Guest Faro Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 Mikä on tehokkain kone variaatio mitä pallikseen on saanut optiona? Eli mitä "teho lukuja" voi käyttää laskupohjana, kun lähdetään laskemaan max. teho + 20% konttorilla? Peli olis -79 Kasten, eli T2b ...viri, viri... Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 2 litranen (1971cc) nakyy olleen tehokkain, 70hp. http://tunacan.net/t4/reference/case.htm En ole varma onko noi minka standardin heppoja. Saksalaiset olis DIN hepoja mutta tuon amerikkalainen saitti ja amerikan markkinoilla oli tuohon aikaan kaytossa SAE tai SAE net hepat. Noilla on eroja... SAE net mittaa hepat siten etta se otta ahuomioon moottorin apulaitteiden varastaman tehon. Tavallinen SAE antaa moottoritehon ennen tehoa alentavia rasitteita. Kummassakin on kyse moottoritehosta, vaihteistohavioita ei ole laskettu mukaan. Suomalaisesta orggis kayttohjekirjasesta voisi selvita DIN hepat. Jan Quote Link to comment
Guest ERKKI SUOMINEN Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 -73 painettu ohjekirja kertoo: 1,6/50 DIN hv. Ja 1,8/68 DIN hv. Quote Link to comment
Racing Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 1.97cm3 ja 70hv on tehokkain. -73 vuonna ei ollut vielä saatavilla 2 litran moottoria. 2-litrainen taisi tulla 76 loppuvuodesta vaihtoehdoksi 1.6 moottorin rinnalle. Quote Link to comment
hanski. Posted January 26, 2008 Share Posted January 26, 2008 ja vielä kun tuosta ois "virallinen" paperi, jota näytellä konttorilla..??? Quote Link to comment
Racing Posted January 27, 2008 Share Posted January 27, 2008 ja vielä kun tuosta ois "virallinen" paperi, jota näytellä konttorilla..??? Tilaa maahantuojalta. Tai kuplan viritysoppaan takana taitaa olla nuokin VW tiedotteista kopioituna. Tiedotteessa lukee että nuo 1700 ja sitä suuremmat moottorit sallittuja asennettavaksi alustanumerosta 2.22000001 (elokuusta) 71 alkaen. ja 2.0L moottorin kanssa asennettava vaihteisto 091. Quote Link to comment
Guest WV Posted July 26, 2008 Share Posted July 26, 2008 Nostetaas kissa pöydälle. Eikös noissa nykyäänkin valmistettavissa Brasilian palloissa ole suurimmat moottoritehot? Quote Link to comment
hanski. Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 1.97cm3 ja 70hv on tehokkain. ja taas ronttia pöydälle.... tämä +20% sääntö on edelleen voimassa vai?? jolloin tieliikennekäyttöön olisi sallittu muutoskatsastamisella 84hv edestä voimaa pallon konehuoneesta..??? (ja poikkeusluvalla sitten ne loput hevoset...) Quote Link to comment
-AP- Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Voimassa on, koskien moottorinvaihtoa. Virittää saa auton omaa konetta kohtalaisen vapaasti. Rajalle 7 kg per kilowatti (omamassa) mentynä pitäis tehon oleman liki riittävä jo Pallollekin. Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Btw, mites tää on, kun on esim. -71 pallis niin siihen on katsottava kyseisen vuoden mallin tehokkain konevaihtoehto verrokiks jos lähtee vaihtaa konetta, vai voiko ottaa jo viimeisimmät (-79) palliksetkin mukaan? Levythän tuossakin on jo edessä jne. joskaan ei ihan samat levyt kuin uudemmissa. Quote Link to comment
vwagen Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Vuosimalliin-72 (jolloin Tyyppi 4 moottori tuli ensimmäisen kerran vaihtoehtoiseksi)tehtiin paljon muutoksia,runkoa vahvistettiin,josta näkyvin ja ehkä tärkein on kiinteä takahelma,jousiputkea siirrettiin eteenpäin,takaripustuksen osat muuttuivat erilaisiksi. Etujarrut ovat samat-71 ja-72,muuttuivat vasta vuosimalliin-73. Quote Link to comment
Guest Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Vuosimalliin-72 (jolloin Tyyppi 4 moottori tuli ensimmäisen kerran vaihtoehtoiseksi)tehtiin paljon muutoksia,runkoa vahvistettiin,josta näkyvin ja ehkä tärkein on kiinteä takahelma,jousiputkea siirrettiin eteenpäin,takaripustuksen osat muuttuivat erilaisiksi.Etujarrut ovat samat-71 ja-72,muuttuivat vasta vuosimalliin-73. Juu, tämäkin tiedossa, kiitos kuitenkin, mutta miten tuon verrokkikoneen suhteen, osaako joku sanoa? Siis lähinnä uskaltaako esim. 2 litraisen nelkkukoneen tehoja pitää verrokkina tuossa, siinähän oli jarrutkin jo muuttuneet hieman. Quote Link to comment
Sakke Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 sitä verrataan aina MALLISARJAN tehokkaimpaan moottoriin. Quote Link to comment
Guest Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 sitä verrataan aina MALLISARJAN tehokkaimpaan moottoriin. Niimpä, tämmöinen mielikuva itsellänikin. Eli tässä tapauksessa se 2 litrainen on ok verrokki... eikö tuo pidä noin tulkita... Joskus vain törmännyt siihen että pitä tehdä jotain muutoksia että voi laittaa edes mallisarjan omaa tehokkaampaa moottoria, esim. jarrujen osalta tms. Quote Link to comment
Roope Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Niin ja tietysti jarrut pitää vastata sitä mallisarjan tehokkainta ja muutkin hallintalaiteet. Quote Link to comment
Guest Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Niin ja tietysti jarrut pitää vastata sitä mallisarjan tehokkainta ja muutkin hallintalaiteet. Eli 2 esim. litraisen jarrut, muuta eroahan noissa ei käytännössä ole, ja ne 2 litraisen jarrutkin on samat kuin samaan aikaan myytyjen 1600 koneelle olevien, eikö näin ole ;o) Toisekseen, onko nuo uudemmat sen tehokkaampia kuin tuossa -71:ssä, etusatulat on eri, mutta kokoeroa? Takajarruissa muutoksia koon suhteen? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Toisekseen, onko nuo uudemmat sen tehokkaampia kuin tuossa -71:ssä, etusatulat on eri, mutta kokoeroa? Takajarruissa muutoksia koon suhteen? Vilkut-ylös vilkut-alas etujarrun koko eroista en tiedä. Mutta takapäähän on olemassa erikokoista sylinteriä palliksiin. Quote Link to comment
Guest Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Toisekseen, onko nuo uudemmat sen tehokkaampia kuin tuossa -71:ssä, etusatulat on eri, mutta kokoeroa? Takajarruissa muutoksia koon suhteen?Mutta takapäähän on olemassa erikokoista sylinteriä. Jep, ne on ajatus kyllä joka tapauksessa vaihtaa, uudet kengät taakse asennussarjoineen, samaten kuin uudet palat asennusasrjoineen eteen tulikin tänään paketissa, ja uusia tiivareita etusatuloihinkin... Levyt meinaan oikein hyvät edessä eikä vanhat palatkaan huonot ollut kyllä, niin ei kehteis eteen vaihdella uudempia palikoita... Quote Link to comment
hanski. Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 ...tehtiin paljon muutoksia,runkoa vahvistettiin,josta näkyvin ja ehkä tärkein on kiinteä takahelma... miten olellinen ja tärkeä tuo kiinteä takahelma on..?? itse ajattelin tuon muuttaa irtomalliksi, kuten vanhemmissa se onkin, tekniikan sovittamista helpottamaan.. Quote Link to comment
Guest Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 ...tehtiin paljon muutoksia,runkoa vahvistettiin,josta näkyvin ja ehkä tärkein on kiinteä takahelma... miten olellinen ja tärkeä tuo kiinteä takahelma on..?? itse ajattelin tuon muuttaa irtomalliksi, kuten vanhemmissa se onkin, tekniikan sovittamista helpottamaan.. Arvatenkin jäykistää koria aika paljon perästä, näin äkkiseltään arveltuna. Quote Link to comment
hanski. Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 juu näinhän se menee... jos sitä muuten jäykistää ja kunnolla tekee, niin miten olellinen kiinteä takareuna on katsastusta ajatellen... tätä siis ajan takaa... Quote Link to comment
Guest Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Soitto, tai ehkä ennemminkin käynti konttorilla valokuven kanssa nykyisestä rakenteesta saattaa auttaa "virallisemman" kommentin saamisessa. Mutta toisaalta, helpottaahan se irroitetava perä, mutta kuinka usein olet konetta siihen irroittamassa/asentamassa? Eli kannattaako muutoksien aiheuttamaan työmäärään nähden tehdä tuota muutosta? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.