Jump to content

041 kannet by Jeff Denham


Recommended Posts

Posted

Saman hemmon sivuilla on myös kuvia 3 litran type 1 katukoneprojektista...Autolinean alulohko jossa 90 isku sekä 4" poraus. Kannet bugpackin angleflow kannet.

 

Onpa muuten tehtaan jäljiltä aika karussa kunnossa angleflow kansien kanavat, lienee SF kansien kanavat samassa kunnossa kun paketista nostaa ulos..tuskin saanee yli 140 heppaa porttaamattomilla SF/SE kansilla? :D

 

447890.jpg

Posted
Saman hemmon sivuilla on myös kuvia 3 litran type 1 katukoneprojektista...Autolinean alulohko jossa 90 isku sekä 4" poraus. Kannet bugpackin angleflow kannet.

 

Onpa muuten tehtaan jäljiltä aika karussa kunnossa angleflow kansien kanavat, lienee SF kansien kanavat samassa kunnossa kun paketista nostaa ulos..tuskin saanee yli 140 heppaa porttaamattomilla SF/SE kansilla? :D

 

447890.jpg

 

Tehtaan paketista 44x37 Comp Eliminatorit himpun alle 180hp imupuolelta,

pakoja ei mitattu.

Posted

90x4" on 'vain' 2.9L.

 

Tarttee olla 4.060" poraus jos tahtoo yli 3L.

 

;)

Posted

Musta nuo kuvan tehtaan jäljiltä olevat kannet ei varmaan virtaa kovin hyvin....

 

Juu, alempi 041/044 spreadport kansi on kohtalaisen nätin näköinen, neliskanttisine kanavineen oleva on aika hirveen näköinen, varmaan mahtuu pieni kissa kanavaankin

Posted

Miksi olisi tehty? :D

 

Nuo kaksi ensimmäistä kantta on tehty sinä aikana, kun ei ollut saatavilla vielä SF ja CE kansia. Milloinka muuten SF kannet tuli markkinoille? joskus 80 luvulla?

Posted

kirjasta kopioitua:

 

3 000 cc type1 vw-moottori :

 

Tämän luomuksen on kehittänyt herra nimeltä Don Turner, asuinpaikkanaan Oklahoma City. Koneen rakentaminen kesti 7 kuukautta. Lohko vahvistettiin hitsaamalla, kts kuvat, sekä työstettiin niin että 87 mm iskulla olevaa kampiakseli mahtui pyörimään. Kannen kiristyspulttien reijät lohkossa siirrettiin ulemmaksi. Öljykanavat suurennettiin. Kaikkien toimenpiteiden jälkeen lohko lämmitettiin. Siten poistettiin kaikki lohkossa olleet jännitteet. Tämän jälkeen lohko aarporattiin sekä nokka-akselin laakeripesät suurennettiin 0,5 mm ylikokoon.

 

Nokka-akseli työstettiin, jotta kierokanget mahtuisivat pyörimään, kts kuva. Kiertokanget ovat GM:n tuotteita, chevrolettiin tarkoitettuja 0,9 mm pidemmät kuin vw:n omat. Buickin kiertokangen laakerit käytettiin. Sylinteriputket teetettiin, sisä 104,85 mm. männät ovat Venolian taottuja kilpamäntiä.

 

Kannet plaanattiin ja hitsattiin kuvan osoittamalla tavalla. Kanavat muutettiin ratkaisevasti. hitsauksen jouduttiin tekemään osittain muutettujen kanavien takia osittain vahvistaakseen kantta. Palo-tilat muokattiin hemi-muotoon (puolipyöreä). Puristussuhde nostettiin 11,4:1. Venttiilit: imu 40 mm, pako 35,5 mm. Weber-48 IDA kaasuttajia käytettiin.

 

Jarrupenkissä konetta ei ole käytetty, mutta huhut osaavat kertoa, että koneesta löytyisi tehoa 200-300 hv välillä.

Posted

Tossa Denhamin 3 litran koneessa on Autolinean alulohko ja AF kannet. Kampura tais olla DPR:n(?) tekemä, kankina normi vw tyyliset chevykaulaiset 5.88 eaglet

 

 

327711.jpg

 

 

 

 

 

 

441050.jpg

 

 

319908.jpg

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...