Jump to content

aloitetaan uusi projekti vm 51


Guest jukka nurmo

Recommended Posts

Guest jukka nurmo
Posted

vm 51 kuplan.

lauantaina löytynyt (terassilöytö) :) sanoin kuvallisesti.

kaupat tehty eilen ja huomenna kotiutan sen. sitten alkaa se ikuisuus projekti.

 

jota olen kaivannut :) mutta kyllä tästä tulee auto jos ei mulle niin lastenlapsille enhän minäkään ole vasta kuin vahän yli 4:kymppinen.

post-1-13888360042059_thumb.jpg

post-1-13888360042407_thumb.jpg

post-1-13888360042684_thumb.jpg

Posted

Kuten yleensä, hiukan on näköjään modernisoitu ja tunattu: tuplasisävalot ja vinyyliverhoilu. Ja vaatekoukut kojelaudassa. Mukana ilmeisesti uudet "ribbed" takalokasuojat (prässäykset kiinnitysreikien väleissä)?

Guest jukka nurmo
Posted

joo mut onneksi ratkaisu säilytykseen onnistui, voin pitää 64: sen odottamassa parempia aikoja. en kyllä olisi raaskinut myydäkkään on siihen sen verran kulutettu olutta et tekopalkat olisi jäänyt miinukselle:)

jatketaan näillä.

Guest jukka nurmo
Posted

nyt olen päässyt tutkaileman ja oikea värikin pitaisi olla vihreä, vielä on matkaa kunnes pakkelit alkavat vaihtua pelliksi.

kyllä hitsi lankaa saa näyttää koriin aika reipaasti, mutta pohja on terve.

ja tekniikka kunnossa.

kone on ajettu 20km remontin jälkeen. mukavasti lähti käyntiin ja kukuu kuin kello.

autohan oli jäänyt seisomaan viime katsastuksen jälkeen.

kun kävin hakemassa sen eilen niin puolituntia ja auto oli trailerilla.

Jarrut tuntuvat toimivilta. lokarit kiinni ja katsastukseen:)

ei vaan kyllä purku hommat alkavat 2 viikon päästä kunhan lomalta koti selviää.

kori irti ja sitten alkaa hahmottamaan paikkaus kohtia. ovien alareunat varmaankin pitäis laittaa vaikka onhan ne nyt rosteria eivätkä enempää ruostuisi taidan jättää entiseleen :)

Guest jukka nurmo
Posted

Niin hymiöllähän kirjoitin kyllä varmasti rosterit lähtee. ei ole tarkoistuskaa jättää niitä aikuisten oikeasti.

Guest jukka nurmo
Posted

Kiitos Hannu:) varmaankin joudun välillä turvautumaan asiantuntemukseesi.

Guest Salmi
Posted

onko etuakseli uudemmasta vuosimallista? näyttää iskaritornit korkeilta...

Guest jukka nurmo
Posted

Varmaankin on, autoa on ajansaatossa varmaakin muuteltu aika rajustikkin.

(virityksiä riittää) ollut vuodesta 65 samalla omistajalla, perheen ykkös autona vuoteen 2001 jolloin jäänyt seisomaan. on (paranneltu mukavuuden ja omistajan iän mukaan)

tarkoitus on tehdä siisti ajo auto eikä museoitavaksi saakka.

mutta tarkoitus ei ole uudentaa autoa vaan pikkuhiljaa jos osia ym löytyy kohtuu kuntoista ja hintaista saatta lähemmäksi vuotta 51.

hiljaa hyvää tulee:)

Guest jukka nurmo
Posted

november 51.

onko muutoksia tullut 51-52 esim akselistoon ym alusta muutoksia?

ps: olen pois seuraavat 10päivää. joskos jollakin olisi mukavia ehdotuksia / edullisia esim ovia ym pelti osaa.

takalokarit ovat mutta tarvike sellaiset. etu lokarit vielä saksan peltiä on.

kannattaa tarjota.

Posted

Eipä noissa oo mitään muuta eroa kuin se että niissä on omat valmistenumerot stanssattuna mitä ei myöhäisimmissä löydy. Ja joillekin on tärkeetä että splitin etuakseli on ainakin kuukauden sisällä kopan valmistenumerosta. :)

 

Voin tutkia minkä numeroiset akselit mulla on.

  • 3 weeks later...
Guest jukka nurmo
Posted

tänään aloitin auton(katsastuksen)ja putsauksen, kyllä hommia riittää mutta onhan auto nahnyt jo elämääkin.

sisäkaarien putsaus jotta löytäisi ruostepaikkoja ei tuottanut hirveitä yllätyksiä vaikka massaa riittikin:)

post-1-13888360092729_thumb.jpg

post-1-13888360093033_thumb.jpg

post-1-13888360093445_thumb.jpg

Posted

Jos meinaat pitää autoa pitempään, suosittelen aukaisemaan nuo etupään korjaukset ja kattomaan mitä alta löytyy.Ovat ainakin muodoltaa hyvin kaukana alkuperäisistä.

Guest jukka nurmo
Posted

Tarkoistus onkin vaihtaa kaikki popniitti paikat pois. koska ne on vain vedetty vanhan päälle niin tietäähän että siellä muhii mukava yllätys. puolet paikoisat on rosteria, joten niidenkin hitsaus olisi aika vaikeaa koti hitsillä:)

Guest Samppade
Posted

Siitä se lähtee!

Itsellänikin olisi Kupla kunnostettavana. En ole vielä töihin päässyt mutta kun rahaa rupeaa tulemaan menevät rahat varmasti Kuplan kunnostukseen.

Tuttavat sanovat että eihän sitä kannata korjailla, menee vaan rahat ja aika, ostas vaan jonkun kunnon auton. Mutta kun tekee mieli kunnostaa klassikkoauto. Varmastihan siihen uppoaa rahaa mutta mielummin Kuplalla kuin jollain Mazdalla ajelen :D

Guest jukka nurmo
Posted

jep rahat mitä menee niin menee:)

mut kun ei aina kiirehdi ja kyselee ja niin voipi osissa saada mukaviakin säästöjä.

esimerkki jarruneste säiliön voi tehdä ihan itsekkin:)

en taida edes hommata alkuperäistä on tää nykyinen niin hieno:)

post-1-1388836010129_thumb.jpg

Guest jukka nurmo
Posted

joo asiaan auton purku on aloittettu sähköpuolelta.

post-1-13888360101715_thumb.jpg

post-1-13888360102063_thumb.jpg

Guest jukka nurmo
Posted

korin numerot on otettu pois siksi aikaa et pääsee puhaltamaan korin puhtaaksi niin kuin kaikki muutkin osat:)

Posted

Tuosta voisi päätellä, että joskus ajettu kohtuullinen nokkamälli, ja on vaihdettu korin etuosia ja etuakselisto. Ovaalimallisessa varaosapellissä ei sitten ole ollut korinumerolle paikkaa. Tyyppikilpi on toki laitettu takaisin. Miten mahtaa etuluukun kanssa olla, lienee sekin vaihdettu?

 

Tuollainen kesäkuu -52 edestä (etuluukun alta alkuperäismaalissa):

post-692-13888360131388_thumb.jpg

Guest jukka nurmo
Posted

oikein niin tarkoititkin sitä tanssattua numeroa sorry.

mälliä ei ole tällä autolla ajettu mutta ajan saatossa on niin sanotusti haihtunut ruosteena pois, eikä silloin ajateltu että mitä laittaa kunhan vaan saa käymään. on minulla tämän auton historia selvillä.

Posted

Eiku tonttiin ja rotaksi ei mitään väliä kuhan kulkee. yksi ryppy ei vanhassa mitään haittaa..pussihousut on katoava kansanperinne....D¨¨D

Guest jukka nurmo
Posted

barnin kanssa samaa mieltä osin, käyttöautohan tästä minulle tulee, ja en ole tarkoittanutkaan museoida ym ym näyttelyautoa. mutta on ihan hienoa että asiansa tietävät ja tuntevat antavat tietoa, että mitenkä pitäisi olla auton alkuperäisessä kuosissa. Otan ilomielin vastaan tietoa ja kuviakin alkuperäisestä 51/52 splitistä.

esim et missä pitäisi olla oikeasti äänitorvi,jarrunestesäiliö,ym nippelitietoutta.

Guest jukka nurmo
Posted

on ainakin kerrottu tarkasti jarrujen kunnostus:)

kiitos!

niin ja sitten et mulla on kyllä nyt lainassa hyvät opukset mutta juuri pientä nippeli tietoutta niistä puuttuu (et hannulle kiitos näistä on kyllä apua:)

Guest jukka nurmo
Posted

Nytten on alettu paikkojen irroitus, ja sitte lähtee koppa irti ja hiekkapuhallukseen, et näkee todellisen hitsaus tarpeen.

PELTIÄ ILMATEEKSI VASTAAN OTETAAN:)

  • 1 month later...
Guest jukka nurmo
Posted

Homma jatkuu eilen kori poistettu, ja kartoitus että mistä suunasta aloitetaan.

post-1-13888360300668_thumb.jpg

post-1-13888360301067_thumb.jpg

post-1-1388836030147_thumb.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...