-Alex- Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Ei ihan normikansi enään, huh. http://www.thesamba.com/vw/forum/album_ ... _id=401469 http://www.thesamba.com/vw/forum/album_ ... _id=357740 Quote Link to comment
-Alex- Posted December 20, 2008 Author Share Posted December 20, 2008 Saman hemmon sivuilla on myös kuvia 3 litran type 1 katukoneprojektista...Autolinean alulohko jossa 90 isku sekä 4" poraus. Kannet bugpackin angleflow kannet. Onpa muuten tehtaan jäljiltä aika karussa kunnossa angleflow kansien kanavat, lienee SF kansien kanavat samassa kunnossa kun paketista nostaa ulos..tuskin saanee yli 140 heppaa porttaamattomilla SF/SE kansilla? :D Quote Link to comment
-Alex- Posted December 20, 2008 Author Share Posted December 20, 2008 Huh helevetti, ja ilmeisesti tuo 3 litran kone on jossain pikkufiiatissa...heh http://www.thesamba.com/vw/forum/album_ ... _id=320308 Quote Link to comment
wp Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Saman hemmon sivuilla on myös kuvia 3 litran type 1 katukoneprojektista...Autolinean alulohko jossa 90 isku sekä 4" poraus. Kannet bugpackin angleflow kannet. Onpa muuten tehtaan jäljiltä aika karussa kunnossa angleflow kansien kanavat, lienee SF kansien kanavat samassa kunnossa kun paketista nostaa ulos..tuskin saanee yli 140 heppaa porttaamattomilla SF/SE kansilla? :D Tehtaan paketista 44x37 Comp Eliminatorit himpun alle 180hp imupuolelta, pakoja ei mitattu. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 20, 2008 Author Share Posted December 20, 2008 Aijaa, aircooledin markon CNC portatuista CE kansista on mitattu vain 176hp (176cfm @25") 14mm nostolla imuista tehtaan jäljiltä Quote Link to comment
Marko Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Juu, ja niissäkin suurimmat hommat tehtiin venttiilin ympäristössä. Itse kanava oli suht ok. Quote Link to comment
mikko k Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Aika järkyttävän näköisiä kansia noi 2 ekaa... 8-/ Quote Link to comment
Guest Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 90x4" on 'vain' 2.9L. Tarttee olla 4.060" poraus jos tahtoo yli 3L. ;) Quote Link to comment
mite^ Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 alempi ei niin järkyttävä kuin ylempi :) Quote Link to comment
-Alex- Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 Musta nuo kuvan tehtaan jäljiltä olevat kannet ei varmaan virtaa kovin hyvin.... Juu, alempi 041/044 spreadport kansi on kohtalaisen nätin näköinen, neliskanttisine kanavineen oleva on aika hirveen näköinen, varmaan mahtuu pieni kissa kanavaankin Quote Link to comment
Guest Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 ei kai niitä koristeiksikaan ole tehty? Quote Link to comment
-Alex- Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 Miksi olisi tehty? :D Nuo kaksi ensimmäistä kantta on tehty sinä aikana, kun ei ollut saatavilla vielä SF ja CE kansia. Milloinka muuten SF kannet tuli markkinoille? joskus 80 luvulla? Quote Link to comment
Guest Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 kirjasta kopioitua: 3 000 cc type1 vw-moottori : Tämän luomuksen on kehittänyt herra nimeltä Don Turner, asuinpaikkanaan Oklahoma City. Koneen rakentaminen kesti 7 kuukautta. Lohko vahvistettiin hitsaamalla, kts kuvat, sekä työstettiin niin että 87 mm iskulla olevaa kampiakseli mahtui pyörimään. Kannen kiristyspulttien reijät lohkossa siirrettiin ulemmaksi. Öljykanavat suurennettiin. Kaikkien toimenpiteiden jälkeen lohko lämmitettiin. Siten poistettiin kaikki lohkossa olleet jännitteet. Tämän jälkeen lohko aarporattiin sekä nokka-akselin laakeripesät suurennettiin 0,5 mm ylikokoon. Nokka-akseli työstettiin, jotta kierokanget mahtuisivat pyörimään, kts kuva. Kiertokanget ovat GM:n tuotteita, chevrolettiin tarkoitettuja 0,9 mm pidemmät kuin vw:n omat. Buickin kiertokangen laakerit käytettiin. Sylinteriputket teetettiin, sisä 104,85 mm. männät ovat Venolian taottuja kilpamäntiä. Kannet plaanattiin ja hitsattiin kuvan osoittamalla tavalla. Kanavat muutettiin ratkaisevasti. hitsauksen jouduttiin tekemään osittain muutettujen kanavien takia osittain vahvistaakseen kantta. Palo-tilat muokattiin hemi-muotoon (puolipyöreä). Puristussuhde nostettiin 11,4:1. Venttiilit: imu 40 mm, pako 35,5 mm. Weber-48 IDA kaasuttajia käytettiin. Jarrupenkissä konetta ei ole käytetty, mutta huhut osaavat kertoa, että koneesta löytyisi tehoa 200-300 hv välillä. Quote Link to comment
-Alex- Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 Tossa Denhamin 3 litran koneessa on Autolinean alulohko ja AF kannet. Kampura tais olla DPR:n(?) tekemä, kankina normi vw tyyliset chevykaulaiset 5.88 eaglet Quote Link to comment
ARTO Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Mikäs kansiguru tää Denhammi oikeen on ku kaikkialla nyt mainostetaan:) Quote Link to comment
-Alex- Posted December 21, 2008 Author Share Posted December 21, 2008 Se on yks tunnettu jenkkiläinen kansiguru =) Mm. tehnyt scatille kansia aikoinaan aika paljon, kuten wedgeport, super-D ym kansia. Quote Link to comment
JustinCase Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 http://www.4inbore.com/ on Jeffin kai piakkoin avautuvat nettisivut. Loungeen Jeff kirjoittelee nimimerkillä Ugly Duckling, ainakin uusista A/F kansista mies on pitänyt ihan kaikenkattavaa juttua yllä. Tuo keltainen Fiat majailee brittilässä nykyään http://fiatgasser.blogspot.com/. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.