Jump to content

Lähellä oli ettei palanut koko Kupla


Guest nyki

Recommended Posts

Guest nyki
Loisto juttu ettei palanut!

 

Onko tuossa bensansuodatin pumpun jälkeen, kuten kuvasta näyttäisi? Se voi olla yksi vuotokohta...

 

Bensasuodatin on tai oli pumpun jälkeen, ja siitä se suodattimen alajuuresta letku paukahti irti kesken ajon. Letkut oli uutta ja lähes 100 % olin laittavani kunnolla kiinni... Sinne kuuman koneen päälle se pumppu sitten bensat syötti ja kivat roihut leimahti hetkessä!

Link to comment
Guest DaFox

Muistaakseni sain jonkin vehkeen mukana tuollainen Lidl sammuttimen - yrityksistä huolimatta sammuttimesta ei saatu pihaustakaan koputteluista huolimatta :)

 

Onneks tuli hävitettyä, ois vituttanu tosipaikantullen..

Link to comment

Ruiskukoneen letkua.....

 

 

Ja helvettiin kaikki ylimaaraiset filtterit ja letkuliitokset pumpun painepuolelta!

 

LISAKSI vakiokaasareisen kannen pronssiholkit tuppaa myos loystymaan kannesta, varsinkin jos siina letkun varassa heiluu ja holskyy filtteri taynna bensaa. Ei mitkaan klemmarit ja laatuletkut auta, kun holkki lahtee kaasarista irti. Virittakaa jollain lailal letku vaikka puhallinkoppaan kiinni, niin ettei se holkki paase peruuttamaan ulos kannesta vaikka loystyisikin.

Link to comment
Ruiskukoneen letkua.....

 

 

Ja helvettiin kaikki ylimaaraiset filtterit ja letkuliitokset pumpun painepuolelta!

 

LISAKSI vakiokaasareisen kannen pronssiholkit tuppaa myos loystymaan kannesta, varsinkin jos siina letkun varassa heiluu ja holskyy filtteri taynna bensaa. Ei mitkaan klemmarit ja laatuletkut auta, kun holkki lahtee kaasarista irti. Virittakaa jollain lailal letku vaikka puhallinkoppaan kiinni, niin ettei se holkki paase peruuttamaan ulos kannesta vaikka loystyisikin.

 

Mulle myytiin juuri tarvikeliikkeestä good yearin letkua ja kysyin vielä että tämä tulee ruiskuautoon että kestää varmasti painetta? -joo kyllä kestää.

Katsoin sitten paljon myöhemmin g y:n nettisivuilta letkun numerolla mitä kerrotaan : "never use for fuel injetion engines pressure lines tai jotain sinnepäin",että silleen...onneksi en ehtinyt laittaa vielä kiinni.

Link to comment

Gates:n letkua ja kunnon klemmarit, eikä niitä "kiristä-kerran" versioita...

 

Itse olen laittanut suodattimen tankin alle, eikä ainakaan toistaiseksi ko. asennus tapa ole harmia tuottanut. Näin saa konehuoneenkin hieman siistimmäksi.

 

Muutenkin kannattaa ottaa tavaksi tuo bensaletkujen nykiminen keväisin ja satunnaisesti ajokaudenkin aikana, yllätyksiä löytyy aina silloin tällöin...

Link to comment
Gates:n letkua ja kunnon klemmarit, eikä niitä "kiristä-kerran" versioita...

 

Itse olen laittanut suodattimen tankin alle, eikä ainakaan toistaiseksi ko. asennus tapa ole harmia tuottanut. Näin saa konehuoneenkin hieman siistimmäksi.

 

Muutenkin kannattaa ottaa tavaksi tuo bensaletkujen nykiminen keväisin ja satunnaisesti ajokaudenkin aikana, yllätyksiä löytyy aina silloin tällöin...

 

Vuoden vanha gatesin letku tänä keväänä kovettunut niin että bensaa vuoti juuresta,en suosittele.

Link to comment
Guest Toheltaja

Mulla on SMC:n polyuretaaniletkua nyt ollu parissa autossa muutamia vuosia. Paineilmaletkuna myydään, mutta hienosti pelaa myös bensan kanssa :) Myös Festolta saa vastaavia

Link to comment
  • 4 weeks later...

Olin lukevinani jonkun kirjoittama kuvauksen, tarkkaa sisältöä en muista, eikä löytynyt enää..

 

Miten kaasarista irronnut bensan sisääntulo holkki saadaan takaisin luotettavasti. Se kyllä istuu hyvin ja tiukasti paikalleen, ei saa sormin pois, mutta letkun mukana kyllä.

 

Kierrelukitetta kuiville pinnoille ja holki takas ja antaa kuivaa? Ja letku mahdollisuuksien mukaan niin, että ei pääse tulemaan ulospäin kolostaan vaikka holkki löystyisikin. Onko muuta?

Link to comment

No tuota holkkiahan voi hieman karhentaa kontaktipinnoiltaan jollain sopivalla tavalla, viila, puukko, tms.

 

Paikoilleen laitettaessa voi käyttää vaikkapa jotain sopivaa liimaa/lukitetta... Eiköhän se siinä ole?

 

Huomattavaa on että suodatinta ei kannata laittaa bensapumpun ja kaasarin väliin, kuten Bugfuel aikaisemminkin on varsin tyhjentävästi selittänyt...

 

Edit: Linkki ed. mainittuun keskusteluun josta tuo Bugfuel:n kertomus löytyy...

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/6313-uusi-vokkaristi-käytännön-neuvoja-tarvitaan/

 

Link to comment

Holkin takaisin laitto:

 

Laita holkki tasaiselle kovalle poytapinnalle, ja rullaa sita edestakas karhean viilan reunan alla, kulmittain siis, painaen suht kovaa. Nain holkin ulkopintaan jaa viilan hampaiden jaljet, osa kuopalle mutta osa vastaavasti koholle.

Ulkohalkaisija on nain saatu karvan verran isommaksi, ja pinta karheaksi.

Nyt naputtelet holkin takaisin paikoilleen, ja lopuksi pistepuikolla napautat yhden kunnon pisteen siihen kaasarin kanteen holkin kohdalle, niin etta se piste puristaa holkkia vasten.

 

Viela parempi tapa on kierteyttaa se holkin reika kaasarin kannessa ja laittaa kierteellinen liitin. Ei lahde irti.

Link to comment
Guest HanttaP

Oma kupla yritti palaa aikoinaan juuri tuon kohokammion messinkiliittimen irrottua. Onneksi sattui päikalle sähkölaitoksen työkunta sammuttimineen. Tämän jälkeen olen tuon kaasuttimen puoleisen polttoaineletkun pään vielä rautalangalla vetänyt klemmarin takaa kiinni kohokammion kanteen. Vesiemulsiosammutin kesäkäytössä on parempi kuin jauhesammutin, on vaan kalliimpi. 8 kg sammutin tyhjenee alle 15 sekunnissa, kokeilin viime viikolla.

Link to comment
Guest Leiska
Vesiemulsiosammutin kesäkäytössä on parempi kuin jauhesammutin, on vaan kalliimpi. 8 kg sammutin tyhjenee alle 15 sekunnissa, kokeilin viime viikolla.

 

 

Minkäslainen on vesiemulsiosammutin, kun googlekaan ei tienny siitä mitään...? Hankintalistalla ois kyllä sammutin etukonttiin. Muutenkin voi antaa vihjeitä mistä kannattaa touhuta että saa hyvän ja ei maksa ylihintaa.

Link to comment
Guest HanttaP

Tuli kerrottua kemistin nimi sammuttimelle. Oikea nimitys on kalvovaahtosammutin. Ei toimi pakkasella. Sotkee kohtuullisesti eikä syövytä metalli- tai kumiosia kuten jauhe.

Link to comment

Aika helposti tuli nystyröitä messinki putkeen karkeella puuviilalla rullaten, eli malttia sen kansssa ja laitoin vielä vähän ruuvilukitetta tiivistämiseen.

 

Sinne se holkki jäi jumiin niin tiukasti, että varmasti tuntuu pysyvän.

Laitoin vielä kuitenkin langan kohokammion takaa varmistamaan.

 

Seuraavalla ajolenkillä kaasari tulvi ihan tolkuttomasti, moottorin sammuttua kaasuläpän päällä oli ~3cm bensaa.. Syy siihen oli löytyi onneksi nopeasti, neulaventtiili oli itsekseen pyörinyt löysälle, hyvä ettei tippunut kohokammioon. Nyt tuntuu toimivan, toistaiseksi..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...