Guest Hannu Mattila Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 Eli kumpi ompi parempi? Vai onko käytännössä eroa? Käyttäjäkokemuksia ja mielipiteitä? Ihan vain mielenkiinnosta aiheeseen :) Quote Link to comment
Guest Salmi Posted February 3, 2008 Share Posted February 3, 2008 swing! ainakin on vähemmän rikkoutuvia osia vetareissa... Quote Link to comment
-tipi- Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Eikö IRS pidä renkaan paremmin radassa? Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Jos jätetään laskuista rikkoutuvat vetarit, niin onko käyttäytymisessä eroa? Irssissähän olis renkaan koko kulutuspinta käytössä, niinkuin Tipi jo mainitsikin.. Mutuakin saa heittää jos ei tietoa ole ;) Suurin osa kiihdytysvehkeistähän on swingiperällä, miksi? Juuri tuon vetoakseliasian takia vai? Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Johtuukohan se siitä että swingiin on helpompi saada lyhennetty/kavennettu taka akselisto jotta mahtuu leveemmät nakitkin? Swingiin löytyy ainakin lyhennettyjä vetareita jotka ovat myös huomattavasti paksumpaa materiaalia. Quote Link to comment
-AP- Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Sen verran jäykkä takajousitus ja joustonrajoitus kunnossa, ettei paljoa liiku, niin siinähän se on swinginkin pyörä suorassa. Quote Link to comment
mikan Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Jousitus, iskarit ja pohjaanlyöntikumit pitää tietenkin säätää niin että renkaat on kiihdytettäessä suorassa. Antaisin ääneni swingille. t. Mika Quote Link to comment
Lasse Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Juu täältä kans. Nimim. yhden 03:sen hajonneen vetonivelen Alastarossa nähnyt Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Johtuukohan se siitä että swingiin on helpompi saada lyhennetty/kavennettu taka akselisto jotta mahtuu leveemmät nakitkin? Hyvä pointti. Irssissä kavennus onkin vähän vaikeempaa.. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 ei se o sen vaikeempaa ku heilurissakaan. Jos meinaa vaan pitkistä vetareista vaihtaa lyhyempiin niin ei se paljoo kavenna, mut jos pitää vielä lyhyempiin mennä niin menee mittatilausvetareiks. Samalla vaivalla saa lyhennettyä nivelelliset vetarit Quote Link to comment
mikan Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Isosti kavennetussa irs:ssä alkaa tulla tukivarsien kiinnitysten kanssa ahdasta. t. Mika Quote Link to comment
Guest Hannu Mattila Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Paljonkos noissa sitten on joustovaroja, jos pohjaanlyöntikumit on säädetty niin että pyörä on suorassa kiihdytettäessä? Ei yhtään? Quote Link to comment
Hebster52 Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 ei se o sen vaikeempaa ku heilurissakaan. Jos meinaa vaan pitkistä vetareista vaihtaa lyhyempiin niin ei se paljoo kavenna, mut jos pitää vielä lyhyempiin mennä niin menee mittatilausvetareiks. Samalla vaivalla saa lyhennettyä nivelelliset vetarit CSP:lta saa kahta eri lyhyttä HD-mallia joko 126mm lyhennettyä tai 76mm lyhennettyä hintaan 495€ pari. Ei tarvi mitään mittatilausta tehdä. ;) Quote Link to comment
mikan Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 Kuplassa on aika yleisesti käytetty pakun kumeja, ne on korkeammat. t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 4, 2008 Share Posted February 4, 2008 tuohon rahaan mä lyhennän kelle vaan IRS vetarit haluttuun mittaan. Ja sais vielä tinkiäkin :D Sama vaiva on jousiputken ja vääntösauvan kanssa lyhennellessä mallista riippumatta. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 Kiihdytkseen swing. Rengaskulmien muutos mahollisimman pieni kun akseli siis vetari pysyy lähes muuttumattomassa asennossa ajoneuvvon pitkittäis suunnassa jos kiihytykseen tarkoitetuilla iskareilla /kynäjousilla säätää joustoksi noin 3-5cm ei renkaan pitopinnan muutos tee sutimisongelmia ( ei niiaa niin syvälle jotta ottais vain sisäreunasta renkaan ) ja jos hyväksi tekee poistaa vääntöjouset ja sivulatat tehden 1,5kertaa pidemmät putki kolmio latta yhdistelmät joiden päässä unibal yms.. yms.. 4 linkki tuentaa muistuttavaa ajattelua säädettävyyttä, laatikon nostoa yms.. mutta swing ei tarvi 4 linkkii. Tietenkin jos käyttää vääntöjousia yms.. niin pelli lirpukkeet joiden takana kumit vääntöjousen pitimenä saa poistaa ja niiden tilalle paksusta alumiinista/messinki/laakeripronssi tms. liukulaakerit .... kumit/nylonit yms.. tahtoo vanheta joustaa tms,.... mutta JayDEE Vaasa valmisteet ei jousta.... Pohjaanlyöntikumit kynäjousettomien iskareiden kanssa oikeelle kohalle ja rajotusta toiseenki suuntaan jos keulii kunnolla niin muuttaa vetävien pyörien kulmia joustaessa alaspäin. esimerkix noinn... oikeenki selvästi kirjooteltuna ha ha haaa Quote Link to comment
Guest Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 oikeenki selvästi kirjooteltuna ha ha haaa Kun viestejäsi lukee tulee mieleen vääjämättä, että oikein selvästi et tänne ole kirjoittanut mitään. Quote Link to comment
mikan Posted February 5, 2008 Share Posted February 5, 2008 oikeenki selvästi kirjooteltuna ha ha haaa Kun viestejäsi lukee tulee mieleen vääjämättä, että oikein selvästi et tänne ole kirjoittanut mitään. Mutta yleensä täyttä asiaa ja hyödyllistä tiedon jakamista! t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.