Jump to content

Säädettävä etuakseli jumissa?


Recommended Posts

Yritin säätää kuplani keulan korkeutta onnistumatta!

En ole itse kyseistä säädettävää etuakselia tehnyt ja kuvittelin, että sen säätäminen olisi ollut helppoa, mutta en vaan ilmeisesti osaa =)

 

Kertokaapa nyt miten sitä pitäisi oikeaoppisesti säätää?

Ja näyttäisikö kuvassa olevan säätö pohjassa? korkeimmillaan vai matalimmallaan? ainakin alhaalla on ja ylös ei nouse! JUMISSA?

post-844-13888360189283_thumb.jpg

Link to comment
Guest Hannu Mattila

Tossa kuvassa säätö on matalimmillaan.

 

Jos alat nostamaan autoa tunkilla edestä, niin nouseeko pyörät heti ilmaan kun keula alkaa kohoamaan?

Tällä meinasin vain sitä, että voiko olla niin lyhyet iskarit, ettei päästä ylemmäs...?

Koita irrottaa iskarit, ellet ole jo niin tehnyt, muuta ei oikein tule mieleen.

 

Tai sitten se on jumissa.

Link to comment

kun iskarit irti ja pyörät,ja auto tukevasti pukilla niin koita jalalla painaa rummusta alemmas.voihan se olla että hieman jämähtänyt mikäli kauan ollu samassa kohtaa.tai esim alunperin kasatessa huonosti rasvattu uudelleen .

 

ja vielä jos ei auta pistä mutteri tohon takas(missä kuuluu olla alumiinipala)ja VAROVASTI voi naputtaa jos vaikka auttas,mutteri siksi ettei tuhoa jengaa!

Link to comment
Guest Hannu Mattila
Mites kun näyttäis että tuo alempi ruuvi nojaa kallistuksen vakaajaan? Riittäskös se yksistään estämään pyörien alastulon?

Juu riittää..

Link to comment
Mites kun näyttäis että tuo alempi ruuvi nojaa kallistuksen vakaajaan? Riittäskös se yksistään estämään pyörien alastulon?

 

Kuva vääristää hieman ! On siinä väliä jonkin verran!

 

Hannulle:

 

Nostin keulan ylös ja löysäsin ruuvit, mutta ei tullut yhtään alaspäin!

kävi mielessä, että onko liian lyhyet iskarit! (niitä en tajunnut irroittaa) Kokeilen huomenna ...

 

Ja vielä se tärkein:

Sitä kuusioruuvia siinä akselissa ei tarvitse löysätä (vain mutteri)?

Ja sitten sillä hitsatussa palassa olevalla pultilla/muttereilla pitäisi säätö onnistua?

se kun säätö ilmeisesti pakottaa alaspäin ja painovoima ylöspäin =) (tunkilla ollessaan).

 

Kun joskus sattunut silmään täällä että kun keulan nostaa ylös ja löysää niin keula tipahtaa nätisti, mutta eipä tässä tapauksessa!

Link to comment
Toden totta, väärinpäinhän ne on. Mulla on samanlaiset palat omassa akselissa, ja niissä nuo säätöruuvit osoittaa todellakin toiseen suuntaan.

 

No voi perse! Onko tosiaan näin?

Laittakaas oikeasta asennuksesta kuva/linkki!

Link to comment
Tuosta kuvasta ehkä näkyy miten pitäs olla:

 

20080705.jpg

 

No P*rk*le! Väärinpäin se on!

Kiitos kuvasta Hebster!

 

Onnistuiskohan tuon leikkaamaan ja hitsaamaan uudelleen? siis ei putkea poikki. Vaan ainoastaan tuon kulmapalan joka säätää? Vai kannattaako?

 

Minä ajattelinkin että ei tämä näin vaikeaa voi olla =)

Vaikka joskus ei aina kaikkea ymmärrä, mutta logiikkakin auttaa ... vaan ei tässä tapauksessa, V*tt*!

Link to comment
Onnistuiskohan tuon leikkaamaan ja hitsaamaan uudelleen? siis ei putkea poikki. Vaan ainoastaan tuon kulmapalan joka säätää? Vai kannattaako?

 

Ei taida onnistua, koska tuo säätö systeemi näyttäis olevan sellaisessa asennossa, ettet saa mahtumaan tuota kulmapalaa toiselle puolelle, tai ainakaan et mahdu sitä säätämään.

 

Edit: Vaihda siihen avis-säätöpalat? Eli laikkaat nuo kulmapalat pois ja hitsaat avikset tilalle, siis tuosta kuvasta nuo ulkopuoliset säätöosat?

 

4146-15.jpg

Link to comment

Kyllähän noi palat voi irroittaa ja hitsata alapuolellekin. Sun kuvassa säätö on alimmillaan joten saat vaan aikaiseksi nostetta tuosta alkuperäis asennosta.

 

Edit: juu vähän samaa aavistelen kuin Metake:kin.. Onko kyseessä pallonivel keula? Sen verran oudossa kulmassa noi pultit ettei voi olla sidepultt keula ainakaan?

Link to comment

Edit: Vaihda siihen avis-säätöpalat? Eli laikkaat nuo kulmapalat pois ja hitsaat avikset tilalle, siis tuosta kuvasta nuo ulkopuoliset säätöosat?

 

4146-15.jpg

 

joo tuo vois olla paras idea!

Kun keula on vähän turhan alhaalla, aika paljon alempana kuin perä!

siksi meinasi sitä nostaa hiukan, että ei "raavi" joka betonikivetyksen reunaan!

Link to comment
Kyllähän noi palat voi irroittaa ja hitsata alapuolellekin. Sun kuvassa säätö on alimmillaan joten saat vaan aikaiseksi nostetta tuosta alkuperäis asennosta.

 

Edit: juu vähän samaa aavistelen kuin Metake:kin.. Onko kyseessä pallonivel keula? Sen verran oudossa kulmassa noi pultit ettei voi olla sidepultt keula ainakaan?

 

Joo on siis pallonivel keula!

Ja nostetta olis hieman tarvekkin saada =)

Täytyy katsoa tuo hitsaus tai sitten tosiaan vaihtaa tuo avis-säätöpala!

 

Kiitoksia kuitenkin kaikille, että selvis tämäkin asia!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...