Guest jukka nurmo Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 vm 51 kuplan. lauantaina löytynyt (terassilöytö) :) sanoin kuvallisesti. kaupat tehty eilen ja huomenna kotiutan sen. sitten alkaa se ikuisuus projekti. jota olen kaivannut :) mutta kyllä tästä tulee auto jos ei mulle niin lastenlapsille enhän minäkään ole vasta kuin vahän yli 4:kymppinen. Quote
Virtanen Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 Kuten yleensä, hiukan on näköjään modernisoitu ja tunattu: tuplasisävalot ja vinyyliverhoilu. Ja vaatekoukut kojelaudassa. Mukana ilmeisesti uudet "ribbed" takalokasuojat (prässäykset kiinnitysreikien väleissä)? Quote
jori Posted June 10, 2008 Posted June 10, 2008 oo hieno löytö! Jääkö paksutolppa kakkosprojektiksi tuon rinnalla;) EDit:näköjään jäi:) Quote
Guest jukka nurmo Posted June 11, 2008 Posted June 11, 2008 joo mut onneksi ratkaisu säilytykseen onnistui, voin pitää 64: sen odottamassa parempia aikoja. en kyllä olisi raaskinut myydäkkään on siihen sen verran kulutettu olutta et tekopalkat olisi jäänyt miinukselle:) jatketaan näillä. Quote
vilkku Posted June 11, 2008 Posted June 11, 2008 Hienoa! Työn iloa =) Jännä että noita vaan löytyy vielä, mutta harmi kun ei satu omalle kohdalle =) Quote
Guest bananza Posted June 11, 2008 Posted June 11, 2008 sais löytyy omaltakin terassilta splitti :) Quote
Guest jukka nurmo Posted June 12, 2008 Posted June 12, 2008 nyt olen päässyt tutkaileman ja oikea värikin pitaisi olla vihreä, vielä on matkaa kunnes pakkelit alkavat vaihtua pelliksi. kyllä hitsi lankaa saa näyttää koriin aika reipaasti, mutta pohja on terve. ja tekniikka kunnossa. kone on ajettu 20km remontin jälkeen. mukavasti lähti käyntiin ja kukuu kuin kello. autohan oli jäänyt seisomaan viime katsastuksen jälkeen. kun kävin hakemassa sen eilen niin puolituntia ja auto oli trailerilla. Jarrut tuntuvat toimivilta. lokarit kiinni ja katsastukseen:) ei vaan kyllä purku hommat alkavat 2 viikon päästä kunhan lomalta koti selviää. kori irti ja sitten alkaa hahmottamaan paikkaus kohtia. ovien alareunat varmaankin pitäis laittaa vaikka onhan ne nyt rosteria eivätkä enempää ruostuisi taidan jättää entiseleen :) Quote
Sakke Posted June 12, 2008 Posted June 12, 2008 Parempi ois vaihtaa rosterit pois.Ruostuvat siitä saumasta aika joutuin. Quote
Guest jukka nurmo Posted June 12, 2008 Posted June 12, 2008 Niin hymiöllähän kirjoitin kyllä varmasti rosterit lähtee. ei ole tarkoistuskaa jättää niitä aikuisten oikeasti. Quote
Guest jukka nurmo Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Kiitos Hannu:) varmaankin joudun välillä turvautumaan asiantuntemukseesi. Quote
Guest Salmi Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 onko etuakseli uudemmasta vuosimallista? näyttää iskaritornit korkeilta... Quote
Guest jukka nurmo Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Varmaankin on, autoa on ajansaatossa varmaakin muuteltu aika rajustikkin. (virityksiä riittää) ollut vuodesta 65 samalla omistajalla, perheen ykkös autona vuoteen 2001 jolloin jäänyt seisomaan. on (paranneltu mukavuuden ja omistajan iän mukaan) tarkoitus on tehdä siisti ajo auto eikä museoitavaksi saakka. mutta tarkoitus ei ole uudentaa autoa vaan pikkuhiljaa jos osia ym löytyy kohtuu kuntoista ja hintaista saatta lähemmäksi vuotta 51. hiljaa hyvää tulee:) Quote
Hebster52 Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Minkä kuukauden -51 tää on? Multa saattais löytyä tyhjä etuakselin runko. Katso tästä tarkemmat tiedot. ;) Quote
Guest jukka nurmo Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 november 51. onko muutoksia tullut 51-52 esim akselistoon ym alusta muutoksia? ps: olen pois seuraavat 10päivää. joskos jollakin olisi mukavia ehdotuksia / edullisia esim ovia ym pelti osaa. takalokarit ovat mutta tarvike sellaiset. etu lokarit vielä saksan peltiä on. kannattaa tarjota. Quote
Hebster52 Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Eipä noissa oo mitään muuta eroa kuin se että niissä on omat valmistenumerot stanssattuna mitä ei myöhäisimmissä löydy. Ja joillekin on tärkeetä että splitin etuakseli on ainakin kuukauden sisällä kopan valmistenumerosta. :) Voin tutkia minkä numeroiset akselit mulla on. Quote
Virtanen Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Suosittelen hankkimaan kirjallisuutta, esim. Meredith: Original VW Beetle on ihan hyvä perusteos muutoksista. http://www.amazon.com/Original-Vw-Beetl ... 1901432270 Quote
Guest jukka nurmo Posted July 1, 2008 Posted July 1, 2008 tänään aloitin auton(katsastuksen)ja putsauksen, kyllä hommia riittää mutta onhan auto nahnyt jo elämääkin. sisäkaarien putsaus jotta löytäisi ruostepaikkoja ei tuottanut hirveitä yllätyksiä vaikka massaa riittikin:) Quote
Sakke Posted July 6, 2008 Posted July 6, 2008 Jos meinaat pitää autoa pitempään, suosittelen aukaisemaan nuo etupään korjaukset ja kattomaan mitä alta löytyy.Ovat ainakin muodoltaa hyvin kaukana alkuperäisistä. Quote
Guest jukka nurmo Posted July 7, 2008 Posted July 7, 2008 Tarkoistus onkin vaihtaa kaikki popniitti paikat pois. koska ne on vain vedetty vanhan päälle niin tietäähän että siellä muhii mukava yllätys. puolet paikoisat on rosteria, joten niidenkin hitsaus olisi aika vaikeaa koti hitsillä:) Quote
Sakke Posted July 7, 2008 Posted July 7, 2008 Tuo pop-niittipaikkojen laitto oli vissiin ennen aika suosittua.Mulla oli omassa splitissä niitä myöskin aika paljon. Quote
Guest Samppade Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Siitä se lähtee! Itsellänikin olisi Kupla kunnostettavana. En ole vielä töihin päässyt mutta kun rahaa rupeaa tulemaan menevät rahat varmasti Kuplan kunnostukseen. Tuttavat sanovat että eihän sitä kannata korjailla, menee vaan rahat ja aika, ostas vaan jonkun kunnon auton. Mutta kun tekee mieli kunnostaa klassikkoauto. Varmastihan siihen uppoaa rahaa mutta mielummin Kuplalla kuin jollain Mazdalla ajelen :D Quote
jarmo juurikka Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Eihän sitä harrastukseen laitettuja rahoja kannata laskea, Ite en ainakaan uskalla :D Quote
Guest jukka nurmo Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 jep rahat mitä menee niin menee:) mut kun ei aina kiirehdi ja kyselee ja niin voipi osissa saada mukaviakin säästöjä. esimerkki jarruneste säiliön voi tehdä ihan itsekkin:) en taida edes hommata alkuperäistä on tää nykyinen niin hieno:) Quote
Guest jukka nurmo Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 joo asiaan auton purku on aloittettu sähköpuolelta. Quote
Virtanen Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 Toi etupään hylly läpinäkyvine jarrunestesäiliöineen ei ole splitistä, ovaalissa on tuollainen. Quote
Sakke Posted July 10, 2008 Posted July 10, 2008 korin numeronkin kadonnut mystisesti jonnekkin? Quote
Guest jukka nurmo Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 korin numerot on otettu pois siksi aikaa et pääsee puhaltamaan korin puhtaaksi niin kuin kaikki muutkin osat:) Quote
Virtanen Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Tuosta voisi päätellä, että joskus ajettu kohtuullinen nokkamälli, ja on vaihdettu korin etuosia ja etuakselisto. Ovaalimallisessa varaosapellissä ei sitten ole ollut korinumerolle paikkaa. Tyyppikilpi on toki laitettu takaisin. Miten mahtaa etuluukun kanssa olla, lienee sekin vaihdettu? Tuollainen kesäkuu -52 edestä (etuluukun alta alkuperäismaalissa): Quote
Guest jukka nurmo Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 oikein niin tarkoititkin sitä tanssattua numeroa sorry. mälliä ei ole tällä autolla ajettu mutta ajan saatossa on niin sanotusti haihtunut ruosteena pois, eikä silloin ajateltu että mitä laittaa kunhan vaan saa käymään. on minulla tämän auton historia selvillä. Quote
Guest Barn Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Eiku tonttiin ja rotaksi ei mitään väliä kuhan kulkee. yksi ryppy ei vanhassa mitään haittaa..pussihousut on katoava kansanperinne....D¨¨D Quote
Guest jukka nurmo Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 barnin kanssa samaa mieltä osin, käyttöautohan tästä minulle tulee, ja en ole tarkoittanutkaan museoida ym ym näyttelyautoa. mutta on ihan hienoa että asiansa tietävät ja tuntevat antavat tietoa, että mitenkä pitäisi olla auton alkuperäisessä kuosissa. Otan ilomielin vastaan tietoa ja kuviakin alkuperäisestä 51/52 splitistä. esim et missä pitäisi olla oikeasti äänitorvi,jarrunestesäiliö,ym nippelitietoutta. Quote
Ketsa Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Jarrunestesäiliö on ollut alunperin peltinen ja kiinni pääsylinterissä. Quote
Virtanen Posted July 11, 2008 Posted July 11, 2008 Tuoltahan sitä tietoutta löytyy toisella kotimaisella ;-) http://www.vw-classic.net/repleitfaden_ ... itel_B.pdf Quote
Guest jukka nurmo Posted July 12, 2008 Posted July 12, 2008 on ainakin kerrottu tarkasti jarrujen kunnostus:) kiitos! niin ja sitten et mulla on kyllä nyt lainassa hyvät opukset mutta juuri pientä nippeli tietoutta niistä puuttuu (et hannulle kiitos näistä on kyllä apua:) Quote
Guest jukka nurmo Posted July 19, 2008 Posted July 19, 2008 Nytten on alettu paikkojen irroitus, ja sitte lähtee koppa irti ja hiekkapuhallukseen, et näkee todellisen hitsaus tarpeen. PELTIÄ ILMATEEKSI VASTAAN OTETAAN:) Quote
Guest jukka nurmo Posted September 9, 2008 Posted September 9, 2008 Homma jatkuu eilen kori poistettu, ja kartoitus että mistä suunasta aloitetaan. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.