share Posted November 13, 2007 eikös vakiotkin oo melkein 5,4" Quote Link to comment
busgods Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Osien hinnat on tällä haavaa sen verran edulliset että en taitais heikontaa konetta orkkisveiveillä. Pomminkestävät H-profiilit sopivilla mitoilla saanee noin 200e hintaan. Niissä on valmiina vahvat pultit ja vievät lienee tilaakin vähemmän lohkon sisällä kuin vakiot ts. avarrusta/heikennystä lohkoon vähemmän. 82nen on hyvä peruskampi, siihen vaan 90.5set kaveriksi niin kombinaatio on aika hyväksi havaittu. Mikäli kaipaat enempi tehoa kuin järkeä niin kasvatat putkea 94mm taikka suoraan 101.6een. Kepeään katukruisinkiin tuo 90.5mm riittänee yhdeksi kesäksi, ehkä jopa kahdeksi? ;) Quote Link to comment
ozone Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Mulla on 82x92 kone 5,5" H-veiveillä. En lähtis tekemään 82-iskulla VW-kauloilla konetta ilman H-profiiliveivejä, joutuu ottamaan lohkosta liikaa tavaraa pois. En tiedä onko pitemmistä veiveistä paljonkaan hyötyä, noiden 5,5" kanssa joutui laittamaan sylinterin alle prikkoja muistaakseni noin 3mm, lyhyempien kanssa olisi päässyt vähemmällä. Quote Link to comment
metake Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 En tiedä onko pitemmistä veiveistä paljonkaan hyötyä, noiden 5,5" kanssa joutui laittamaan sylinterin alle prikkoja muistaakseni noin 3mm, lyhyempien kanssa olisi päässyt vähemmällä. Meneekö mahlesta pää lian ohueksi jos tuon 3mm sorvaa männästä pois? Quote Link to comment
ozone Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Helpompaa oli laittaa prikkoja. Olisin ehkä sorvannut jos venttiileille olisi tarvinnut tehdä taskut mäntään mutta FK-8:lla ja 10:llä ei tarvinnut joten en koskenut mäntiin. Ei varmaan ainakaan lisää männän kestävyyttä jos jo ennestään ohuesta strokemännästä ottaa 3mm päältä pois. Quote Link to comment
metake Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Ei varmaan ainakaan lisää männän kestävyyttä jos jo ennestään ohuesta strokemännästä ottaa 3mm päältä pois. Sitä juuri meinasin, että kuinka ohut tuo mäntä on alkujaan, joskus noissa mäntien päissä on niin jumalattomasti tavaraa, että helposti ottaa 3mm pois kestävyyden katukoneessa kärsimättä. Helpompaa oli laittaa prikkoja. Ei se sorvaaminen kovin vaikealta ole mulla vielä tuntunut ;) Quote Link to comment
DOODAH Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 siis 5,4" kangella ei tarvis sorvata paljo mitään... Quote Link to comment
JaniM Posted November 14, 2007 Share Posted November 14, 2007 Joo, oisko millin luokkaa lohkosta veke. Ai niin, toi olikin 78 iskulla miltsi pois. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted November 16, 2007 Share Posted November 16, 2007 http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=9820 Hyväksi havaittu alle 8000rpm 5,4 H-kanget ja 82 isku ( 10 vuotta kiljunu moitteetta ) hyvin huollettu ( 6L öljytilavuus 3-5tuhannen välein vaihdettu öljyt 20w-50 tai 10w-40 riippuen... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.