Jump to content

Palliksen kone vaihtoehdot?


Guest Faro

Recommended Posts

Mikä on tehokkain kone variaatio mitä pallikseen on saanut optiona? Eli mitä "teho lukuja" voi käyttää laskupohjana, kun lähdetään laskemaan max. teho + 20% konttorilla?

 

 

Peli olis -79 Kasten, eli T2b

 

 

 

 

...viri, viri...

Link to comment

2 litranen (1971cc) nakyy olleen tehokkain, 70hp.

 

http://tunacan.net/t4/reference/case.htm

 

En ole varma onko noi minka standardin heppoja. Saksalaiset olis DIN hepoja mutta tuon amerikkalainen saitti ja amerikan markkinoilla oli tuohon aikaan kaytossa SAE tai SAE net hepat. Noilla on eroja... SAE net mittaa hepat siten etta se otta ahuomioon moottorin apulaitteiden varastaman tehon. Tavallinen SAE antaa moottoritehon ennen tehoa alentavia rasitteita. Kummassakin on kyse moottoritehosta, vaihteistohavioita ei ole laskettu mukaan.

 

Suomalaisesta orggis kayttohjekirjasesta voisi selvita DIN hepat.

 

Jan

Link to comment
ja vielä kun tuosta ois "virallinen" paperi, jota näytellä konttorilla..???

 

Tilaa maahantuojalta. Tai kuplan viritysoppaan takana taitaa olla nuokin VW tiedotteista kopioituna. Tiedotteessa lukee että nuo 1700 ja sitä suuremmat moottorit sallittuja asennettavaksi alustanumerosta 2.22000001 (elokuusta) 71 alkaen. ja 2.0L moottorin kanssa asennettava vaihteisto 091.

Link to comment
  • 5 months later...
  • 5 months later...
1.97cm3 ja 70hv on tehokkain.

 

ja taas ronttia pöydälle....

tämä +20% sääntö on edelleen voimassa vai??

 

jolloin tieliikennekäyttöön olisi sallittu muutoskatsastamisella 84hv edestä voimaa pallon konehuoneesta..???

(ja poikkeusluvalla sitten ne loput hevoset...)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Btw, mites tää on, kun on esim. -71 pallis niin siihen on katsottava kyseisen vuoden mallin tehokkain konevaihtoehto verrokiks jos lähtee vaihtaa konetta, vai voiko ottaa jo viimeisimmät (-79) palliksetkin mukaan? Levythän tuossakin on jo edessä jne. joskaan ei ihan samat levyt kuin uudemmissa.

Link to comment

Vuosimalliin-72 (jolloin Tyyppi 4 moottori tuli ensimmäisen kerran vaihtoehtoiseksi)tehtiin paljon muutoksia,runkoa vahvistettiin,josta näkyvin ja ehkä tärkein on kiinteä takahelma,jousiputkea siirrettiin eteenpäin,takaripustuksen osat muuttuivat erilaisiksi.

Etujarrut ovat samat-71 ja-72,muuttuivat vasta vuosimalliin-73.

Link to comment
Vuosimalliin-72 (jolloin Tyyppi 4 moottori tuli ensimmäisen kerran vaihtoehtoiseksi)tehtiin paljon muutoksia,runkoa vahvistettiin,josta näkyvin ja ehkä tärkein on kiinteä takahelma,jousiputkea siirrettiin eteenpäin,takaripustuksen osat muuttuivat erilaisiksi.

Etujarrut ovat samat-71 ja-72,muuttuivat vasta vuosimalliin-73.

Juu, tämäkin tiedossa, kiitos kuitenkin, mutta miten tuon verrokkikoneen suhteen, osaako joku sanoa? Siis lähinnä uskaltaako esim. 2 litraisen nelkkukoneen tehoja pitää verrokkina tuossa, siinähän oli jarrutkin jo muuttuneet hieman.

Link to comment
sitä verrataan aina MALLISARJAN tehokkaimpaan moottoriin.

Niimpä, tämmöinen mielikuva itsellänikin. Eli tässä tapauksessa se 2 litrainen on ok verrokki... eikö tuo pidä noin tulkita... Joskus vain törmännyt siihen että pitä tehdä jotain muutoksia että voi laittaa edes mallisarjan omaa tehokkaampaa moottoria, esim. jarrujen osalta tms.

Link to comment
Niin ja tietysti jarrut pitää vastata sitä mallisarjan tehokkainta ja muutkin hallintalaiteet.

Eli 2 esim. litraisen jarrut, muuta eroahan noissa ei käytännössä ole, ja ne 2 litraisen jarrutkin on samat kuin samaan aikaan myytyjen 1600 koneelle olevien, eikö näin ole ;o)

 

Toisekseen, onko nuo uudemmat sen tehokkaampia kuin tuossa -71:ssä, etusatulat on eri, mutta kokoeroa? Takajarruissa muutoksia koon suhteen?

Link to comment
Toisekseen, onko nuo uudemmat sen tehokkaampia kuin tuossa -71:ssä, etusatulat on eri, mutta kokoeroa? Takajarruissa muutoksia koon suhteen?

 

Vilkut-ylös vilkut-alas etujarrun koko eroista en tiedä. Mutta takapäähän on olemassa erikokoista sylinteriä palliksiin.

Link to comment
Toisekseen, onko nuo uudemmat sen tehokkaampia kuin tuossa -71:ssä, etusatulat on eri, mutta kokoeroa? Takajarruissa muutoksia koon suhteen?
Mutta takapäähän on olemassa erikokoista sylinteriä.

Jep, ne on ajatus kyllä joka tapauksessa vaihtaa, uudet kengät taakse asennussarjoineen, samaten kuin uudet palat asennusasrjoineen eteen tulikin tänään paketissa, ja uusia tiivareita etusatuloihinkin... Levyt meinaan oikein hyvät edessä eikä vanhat palatkaan huonot ollut kyllä, niin ei kehteis eteen vaihdella uudempia palikoita...

Link to comment
...tehtiin paljon muutoksia,runkoa vahvistettiin,josta näkyvin ja ehkä tärkein on kiinteä takahelma...

 

miten olellinen ja tärkeä tuo kiinteä takahelma on..??

itse ajattelin tuon muuttaa irtomalliksi, kuten vanhemmissa se onkin, tekniikan sovittamista helpottamaan..

Link to comment
...tehtiin paljon muutoksia,runkoa vahvistettiin,josta näkyvin ja ehkä tärkein on kiinteä takahelma...

 

miten olellinen ja tärkeä tuo kiinteä takahelma on..??

itse ajattelin tuon muuttaa irtomalliksi, kuten vanhemmissa se onkin, tekniikan sovittamista helpottamaan..

Arvatenkin jäykistää koria aika paljon perästä, näin äkkiseltään arveltuna.

Link to comment

Soitto, tai ehkä ennemminkin käynti konttorilla valokuven kanssa nykyisestä rakenteesta saattaa auttaa "virallisemman" kommentin saamisessa. Mutta toisaalta, helpottaahan se irroitetava perä, mutta kuinka usein olet konetta siihen irroittamassa/asentamassa? Eli kannattaako muutoksien aiheuttamaan työmäärään nähden tehdä tuota muutosta?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...