Jump to content

Typ 3 variant 67


Guest HeikkiB

Recommended Posts

Guest HeikkiB
Posted

Moro

 

Tässäpä minun projekti. Ostin auton keväälä ja kesä meni ajellessa tuossa kuosissa missä se oli. Maalipinta oli kaukaa ihan nätti mutta läheltä katsottaessa aika kauhea.

Ruostetta ei kauheasti löytynyt. Puskurit olivat entiset, maalattu kilikilillä hopeaksi.

Sisusta olikin sitten lattiamattoja lukuunottamatta hyvässä kunnossa.

Nyt on volkkari lyöty lihoiksi ja maalattu. Ikkunoiden tiivisteet olivat halkeilleet ja hapristuneet joten ne menee ainakin uusiksi. Uusi etupuskin on hankittu ja takapuskuria vielä metsästetään.

Auto on jo valmiiksi matala joten siihen ei tarvitse puuttua, kysymys kuuluukin että millä et:llä saan alle isompaa vannetta? mielessä olisi 7x17" Tarkoitus olis jako hurauttaa 4x100.. Takana on kuplan vetarit joten siellä ainakin on tilaa.

Mitäs vielä, niin juu kone käydään läpi myös, ei mitään isompaa viriviriä, kunhan kestäisi eikä tippase öljyä:) Muutama kuva autosta ennen ja nyt.

 

Keväällä

 

http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... 1195735999

 

Ja nyt

 

http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... 1195736091

http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... 1195736145

Guest Toheltaja
Posted

mulla oli tontitetussa kolkissa 15", 6" eessä ja 7" takana et 34. Molemmissa oli ulkoreunasta pari milliä tilaa lokariin. Etukumeina 175/55 ja nekin oli liian leveät. takana muistaakseni 195/50, ja nekin liian leveät tuolla vanne kombolla...

Guest HeikkiB
Posted

joo takana on lyhkäsemmät vetarit. Jaa ei mahtunu tuolla kombinaatiolla? Tuota onko tuo 7x17 sitte iha käytännössä mahdoton..

Posted

Mikään ei oo mahdotonta, vaatii töitä etenkin etuakselin kanssa. Kumeillakin tietty iso merkitys. Näis kaikis 7"x17":

 

DSC_03090120.JPG

 

saksa%20868.jpg

 

DSC_10040349.JPG

 

DSC_06610240.JPG

 

DSC_03140123.JPG

 

DSC_05220191.JPG

Guest Toheltaja
Posted

kuinkahan hienosti pojilla etufillarit kääntyy :D Mahtuuhan tuonne vaikka 8,5 levee, mut ei sillä pääse ku suoraan...

Guest HeikkiB
Posted
Mikään ei oo mahdotonta, vaatii töitä etenkin etuakselin kanssa. Kumeillakin tietty iso merkitys. Näis kaikis 7"x17":

 

Oho! No tuota millaisia muutoksia pitäisi tehdä?

Posted

Täytyypä laittaa muistiin ettei kannata ostaa Radareita, ne on näemmä nyt in. Eipä sillä, ei tuollaisiin olisi kyllä varaakaan. Rengassettiin menee enemmän rahaa kun autoon... :P

Nuo ylikokoiset alkaa näyttämään vähän älyttömiltä kärrynpyöriltä, imho.

Guest Raggare
Posted

eikse oo ennemmin radar style. escra oli joku merkki joskus, lie nyt sit brand x

Guest Mika Raussi
Posted

Pyöriiks maailmalla muuten jo 16" versioita vai onko vaihtoehdot vakio tai överi?

 

Oman kokemuksen mukaan 16 on sopiva tuumakoko. Saa mataloittaa rengasta ilman että pyörä menee liika pieneks. Toki jos tontittaa loppuun asti, on pyörän oltavakin aika pien.

Posted

17" hyvä koko. 215/45 on aika liki vakiorenkaan kokonen halkasijaltaan, noin äkkiseltään katottuna. Kolkissa mahtuu 7x17" kääntymään edessä ja ei ota kiinni sisäpuolelta, jää pari senttia rakoakin. Mut etulokarin reuna ottaa heti kiinni, jos madaltaa rankasti. Eli etuloksut pitää flarettaa.

Ja takana ottaa vanne ja rengas kiinni jousilattaan ja iskaritolppaan, jos vetastaan tonttiin, niin paljon ku vetarit antaa laskea ja on koloa tolpissa.

Samalla koppa ottaa kans kiinni takaa sisäpuolelta. Joten tubbausta tiedossa. Paras olis ku nostais laatikkoa reilusti, niin auttais kummasti, mutta muutokset sitäkin suuremmat.

Vanteen ET34 muistaakseni ja tuo 215/45-17 gummi.

Guest HeikkiB
Posted

Eihän sitte tuon 7x17 vanne ja 195 matalaprofiilisen renkaan ihan nuin paljon pitäs ahistaan ku tuon 215? Rengasmyyjä kävi kattoon autoa ja horisi jotain 50et:stä?... 34 et:llä olet siis ton oman konversion kokeillu..?

Mitäs tuola flarettamisela meinaat? tahi tubbauksella? Ei lapinmiäs tajua:):)

Posted

No tulisko toi 215 rengas ehkä sentin yli vanteen reunan, ei juuri nimeksikään. Mutta tollasella fillarilla oon omaa notsiani muuntamassa parhaillaan.

Tuo flaretus on lokasuojan levitystä eli naputellaan peltiä ulospäin.

Tubbaus on akselin kavennusta. Ellen nyt ihan vääri ole termejä itsekin käsittänyt.

Posted

Muista heikki että nytten puhutaan todella radikaalisti madalletuista, jossa ei järjen/ajomukavuuden kanssa enää juuri oo tekemistä.

 

Maltillisella madalluksella on elämä helpompaa. Tosin +50 ET voi aiheuttaa takana vanteen/renkaan jousilattaan osumisen.

Guest HeikkiB
Posted

Sentin verran, no ei ole paljon, eikä sitä sais et:llä pelattu sisemmäs jos kerta sinnekkin jää jo pari senttiä tilaa? Joo Ei se varmaan auta ku kokeilla.

En usko että tuo 195 rengas ahidistaa juuri nimeksikään. Ainoa on tuo kun jyräytän sen 4x100 jaon noihin napoihin vierelle niin on se keskireikä, pitää kai vanteesta jyrsiä sitä isommaksi.

 

Edit. Joo muistan muistan, ei ihan niin överimadallusta ole, tuosta ensimmäisen viestin eka kuvasta näette kuinka matala se on. Ei minusta mikään overi ja on vielä kiva kurvailla..

 

Edit edit . Juu voihan sitä taakse sit katsoa sitä et:tä tarkemmin. Ei välttis sitä 50.. Ainoa mikä mulla huolettaa on tuo etupää

Posted

Tolla madalluksella saattais just kääntyä kaikki, mutta joustovaraa ei kyllä jää ottamatta kiinni käännyttäessä.

Takana mulla oli 6mm speiceri rummuilla, latanja renkaan väliin jäi hajurako 10mm ehkä ja silloin oli melko ylhäällä perä.

Nyt on levyt takana ja akseli kapeni pikkasen, jolloin alkoiki ottamaan rengas kiinni.

Takaiskaritolpasta ainakin topparin lautanen pitää ottaa pois ja hienosäätölekalla pajattaa tolppaa.

 

Noilla renkailla ku takapää nojaa takaiskari tolppiin, niin maavara laatikon kohdalla likipitäen 8 cm. Silloinhan ei ole joustoja yhtään eli tollanen 15 cm, niin jää joustovaraa taakse. Silloin on jo cambberitkin aika kallellaan.

Eli kyntäjää ei vakiopaikoilla tehdä. Hitto. Joten joutuu tyytymään ihan lain puitteiseen korkeuteen :-(

Guest HeikkiB
Posted

Ei sulla jani olis kuvia missään tuosta sinun projektista?

Guest HeikkiB
Posted

No ihan yleisesti kiinnostaa miltä se näyttää tuolla rengastuksella ja niistä levityksistä...

Posted

Mahtais Suomessa katsuri reimastua omavalmiste-etuakselista...

 

Kun tuota etukuvaa katsoo niin jotenkaan mulla ei silmä ole tykästyny etuaklselin kavennuksiin, kun tuo eturilla on metrin auton sisällä ja takarilla kaaressa kiinni. Näyttää kolmipyöräiseltä mopoautolta.

  • 1 month later...
Posted

Kyllä ostajia löytyy, mutta maksajia voi olla sitten vähempi tiedossa.

 

Oletan, ettei kolkissa et-luvut paljoa kuplasta poikkea ja mulla ei 52,5 etllä oleva 6,5/16 vanne ota kiinni mihinkään. Tämä siis takana ja kuplassa.

 

Ja jos eeteetä on liikaa, se hoidettavissa sopivilla levityspalikoilla.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...