Lasse Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Mikäs on paras kitti volkkarin kylkeen? Ite olen käyttänyt Sikkensin polysoftia. Ainoa miinus tuotteessa on hinta joka hiukka suolanen. Kerran erehdyin ostamaan Wapa Filleriä. Olis tarvinnu hiekkapuhaltaa pois. Törkee hiottava. Quote Link to comment
JaakkoS Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 heh.. kaikkien purnukoiden kyljissä lukee aina helposti hiottavissa. ite tein leivoin yhden mesen kyljet hiilikuitu kitistä ja päälle normi soft ruiskukitti. lienee tämä kaikkien helpoin, mutta ei paras.. Quote Link to comment
Simon Templar Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Wapa Filler on ainakin minusta hinta-laatusuhteeltaan OK, se taitaa olla kolme kertaa halvempaa kuin tuo Sikkens. Kerran jouduin ostamaan suomalaista PAKLA muovikittiä ja se on teräsbetonia verrattuna tuohon Wapa Filleriin. Quote Link to comment
Guest Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Itse käytän mielellään Roberlon kittejä. Hintaahan niillä nyt omansa on, vaan sen verran hyvää jälkeä noilla saa aikaan, että maksakoot mitä maksaa. Quote Link to comment
mikan Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Kas kun ei kukaan ole vielä ehdottanut hyviä peltitöitä ja tinaa niin ettei kittiä tarvita. t. Mika Quote Link to comment
Guest migu Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Kas kun ei kukaan ole vielä ehdottanut hyviä peltitöitä ja tinaa niin ettei kittiä tarvita. Ei oo laiskan miehen hommia :) Lisäks aika v-maista tinata pystysuoraa pintaa.. Mut ehdottomasti paras vaihtoehto lopputulosta ajatellen. Tietääkö kukaan kittiä, joka ei lohkeile..? Quote Link to comment
mikan Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Lisäks aika v-maista tinata pystysuoraa pintaa.. Tokihan auto on grillissä, niin pääse tinaamaan lähes vaakatasossa paikan kuin paikan. :-) No joo, en ole koskaan tinaamista kokeillut. Niiden videoiden perusteella mitä olen nähnyt, niin helppo homma. Mutta taas sen mitä tinaamista kokeilleet ovat kertoneet, niin kaikkea muuta kuin helppoa. t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Tietääkö kukaan kittiä, joka ei lohkeile..? Valmistajaa en enää muista, omassa Passatissa käytettiin etuhelman liittämiseen alkuperäiseen puskimeen hiilikuitukittiä. Helma kyllä lohkes (kuitua) osumista, mutta kittikohdissa ei ollut mitään vaurioita. Quote Link to comment
Lasse Posted January 28, 2008 Author Share Posted January 28, 2008 [No joo, en ole koskaan tinaamista kokeillut. Niiden videoiden perusteella mitä olen nähnyt, niin helppo homma. Mutta taas sen mitä tinaamista kokeilleet ovat kertoneet, niin kaikkea muuta kuin helppoa. t. Mika Mulla olis tinaa ja toho. Koska tuut? ...jos kerran niin helppoa on. No jatketaan aihetta jos kitista ei jutun juurta irtoa: mitens hiontavärit? Onko Koba hintalaatusuhteessa oikea tuote, vai löytyykö jotakin parempaa? Quote Link to comment
Tanhis Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Mipa PX9 Paras niistä mitä itse koettanut ja aika kevyt hiotava Quote Link to comment
Tanhis Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Tietääkö kukaan kittiä, joka ei lohkeile..? Juu sen nimi tosiaankin on pelti. Quote Link to comment
Guest Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 vaakapintojen ja pienten pisteiden tinaaminen on helppoa. Pystypinnat on hankalampia, mutta ei suoranaisesti vaikeita. Aikaavievaa ja lammon kanssa oltava tarkkana. Harjoitus tekee nestorin :) Ja tinahan ei tartu ruosteiseen tai edes likaiseen peltiin, ja kun paskataskujakaan ei saa jattaa sinne alle muhimaan, niin peruslahtokohta on kiiltavaksi putsattu pelti tai hitsisauma. Vasta sitten voi tinata. Ja niinhan se pitaisi olla kittauksenkin kanssa, mutta kitti kun tarttuu sontaankin niin sitten moni jattaa sinne alle niita taskuja muhimaan... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Ei tinaaminen vaikeeta oo. Quote Link to comment
Guest migu Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 Ei tinaaminen vaikeeta oo. [OT]puhutaanko edelleen pellin oikaisusta, vai.. ;-)[/OT] Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 No puhutaan vaikka molemmista ;D Quote Link to comment
Guest Posted January 28, 2008 Share Posted January 28, 2008 molemmat sujuu rutiinilla ja jopa samaan aikaan :D Quote Link to comment
Lasse Posted January 29, 2008 Author Share Posted January 29, 2008 Siitä sitten vaan tinaamaan. Kyl määki osaan, mut emmä viitti. Joojoo. Kitistä sen verran, että tuo kuplan rakkine maalattiin yli kesällä 91. Kiillotin sitä tossa syksyllä ekan kerran. Muutamasta kohdasta kitti tosiaankin on lohjennut. Musta puheet siitä, että kitti ei pysy johtuvat siitä, että hommat on tehty huolimattomasti. Hyvin tehtynä kittaus pysyy, eikä tinaa juurikaan ole tarve käyttää kuin helmoihin tms. vaikeisiin paikkoihin. Täytyypä testata tuota Mipaa. Quote Link to comment
mikan Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 [No joo, en ole koskaan tinaamista kokeillut. Niiden videoiden perusteella mitä olen nähnyt, niin helppo homma. Mutta taas sen mitä tinaamista kokeilleet ovat kertoneet, niin kaikkea muuta kuin helppoa. t. Mika Mulla olis tinaa ja toho. Koska tuut? ...jos kerran niin helppoa on. Mullakin on tinaa. Mutta mä siis kirjoitin: "sen mitä tinaamista kokeilleet ovat kertoneet, niin kaikkea muuta kuin helppoa" Eli ei ole kuulemma helppoa, mutta kyllä tuotakin joskus pitää kokeilla. Niin ja pinta pitää olla puhdas, mutta ei hiekkapuhalluksen jäljiltä. t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 29, 2008 Share Posted January 29, 2008 pitää olla kirkkaaksi hiottu. Kainuun tussu liene paras tuohon kiilloittamiseen. Quote Link to comment
Recommended Posts