Jump to content

Rengakoko?


Guest Ranne

Recommended Posts

Edestä tonttiin, perse yhä ilmassa. Vanteet on takana 7" ja edessä vakiot (5.5"?).

 

Vakioloksut ja lyhyet vetarit. Mitä vielä tarvis tietää? Ei siis mitään sliksejä.

 

Mikä on se "oikea" kombinaatio?

 

e: Ja vanteet siis leviää ulospäin.

Link to comment
  • 1 month later...

Ei ol kavennettu.

 

Mahtuuko tollaset 205 pyörimään noissa vakioloksuissa? Ja mitään matalaprofiilisia ei siis haeta, tiedätte varmaan minkätyyppistä tarkotan.

 

Niin tosta kavennuksesta, eihän tollasta olkatappikeulaa edes voi juuri kaventaa ilman että tekee jotain radikaalia muutosta iskaritolppiin?

Link to comment

Mulla oli kuusnelosessa takana 235/60 ja se oli aivan maksimi mitä vakioloksujen sisälle saa mahtumaan, joutui sorvaamaan spacerit, jotta ei ottaisi kuormalla kiinni. Vanteet oli v-wauhtipisteen levittämät.

Link to comment

Itsekin olen arponut ja miettinyt näitä niin pirusti. Saattais olla että tulee eteen vakiovanteelle 185/60 ja taakse noin 6 tuumaa leveällä 215/65. Takavanne on ehkä liian kapea tuolle kumille ainakin normiston mukaan, mutta kuulemma pitäis onnistua. Tai sitten 205/65. Lyhyet vetarit. Ja valkosivut on harkinnassa maalata ihan itse. Oikeita ei raski ostaa. Onko tästä Kuplapiireissä kokemusta? Siis ei siitä ettei raski ostaa, mutta siitä maalaamisesta...

Link to comment
Jeannsin vanteella on ihan vielä siedettävän näköinen,mutta 4" vanteelle ai kannata ruveta tunkemaan. on se toki jeanssinkin vanteella donitsi mutta ei mun mielestä ainakaan ruman näköinen.

 

Hyvä että tuli puheeksi. Ei taida paljoa kummeta jos laittaa 175 leveät? Eikä niitä kovin paljoa olekaan ollut tarjolla. Joutuu sitten 165 laittamaan ehkä.

 

Jos nyt jollakin on omassa neljän tuuman vanteella yli 165 kumia ja mahdollisesti kuvaa niin olis kiva nähdä.

Link to comment
mitkäs ne MikaN takafillarit olikaan....205/65 vai 205/70..........hyvin tuntuu 66 takaloksussa istuvan leviällä vanteella...

 

Mulla on takana 205/65 tällä hetkellä 66:ssa jossa siis lyhyet vetarit. Olis varmaan tuo 205/70 jos niitä olis mun renngaskauppiaalla ollut tarjolla.

Itse laittaisin 205/65-15 6,5" vanteella taakse ja 175/65-15 5,5" vanteella eteen. Oikeanlaisilla offseteilla mahtuvat hyvin.

 

t. Mika

Link to comment

Pirellin: 205/70-15

 

http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 270007.jpg

 

Ainakin noin kuiviltaan näyttäis ihan ok:lta.

 

Sanoivat että 165 saa eikä pienempää. Nuokin jotkut Gislavedit. Sellaset mulla oli ex-autossa edessä ja takana. Vielä en tilannut, mut kait se pakko on?

 

Kaksi 155 mulla on mutta toinen niistä on hiukan murtunut, tuskinpa sellasta kannattaa alle laittaa, joten saakohan mistään tollasia 155:sia? Eroa ei nyt paljoa tohon 165 ole mutta kuitenkin... :)

Link to comment
voin kertoa Ranne vaikka mistä kysyä jos tarvitset Toyo renkaat.5

 

Nyt meni vaikeaselkoiseksi. :)

 

Noi 165 Gislavedit oli 60e kpl. Ja niistäkin saattaa vielä saada hiukan pois joten...

Link to comment
Sanoivat että 165 saa eikä pienempää.

Siis jos pienempää etsit niin saahan noita...

Minulla on 145/65/15 continental kumet edessä ja 195/60/15 takana (ja vielä aika samanlaisilla vanteilla...), nyt tosin erivanteilla :)

post-137-13888357796374_thumb.jpg

post-137-13888357796779_thumb.jpg

Link to comment

Olin itse aika pihalla rengaskokojen sopivuudesta kunnes pyysin kopion rengasliikkeen kirjasta. (STRO Scandinavian tire & rim organization)

Siellä on lista ulkohalkaisijan mukaan josta selviää mikä vanne on sopivin ja mikä voi vielä mennä, renkaan oikea leveys, kantavuusalue, jne.

 

Esim 4" vanteelle menee listan mukaan seuraavat 15" renkaat, ulkohalkaisijan mukaan:

145/65, 155/65, 145/70, 125R15, 135R15, 145R15, 155/80, 155R15, 165R15

 

5,5" vanteelle löytyy sitten jo paljonkin vaihtoehtoja. Lähinnä vaikokokoa 155R15 ovat 195/65 (+5mm), 175/70 ja 205/60 (molemmat -3mm).

 

Aika kätevä kun on koon mukaan listattu, niin tietää noin miltä tulee näyttämään.

 

Valkosivuja olen nähnyt maalattuna, mutta ne kyllä ruskettuu ajan myötä. Täytyy kysyä mitä maalia kaveri oli käyttänyt. Ihan siistit uutena, ja voi varmaan maalata päälle kun tulee ruskeeta läpi.

Link to comment

Hemmetti, noissa mun takarenkaissa on C -merkintä. Eikös ne ole jotkut kuorma-auton renkaat sillon?

 

Ilmeisesti syytä mennä vaihtamaan, nuo ainakin painaa aika mukavasti?

 

Tänään tuli samasta puljusta tilattua eteen 145/65-15 renkaat eteen.

Link to comment
Hemmetti, noissa mun takarenkaissa on C -merkintä. Eikös ne ole jotkut kuorma-auton renkaat sillon?

 

Ilmeisesti syytä mennä vaihtamaan, nuo ainakin painaa aika mukavasti?

 

Tänään tuli samasta puljusta tilattua eteen 145/65-15 renkaat eteen.

 

Ei välttämättä ihan kuorma auton renkaat D:),C-Tarkoittaa vahvistettua rengasta yleensä 6 tai 8 kankaista,8-kangaista käytetään yleensä pakettiautoissa. Renkaan kyljessä on sanottuna kankaiden määrä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...