Guest hwi Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Olisi tarkoitus liittää DellOrto ja kuvan imusarja yhteen. Mutta joku noissa vivuissa mättää. Jotain ilmeisesti puuttuu? Onkohan tuo läppäakselilla oleva vipu vääränlainen? Kuva auttaisi ja tietysti jos jollain olisi osat myytävänä. Haluaisiko joku auttaa. Kiitos. Hasse Wikholm hwi@mbnet.fi Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 Tuo imusarjassa oleva vipu vaikuttaisi olevan noin 90 astetta väärässä asennossa, jos oikein tulkitsin niin sen pitäs kaasun "0-asennossa" olla aikalailla pystyssä, toimisi varmaankin parhaiten jos se olisi just eri suuntaan kun se samalla akselilla oleva vipu mihin tulee kaasuvaijeri. Samoten tuon kaasarin läppäakselin vivun pitäisi olla varmaan lyhyempi (tai välitangon kiinnityspiste lähempänä akselia) jos mielii saada läppää aukeamaan vaijerin liikkeellä riittävästi. Noita kaasuvipuja saa vaikka moposportista tai varmaankin palstalta kyselemällä. Ja sitten tosiaan, puuttuuu välitanko jossa kuuluu olla 2 nivelpäätä ja varmasti jonkunlainen säätö/kierretanko niiden välissä. Itte kokeilisin ennen oikeeta tankoa, narulla tai vaijerilla hakea oikean asennon :) Puavo @ dwl ps. jos tuossa imarissa ei ole imusarjan lämmitysputkia niin se ei toimi kaksisesti kylmällä ja kostealla, jäätyy jo plussan puolella. Quote Link to comment
Guest Posted November 24, 2008 Share Posted November 24, 2008 ps. jos tuossa imarissa ei ole imusarjan lämmitysputkia niin se ei toimi kaksisesti kylmällä ja kostealla, jäätyy jo plussan puolella. Sori vaan, mut ihmettelen näitä puheita aina moisten jäätymisestä. Moisilla on ajettu talvella ennenkin ekä ole jäätynyt... ainkaan mulla ole ja muutaman muunkin tiedän missä ei ole moista ongelmaa ollut. Eihän se toki paras keksintö ole, mutta toimii kuitenkin ;o) Nimim. -40 pakkasessa ja myräkässä ajellut tunturissa sekä kosteassa -25 lumimyrskyssä jäämeren syleisyssä... Quote Link to comment
Fileas Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Ei kaasari jäädy pakkasella, vaan 0 kelillä. Masinolia tankkiin :) Quote Link to comment
Guest hwi Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Kiitos tähänastisista kannoista. Apua siis on saatavissa. Kuva olisi mannaa ja ostaisin moisen imusarjan kaikkineen heepeleinenén jos joku myisi. Auto tulee vain kesäkäyttöön joten esilämmityksellä ei ole väliä. Hasse W Quote Link to comment
Guest Posted November 25, 2008 Share Posted November 25, 2008 Ei kaasari jäädy pakkasella, vaan 0 kelillä. Masinolia tankkiin :) Heh, arvasin ettäö tulee moinen kommentti, vaan ompahan ajeltu myös nollakelilläkin samoilla vermeillä. Ja aivan oikein, jäänesto auttaa. Itse asiassa ainut kupla mikä mulla on ajossa jäätynyt oli vakiohärveli, vakio osilla ;o) Sori offtopicci! Quote Link to comment
Guest hwi Posted November 26, 2008 Share Posted November 26, 2008 janskuk. Kiitos vinkistä mutta myyty oli. Hasse W Quote Link to comment
Guest Jalmari Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Laitoin yv. Quote Link to comment
Guest hwi Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 ÒK. Kiitos katsellaan ensi viikolla. Hasse W Quote Link to comment
-tipi- Posted November 27, 2008 Share Posted November 27, 2008 Lie sitten tuommosessa isommassa imarissa sen verran hitaampi virtaus, ettei jäädä niin helposti? Quote Link to comment
hanski. Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 toivottavasti tuosta on apua... noin mulla oli ja hyvin toimi. sori iso kuva, mutta jos jotakin ees selvis noista vivuista... ja tätä yhdistelmää suosittelen talvikäyttöönkin, ei ole koskaan saatu jäätymään!!! testiajoja tuli monena talvena ajettua, silloin kun sitä pakkastakin oikeesti vielä oli... Quote Link to comment
Racing Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 toivottavasti tuosta on apua...noin mulla oli ja hyvin toimi. sori iso kuva, mutta jos jotakin ees selvis noista vivuista... ja tätä yhdistelmää suosittelen talvikäyttöönkin, ei ole koskaan saatu jäätymään!!! testiajoja tuli monena talvena ajettua, silloin kun sitä pakkastakin oikeesti vielä oli... Pakeliittipalat kaasarin ja imusarjan välissä poistavat lähes kokonaan "jäätymisilmiön" Valukeskari-imusarjan kanssa. Mutta uudempi kupla jossa 4 ritiläinen konepelti ilmanputsari on kiinni konepellin ilmareijässä joka ei taas talvikäytössä ole hyvä juttu,ainakin konepellin vesisuojasarjaa suosittelen. Quote Link to comment
Guest hwi Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Ongelma on enää tuosta kaasuttimen läppävipuakseliin tulevasta vivusta. Minkä mittainen ja asento! Kaasuvaijerin liike on 33 mm ja läppävipuakselin tulee kääntyä 45 astetta. Hasse W Quote Link to comment
JaniM Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 No tuollakin aikaa tuon ois kokeilemalla ehtinyt monta kertaa tekeen. Eipä tuossa välitangolla paljoa säädetä välitystä. Ainoastaan vaijerivivun kohtaa. Quote Link to comment
Guest hwi Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Niinpä. kyllä on kokeiltu. Sorry, siis tarkoitin 90 astetta. Hasse W Quote Link to comment
Guest hwi Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Siis ei kellään ole kohtuullista kuvaa moisesta värkistä? Hasse W Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.