Jump to content

1.25 keinut ja suojaputket


Guest veewee

Recommended Posts

Jousellisista ei ole hyviä kokemuksia jos ovat ne mitkä päinvastoin järkeä kootaan o-renkailla. eli kannesta valuva öljy kohtaa pykälän kun putket on sisäkkäin. varmaan ymmärrät mitä tarkoitan. tahtovat vuotaa o-renkaista.

Juu vakiotikuilla voi tosin mennä,mutta alkup. kysyjällä on muistaakseni 9,5mm terästikut ja niillä ei välttämättä mene.

Link to comment

Teräksisiä ohuita tarkoitin, en muista paksuutta, ohuemmat kuin vakiot.

Itellä ei noi o-renkaalliset ole vuotanut tippaakaan ainakaan urtsikilpurissa.

Itellä niistä jousellisista mihin tulee vakiotiivisteet väliin, niin ne kyllä vuotaa.

Ja jos o-renkaat kunnossa, niin eihän ne vuoda vaikka ovatkin väärinpäin periaatteessa.

Link to comment

Jos ahtaaksi menee, niin laitan nuo Kyöstin ehdottamat, mitkä ei taatusti vuoda.

Onko nuo kuvan säädettävät joku uutuustuote, vai onko vaan jäänyt itseltä noteeraamatta. Onko toimivat?

post-339-13888359458374_thumb.jpg

Link to comment

Hei !

 

Mahtuu mainiosti kyseisillä osilla,alkuperäisillä/alkuperäis tyyppisillä suojaputkilla ei ongelmia

 

tilaa on,vaikka on normaalit työntötangot.

 

 

 

kuvassa olevat siniset suojaputket TAIWAN on aivan roskaa,kuparin värinen sisäosalta ahdas

Link to comment

Juu noista 2-värisistä on se jousimalli (ilman o-renkaita ja käytetään tavallista tönärin suojaputken tiivistettä välissä) parempi, kun se aina pitää sen jousen momentin vaikka kone levenee lämmetessä. Tuo ruuvikiristeinen sen sijaan ei sitä tee, ja on ahtaampi sisältä.

 

Urtsipelissä meillä 2-väriset jouselliset ei-o-rengasvehkeet on olleet oikein tiiviit.

 

Puavo @ dwl.fi

Link to comment

Jos menee naftille ja tikku ottaa tönäsiin kuitenkin kiinni; Niin ei muuta kuin avartamaan tönärin yläpäätä. Ei tarvita muuta kuin lukkorengas pihdit. Noilla saa paikallaan olevaan peltiseen vakio tönäriin lisää liiketilaa tikulle 1,0-1,5mm, kun painaa sisäänpäin prässätyn suojaputken reunan ulospäin tiivistettä vasten.

 

****

 

Ja noi alumiiniset pultti kiristeiset tönärit on ihan hanurista. Ei kestä minkäänlaisia nostoja. Tikut raapii sisältä kiinni. Perhanan paksua tavaraa seinämästään = sisähalkasia minimaalinen. Nätit noi on mutta muuta hyvää en noista keksi :/

Link to comment
Homma ratkaistu. Tilasin nuo

 

 

 

Teit hyvän valinnan

 

PS.käytä jatkossakin VW alkuperäis tyyppisiä suojaputkia

 

Eihän nuo ole alkuperäiset?

 

 

Alkuperäis tyyppisiä

Link to comment

Varmasti paremmat kun tingentangeli putket. Ainut miinus on vaan että ovat kertakäyttöiset,eivät kestä edestakaisin venyttelyä,ja joskus on tullut vastaan että putki on ajan myötä repeytynyt peltihaitarin kohdasta. Noihin kun tökkää silikonitiivisteet päihin niin avot,viimeksi moiset ostin putkien kanssa Heseltä ja hyvät on ollut.

Link to comment
Varmasti paremmat kun tingentangeli putket. Ainut miinus on vaan että ovat kertakäyttöiset,eivät kestä edestakaisin venyttelyä,ja joskus on tullut vastaan että putki on ajan myötä repeytynyt peltihaitarin kohdasta. Noihin kun tökkää silikonitiivisteet päihin niin avot,viimeksi moiset ostin putkien kanssa Heseltä ja hyvät on ollut.

 

 

 

 

Montako vuotta kestävät,ennen kuin repeilevät peltihaitarin kohdalta?

 

 

oma veikkaus 5-15v

 

ei niitä ihan joka vuosi tarvi vaihdella

Link to comment
Senpä takia itse jousellisia suosin. Ja eipä noi ihan halvatkaan ole "kertakäyttösiksi".

 

 

 

Olisi mukava nähdä sinun koneesi jousellisilla suojaputkilla,vuotaako koneesi vai ei?

Link to comment
Varmasti paremmat kun tingentangeli putket. Ainut miinus on vaan että ovat kertakäyttöiset,eivät kestä edestakaisin venyttelyä,ja joskus on tullut vastaan että putki on ajan myötä repeytynyt peltihaitarin kohdasta. Noihin kun tökkää silikonitiivisteet päihin niin avot,viimeksi moiset ostin putkien kanssa Heseltä ja hyvät on ollut.

 

 

 

 

Montako vuotta kestävät,ennen kuin repeilevät peltihaitarin kohdalta?

 

 

oma veikkaus 5-15v (vakiokone)

 

 

Vakiokoneeseen näitä ei kukaan edes laita Race putkia,itsellä kesti 2v ennekun yksi putki repeytyi ja toinen oli menossa,mutta ei niitä joka vuosi tartte todellakaan vaihtaa. Syynä tuohon on voinut olla valmistusvirhekin parin putken kohdalla toki,tai sitten vaan tärinä.

 

 

ei niitä ihan joka vuosi tarvi vaihdella

Link to comment
Senpä takia itse jousellisia suosin. Ja eipä noi ihan halvatkaan ole "kertakäyttösiksi".

 

kannattaa lopettaa moottorin rakentelu,jos se on rahasta kiinni.

 

 

ei yleensä ole kertakäyttösiä suojaputkia,VW-alkuperäisiä/alkuperäis- tyyppisiä voi venytellä monta vuotta.

Link to comment

mul on ollu jouselliset putket nyt 3 vuotta koneessa ja eivät vuoda mistään. setti oli joka kk:sta tai kuplapajasta ihan "halpis" setti mut ok.

kyl noi vakio kamatkin pitään saa mut on kyl paljon tarkemmat laittaa ja kyl niillä oli taipumus tiputella.

Link to comment
  • 4 months later...
Guest veewee

Ei päivääkään, ettei joku asia ahdista!

 

Onko muilla ollut ongelmia race-putkien asennuksessa? Lohkoon tuleva pää on minun putkissa liian iso halkaisialtaan, eikä näin ollen mahdu tilaansa.

Kansiin menee ongelmitta, mutta nostajan reikiin ei, vaikka laittais karvoja ympärille. Raceputkessa putken halkaisija on noin 21.5mm ja vakioputkessa 20.5mm.

Link to comment

Huomannu vähän joka asiassa tuon saman ongelman, ettei oikein sovi, tänään viimeksi puskureiden kanssa. Taitaa olla perussyy siinä ettei paljon Kiinan poikaa kiinnosta mitä paskaa suoltaa markkinoille kunhan kauppa käy.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...