Guest nyki Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Läheltä piti. Onneks oli 6 kg:n jauhesammutin mukana, joka riitti just. Quote Link to comment
seppo mäntykivi Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Ja oliko kuinka vanhat polttoaineletkut? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 joka keväinen ilotopikki :D muistakaa ne bensaletkut oikeesti kattoo aina keväällä ennen starttia!!! ja sammutin mukaan... Quote Link to comment
GT78 Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Loisto juttu ettei palanut! Onko tuossa bensansuodatin pumpun jälkeen, kuten kuvasta näyttäisi? Se voi olla yksi vuotokohta... Quote Link to comment
Guest nyki Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Loisto juttu ettei palanut! Onko tuossa bensansuodatin pumpun jälkeen, kuten kuvasta näyttäisi? Se voi olla yksi vuotokohta... Bensasuodatin on tai oli pumpun jälkeen, ja siitä se suodattimen alajuuresta letku paukahti irti kesken ajon. Letkut oli uutta ja lähes 100 % olin laittavani kunnolla kiinni... Sinne kuuman koneen päälle se pumppu sitten bensat syötti ja kivat roihut leimahti hetkessä! Quote Link to comment
Jallu Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Oliko talven jäljiltä vaiko vasta laitetut ? mitä letkua, näistäkin kun on ollut puhetta.. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Hyvä että sait sammutettua. Alkaa jo itseäkin pelottamaan että milloin se leimahtaa. On niitä klemmareita tullut kateltua että näyttää ok, mutta ei sitä tiedä milloin sattuu. Quote Link to comment
DjMokkis Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Onneks oli riittävän iso sammutinpullo! Itellä kilonen "lidl"-sammutin kuplassa, sillä varmaan mitään sammuta jos pääsee leimahtamaan! :F Quote Link to comment
Guest DaFox Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Muistaakseni sain jonkin vehkeen mukana tuollainen Lidl sammuttimen - yrityksistä huolimatta sammuttimesta ei saatu pihaustakaan koputteluista huolimatta :) Onneks tuli hävitettyä, ois vituttanu tosipaikantullen.. Quote Link to comment
metake Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 2 kg:n sammuttimen tyhjenemisaika 10 sek. Joten kannattaa tietää mitä tekee... http://www.turunsammutinhuolto.fi/index.html?n=8460 Quote Link to comment
Racing Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 hommatkaa kunnon letkua joka kestää aromattisuutta tarpeeksi,tarvikeliikkeen bensaletkut ei nykyään tahdo kestää! Ares myy ainakin letkua joka pitäs olla kunnollista. Quote Link to comment
Guest Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Ruiskukoneen letkua..... Ja helvettiin kaikki ylimaaraiset filtterit ja letkuliitokset pumpun painepuolelta! LISAKSI vakiokaasareisen kannen pronssiholkit tuppaa myos loystymaan kannesta, varsinkin jos siina letkun varassa heiluu ja holskyy filtteri taynna bensaa. Ei mitkaan klemmarit ja laatuletkut auta, kun holkki lahtee kaasarista irti. Virittakaa jollain lailal letku vaikka puhallinkoppaan kiinni, niin ettei se holkki paase peruuttamaan ulos kannesta vaikka loystyisikin. Quote Link to comment
Racing Posted May 4, 2008 Share Posted May 4, 2008 Ruiskukoneen letkua..... Ja helvettiin kaikki ylimaaraiset filtterit ja letkuliitokset pumpun painepuolelta! LISAKSI vakiokaasareisen kannen pronssiholkit tuppaa myos loystymaan kannesta, varsinkin jos siina letkun varassa heiluu ja holskyy filtteri taynna bensaa. Ei mitkaan klemmarit ja laatuletkut auta, kun holkki lahtee kaasarista irti. Virittakaa jollain lailal letku vaikka puhallinkoppaan kiinni, niin ettei se holkki paase peruuttamaan ulos kannesta vaikka loystyisikin. Mulle myytiin juuri tarvikeliikkeestä good yearin letkua ja kysyin vielä että tämä tulee ruiskuautoon että kestää varmasti painetta? -joo kyllä kestää. Katsoin sitten paljon myöhemmin g y:n nettisivuilta letkun numerolla mitä kerrotaan : "never use for fuel injetion engines pressure lines tai jotain sinnepäin",että silleen...onneksi en ehtinyt laittaa vielä kiinni. Quote Link to comment
Jorrma Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Bensapumpusta riippuen, niistäkin on noita pronssiputkenpätkiä irronnut ja itsekin ihmetellyt noita suodattimien asennuksia, on laitettu ennen pumppua ja pumpun jälkeen, eix se yx riitä ennen jos sellaisen haluaa laittaa. Quote Link to comment
NO H2O Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Gates:n letkua ja kunnon klemmarit, eikä niitä "kiristä-kerran" versioita... Itse olen laittanut suodattimen tankin alle, eikä ainakaan toistaiseksi ko. asennus tapa ole harmia tuottanut. Näin saa konehuoneenkin hieman siistimmäksi. Muutenkin kannattaa ottaa tavaksi tuo bensaletkujen nykiminen keväisin ja satunnaisesti ajokaudenkin aikana, yllätyksiä löytyy aina silloin tällöin... Quote Link to comment
Racing Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Gates:n letkua ja kunnon klemmarit, eikä niitä "kiristä-kerran" versioita... Itse olen laittanut suodattimen tankin alle, eikä ainakaan toistaiseksi ko. asennus tapa ole harmia tuottanut. Näin saa konehuoneenkin hieman siistimmäksi. Muutenkin kannattaa ottaa tavaksi tuo bensaletkujen nykiminen keväisin ja satunnaisesti ajokaudenkin aikana, yllätyksiä löytyy aina silloin tällöin... Vuoden vanha gatesin letku tänä keväänä kovettunut niin että bensaa vuoti juuresta,en suosittele. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted May 5, 2008 Share Posted May 5, 2008 Mulla on SMC:n polyuretaaniletkua nyt ollu parissa autossa muutamia vuosia. Paineilmaletkuna myydään, mutta hienosti pelaa myös bensan kanssa :) Myös Festolta saa vastaavia Quote Link to comment
vw_g1 Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Olin lukevinani jonkun kirjoittama kuvauksen, tarkkaa sisältöä en muista, eikä löytynyt enää.. Miten kaasarista irronnut bensan sisääntulo holkki saadaan takaisin luotettavasti. Se kyllä istuu hyvin ja tiukasti paikalleen, ei saa sormin pois, mutta letkun mukana kyllä. Kierrelukitetta kuiville pinnoille ja holki takas ja antaa kuivaa? Ja letku mahdollisuuksien mukaan niin, että ei pääse tulemaan ulospäin kolostaan vaikka holkki löystyisikin. Onko muuta? Quote Link to comment
NO H2O Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 No tuota holkkiahan voi hieman karhentaa kontaktipinnoiltaan jollain sopivalla tavalla, viila, puukko, tms. Paikoilleen laitettaessa voi käyttää vaikkapa jotain sopivaa liimaa/lukitetta... Eiköhän se siinä ole? Huomattavaa on että suodatinta ei kannata laittaa bensapumpun ja kaasarin väliin, kuten Bugfuel aikaisemminkin on varsin tyhjentävästi selittänyt... Edit: Linkki ed. mainittuun keskusteluun josta tuo Bugfuel:n kertomus löytyy... http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/6313-uusi-vokkaristi-käytännön-neuvoja-tarvitaan/ Quote Link to comment
Guest Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Holkin takaisin laitto: Laita holkki tasaiselle kovalle poytapinnalle, ja rullaa sita edestakas karhean viilan reunan alla, kulmittain siis, painaen suht kovaa. Nain holkin ulkopintaan jaa viilan hampaiden jaljet, osa kuopalle mutta osa vastaavasti koholle. Ulkohalkaisija on nain saatu karvan verran isommaksi, ja pinta karheaksi. Nyt naputtelet holkin takaisin paikoilleen, ja lopuksi pistepuikolla napautat yhden kunnon pisteen siihen kaasarin kanteen holkin kohdalle, niin etta se piste puristaa holkkia vasten. Viela parempi tapa on kierteyttaa se holkin reika kaasarin kannessa ja laittaa kierteellinen liitin. Ei lahde irti. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Oma kupla yritti palaa aikoinaan juuri tuon kohokammion messinkiliittimen irrottua. Onneksi sattui päikalle sähkölaitoksen työkunta sammuttimineen. Tämän jälkeen olen tuon kaasuttimen puoleisen polttoaineletkun pään vielä rautalangalla vetänyt klemmarin takaa kiinni kohokammion kanteen. Vesiemulsiosammutin kesäkäytössä on parempi kuin jauhesammutin, on vaan kalliimpi. 8 kg sammutin tyhjenee alle 15 sekunnissa, kokeilin viime viikolla. Quote Link to comment
Guest Leiska Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Vesiemulsiosammutin kesäkäytössä on parempi kuin jauhesammutin, on vaan kalliimpi. 8 kg sammutin tyhjenee alle 15 sekunnissa, kokeilin viime viikolla. Minkäslainen on vesiemulsiosammutin, kun googlekaan ei tienny siitä mitään...? Hankintalistalla ois kyllä sammutin etukonttiin. Muutenkin voi antaa vihjeitä mistä kannattaa touhuta että saa hyvän ja ei maksa ylihintaa. Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted June 4, 2008 Share Posted June 4, 2008 Tuli kerrottua kemistin nimi sammuttimelle. Oikea nimitys on kalvovaahtosammutin. Ei toimi pakkasella. Sotkee kohtuullisesti eikä syövytä metalli- tai kumiosia kuten jauhe. Quote Link to comment
vw_g1 Posted June 10, 2008 Share Posted June 10, 2008 Aika helposti tuli nystyröitä messinki putkeen karkeella puuviilalla rullaten, eli malttia sen kansssa ja laitoin vielä vähän ruuvilukitetta tiivistämiseen. Sinne se holkki jäi jumiin niin tiukasti, että varmasti tuntuu pysyvän. Laitoin vielä kuitenkin langan kohokammion takaa varmistamaan. Seuraavalla ajolenkillä kaasari tulvi ihan tolkuttomasti, moottorin sammuttua kaasuläpän päällä oli ~3cm bensaa.. Syy siihen oli löytyi onneksi nopeasti, neulaventtiili oli itsekseen pyörinyt löysälle, hyvä ettei tippunut kohokammioon. Nyt tuntuu toimivan, toistaiseksi.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.