Jump to content

Kittiä kanssa eli paras pattisalva


Recommended Posts

Kas kun ei kukaan ole vielä ehdottanut hyviä peltitöitä ja tinaa niin ettei kittiä tarvita.

 

Ei oo laiskan miehen hommia :) Lisäks aika v-maista tinata pystysuoraa pintaa..

Mut ehdottomasti paras vaihtoehto lopputulosta ajatellen.

 

Tietääkö kukaan kittiä, joka ei lohkeile..?

Link to comment
Lisäks aika v-maista tinata pystysuoraa pintaa..

 

Tokihan auto on grillissä, niin pääse tinaamaan lähes vaakatasossa paikan kuin paikan. :-)

 

No joo, en ole koskaan tinaamista kokeillut. Niiden videoiden perusteella mitä olen nähnyt, niin helppo homma. Mutta taas sen mitä tinaamista kokeilleet ovat kertoneet, niin kaikkea muuta kuin helppoa.

 

t. Mika

Link to comment

Tietääkö kukaan kittiä, joka ei lohkeile..?

 

Valmistajaa en enää muista, omassa Passatissa käytettiin etuhelman liittämiseen alkuperäiseen puskimeen hiilikuitukittiä. Helma kyllä lohkes (kuitua) osumista, mutta kittikohdissa ei ollut mitään vaurioita.

Link to comment
[No joo, en ole koskaan tinaamista kokeillut. Niiden videoiden perusteella mitä olen nähnyt, niin helppo homma. Mutta taas sen mitä tinaamista kokeilleet ovat kertoneet, niin kaikkea muuta kuin helppoa.

 

t. Mika

 

Mulla olis tinaa ja toho. Koska tuut? ...jos kerran niin helppoa on.

 

No jatketaan aihetta jos kitista ei jutun juurta irtoa: mitens hiontavärit? Onko Koba hintalaatusuhteessa oikea tuote, vai löytyykö jotakin parempaa?

Link to comment

vaakapintojen ja pienten pisteiden tinaaminen on helppoa. Pystypinnat on hankalampia, mutta ei suoranaisesti vaikeita. Aikaavievaa ja lammon kanssa oltava tarkkana. Harjoitus tekee nestorin :) Ja tinahan ei tartu ruosteiseen tai edes likaiseen peltiin, ja kun paskataskujakaan ei saa jattaa sinne alle muhimaan, niin peruslahtokohta on kiiltavaksi putsattu pelti tai hitsisauma. Vasta sitten voi tinata. Ja niinhan se pitaisi olla kittauksenkin kanssa, mutta kitti kun tarttuu sontaankin niin sitten moni jattaa sinne alle niita taskuja muhimaan...

Link to comment

Siitä sitten vaan tinaamaan. Kyl määki osaan, mut emmä viitti. Joojoo.

 

Kitistä sen verran, että tuo kuplan rakkine maalattiin yli kesällä 91. Kiillotin sitä tossa syksyllä ekan kerran. Muutamasta kohdasta kitti tosiaankin on lohjennut. Musta puheet siitä, että kitti ei pysy johtuvat siitä, että hommat on tehty huolimattomasti. Hyvin tehtynä kittaus pysyy, eikä tinaa juurikaan ole tarve käyttää kuin helmoihin tms. vaikeisiin paikkoihin.

 

Täytyypä testata tuota Mipaa.

Link to comment
[No joo, en ole koskaan tinaamista kokeillut. Niiden videoiden perusteella mitä olen nähnyt, niin helppo homma. Mutta taas sen mitä tinaamista kokeilleet ovat kertoneet, niin kaikkea muuta kuin helppoa.

 

t. Mika

 

Mulla olis tinaa ja toho. Koska tuut? ...jos kerran niin helppoa on.

 

Mullakin on tinaa. Mutta mä siis kirjoitin:

 

"sen mitä tinaamista kokeilleet ovat kertoneet, niin kaikkea muuta kuin helppoa"

 

Eli ei ole kuulemma helppoa, mutta kyllä tuotakin joskus pitää kokeilla.

Niin ja pinta pitää olla puhdas, mutta ei hiekkapuhalluksen jäljiltä.

 

t. Mika

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...