Guest komppa Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 Jaahas... Ja sit galluppia... Bussista lähtee täs syksyn aikana kone pois ja pientä piristystä suunnitteilla. Kone vakio Type 4 1700cc webcamin nokka, nostajat asteita ei muista. Muttei vakio kumminkaan. 2xdrla 36 Pertronicksin jakaja ja MSD-puola ajattelin päivittää 2000cc nyt kuitenkin... budjetti olis sellaset 1-1,5 t€, et kyl sillä jo aika paljon rakentelee. Laitakaas alle, mitä kannattas ja mitä ei kannattas tehdä ja perustelut kans... Vaihtoehtoja on meinaan runsaasti. Ja mitä muutoksien aikaansaamiseksi pitäs tehdä. ( Lohkon avarrus jne...) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 - Kampura 78 + 1800n rookeri hierotut kiertokanget - Osta käytetyt 93mm putket ja porauta ne 94 kokoon (1700n putkissa on yläpään d vain100mm, kun 93/94 ovat kokoa 105mm) - Laita typ-1 94/82 männät settiin mukaan Yllä olevilla päästään millin sisään saman leveyteen kuin sun koneella on nyt. Lohkoa ei tarvitse työstää. Kannet pitää aukasta, jos vaihdat putket paksumpiin. - Loiskelevyllinen imuputki lohkoon, niin pumppu ei höri tyhjää urheilullisessa ajossa. - Öljypumpuksi Typ-1 3niitti nokan viri-viri pumppu + typ-1 peitekansi. - Vauhtipyörä jätä keventämättä (on valua = kevyt jo valmiiksi) - Nokaksi hiottu keppi (tehdaskeppi ahdistaa 78 iskulla) + uudet kovat nostajat - Kansiin pakopuolen aukasu + imupuolelle jäysteiden poisto (ja vuototestaus) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 muut ei uskalla sanoa mielipidettään? Jos rookeri ahistaa nii olis myös kaksitonnisen kampi kertokankineen.. Quote Link to comment
Marko Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Vastaus otsikkoon: Mahdollisimman ison. Quote Link to comment
Anssi Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Kunnollinen pakosarja taitaa maksaa n. 600 euroa ja 94 mäntäsarja pari sataa. Isompiin kaasuttimiin menee vähintään 300-400 ja koneistukset yms kustannukset päälle. Kannetkin pitäis varmaan teettää? Budjetti siis mun mielestä riittää maksimissaan "piristettyyn 2-litraiseen" Quote Link to comment
mite^ Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 kyllä se vinku nyt pitäis pysyä monellakin kädessä. Tuskin on niin vaikeaa poistaa imupuolelta purseet? pakosta sitten isontaa sen mitä tarvii. Kysyy joltain vaikka mittoja siihen. ite oon pyrkiny tekee kaiken mahollisen ite, niin sitä oppii. :) Quote Link to comment
Anssi Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Venttiilitöitä lähinnä tarkoitin kansien teettämisellä. Hyvällä tuurillahan saattaisi tietty löytyä 914 kannet 42*36 venttiileillä? Quote Link to comment
joksa Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 96mm:t pytyt (1910cc) ja 1,8:n kannet. Kansia tosin ei ole tullut ostettua ja 96:tkin myynnissä eikä ole edes autoa mihin konetta tarvitsis - jatkan virtuaaliharrastusta. Quote Link to comment
mikko k Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Vastaus otsikkoon: Mahdollisimman ison. Samaa mieltä. Tilavuus alkaa 3sella... ;-) Budjetti tosin ei ole 1500€.. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 löytyä 914 kannet 42*36 venttiileillä? Löytys venttiileineen 41/35 (tai 36) - kansipareja useampiakin :) Quote Link to comment
joksa Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 96:ssa on vielä sekin hyvä(?) puoli, ettei lohkoa tarvitse työstää tai halkoa, kun menee vakiolohkoon. Quote Link to comment
Heebah Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Tee tämmönen, kerkeet kauppaan. Quote Link to comment
Heebah Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Nyyh:-( Voit tulla Studiolle silittään. Eihän tää tietenkään mihinkään autoon oo vielä ehtiny, kun pelottaa jo tolla pikkukoneella ajaminen... Pukissa käytettiin 51 puolikkailla Idoilla, sen jälkeen lähinnä kaunistanu hyllyä. (Aika kallis hyllynkoriste;-) -tOmi- PS Ensi kesänä ja sillee:-) Quote Link to comment
mikko k Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Tässä paremmat kannet... ;-D Toisaalta koneeksi vois ehdottaa seuraavaa: 78 akseli kauppamies Valtoselta ja syltyiksi reutsit ja männiksi jotkut jenkki 4". Koko olis sitte 2529cc.. Hiukan menis bussi erisuuntaan kun nyt.. :) Quote Link to comment
Guest komppa Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 rookerit ei ahdista. Peruslähtökohta koneeseen on se, et se pelaa ja kukkuu taas seuraavat kolme-neljä vuotta. 1500 on aika suhteelllinen summa, jolla jo jokunmoisen koneen saa. Kyl toi Valtosen ekaks kertoma vaihtoehto houkuttelis, mutta sit taas... Saas nähdä. Mut hyvä et keskustelu heräs ja vaihtoehtojakin on jo muutama esitetty. Quote Link to comment
Guest Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Tässä paremmat kannet... ;-D 78 akseli kauppamies Valtoselta ja syltyiksi reutsit ja männiksi jotkut jenkki 4". Koko olis sitte 2529cc.. Nääh, mitä suotta.... 1500€ budjetillahan saa jo Scatin laippakammen + vauhtiksen. Se on hyvä alku ja kun tullaan kansiin niin summa tuplataan. :) 2529cc on ihan jees, juuri yli starttimoottori-luokituksen, mutta onhan se nyt täysin ämmien iskutilavuus silti. :P Ja takaisin aiheeseen palatakseni... Jack Rabylla on hybridikannet jotka on tehty pakun neliskanttipakokanavaisista siten, että tulpat on siirretty 914-paikalle ja imukanavan alkupäätä käännetty 914-muotoon. Tuli kuulemma paremmat kuin 914-kansista tuon neliskanttisen pakokanavan paremmuuden takia.... Tiedä sitten noista? Quote Link to comment
Hebster52 Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Hmm. Mullahan on omassa 2-litrasessa jo vakiona noi uudemmat nelikanttiset pakokanavat... :) Hmmm.. :) Quote Link to comment
NordBling Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Ja siitä se ajatus sitten lähti. (Karkas.) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Piristetyllä kakslitrasellakin pääsee jo ihan kivasti. Pikkusen jos vinku pysyy käsissä, niin vakiokansista saa melko paljon paremmat ihan kotikonstein. Toki roogeri on aina roogeri, mutta vaatii sit lisäpinnistelyjä. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 mä kasaisin keltaisen. Quote Link to comment
Guest Posted October 24, 2008 Share Posted October 24, 2008 Jos tätillä olis munat,niin se ois setä?, se jossittelusta. Palliksen saa kulkemaan riittävän hyvin jo noilla 1.7 lähtökohdilla. Ei ole vastaavaa hyötyä tehdä mitään mörkömoottoria ainakaan noihin sakeisiin ja heikkoihin vakio askeihin. Jos taas on isomman koneen kannalla,niin loova menee ainakin vaihtoon (harvempi, lujempi) ja kytkimenkin joutuu patentoimaan 2-levyiseksi. Omassa terroristibussissa oli vain 1.7, hieman piristetty, orkkis 34 kaasareilla oleva mylly, joka veti yli 150km/h (mittarin mukaan). Siinä vauhdissa melu oli jo niin kova, että kajuutassa ei kuulunut muu kuin aerosmith. Quote Link to comment
Guest Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 http://www.hotcars.net/Prod/viewpict.as ... g/5883.jpg Quote Link to comment
mikko k Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Jos tätillä olis munat,niin se ois setä?, se jossittelusta. Palliksen saa kulkemaan riittävän hyvin jo noilla 1.7 lähtökohdilla. Ei ole vastaavaa hyötyä tehdä mitään mörkömoottoria ainakaan noihin sakeisiin ja heikkoihin vakio askeihin. Jos taas on isomman koneen kannalla,niin loova menee ainakin vaihtoon (harvempi, lujempi) ja kytkimenkin joutuu patentoimaan 2-levyiseksi. Omassa terroristibussissa oli vain 1.7, hieman piristetty, orkkis 34 kaasareilla oleva mylly, joka veti yli 150km/h (mittarin mukaan). Siinä vauhdissa melu oli jo niin kova, että kajuutassa ei kuulunut muu kuin aerosmith. Herra Heinosella ei ole kyllä mitään hajua kunnon rookerin tekemisestä eikä sellaisella ajamisesta... Luultavasti varat ei anna myöden... se jossittelusta... ;-) Yksilevykytkimet riittää muuten kyllä ihan hyvin yli 600hv:n joten ei kannata sellaiseen ihan heti ajatuksiaan suunnata. Ja 091 loota on hyvä kokonaisuuteen. Zäk Rääpy on ainakin omasta mielestään varsinainen Kingi ja Guru, mitä tulee moottorinrakennukseen. Tosin koneiden teholukemat ei vastaa Herran antamaa kuvaa. Mittauksia Dyno Day, luettavissa Hot VW Magazinesta. Aiemmin ehdottamaani 2529cc pannuun jokin Scat C20/C25 nokka ja kansiin 46/36mm venat ja puristus luokkaa 9-10:1 niin aika mukava pannu olis kasassa. Tuo Raumalaisen linkittämä HC:n pakosarja ruostuu käsiin alle vuoden. Ollaan kokeiltu. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Tuo Raumalaisen linkittämä HC:n pakosarja ruostuu käsiin alle vuoden. Ollaan kokeiltu. Johtuu siitä, että sinne jää vesi seisomaan jos ei ajeta. Merimiehen pojalta kuulin, että 240 volvosta meni putkisto puolessa vuodessa. Tapahtu usiamman kerran. Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 http://www.remmele-motorsport.com/en/in ... ed_en.html Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.