Guest Posted January 25, 2009 Posted January 25, 2009 tuollaista tarkoitus aloittaa keväämmällä rakentamaan kunhan saa romujen alta kaivettua. kori ja pohjalevy valmiiksi hiekkapuhallettu+pohjamaalattu, melkeen kaikki osat koossa joten aika hyvällä mallilla jo nyt. kuvia myöhemmin. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Takapään madallus tyyliin DOODAH: 1)Löysää renkaan pultit 2)Nosta auton peräpää ilmaan 3)Laita perä pukkien varaan pukit torosiosauvaputkien alle 4)Irrota renkaat 5)Ota käsijarrukahvan juuresta kumiätylä pois, niin että käsijarruvaijerin päät tulee näkyviin 6)Kiepauta Mig-langasta tai sähköjohdosta lenkki käsijarruvaijerin kierreosan alapuolelle 7)Löysää ja irroita käsijarruvaijerit ja päästä ne runkopalkin sisään(ongitaan lopuksi takas ylös sillä mig-langalla) 8)Irrota löysät orggis iskarit, niillä ei madalletun perän kanssa tee mitään!!!!!!!!!!!!!!! 9)Irrota jousilatan takapäästä 3 pulttia joilla vetoakselinputki oli latassa kiinni 10)Jos autossasi on jouston stoppari kumi&peltikäikäle joka kiinni yhdellä ed. pulteista nosta se pois 11)Vedä vetoakseli latan päässä olevasta urasta taakseppäin(onnistuu nyt hyvin kun käsijarruvaijeri ei pane hanttiin) 12)Löysää ja irrota jousilatan booripään kansi 4kpl 15mm avaimella aukeavia pultteja 13)Kun pultit on irti, niin kampea kansi ruuvimeisselillä irti. 14)Merkkaa boorin päähän maalitussilla alkuperäinen kohta, mä tapaan värittää puoli akselia kokonaan 15)Ota rekyylitön vasara ja lyö latan takaa varovasti,(parempi maata auton alla kokonaan, ettei se latan aasin potku katkaise käsivartta!!!!!!!!!!!) seuraten, että booriakseli ei lähde mukaan, jos on lähdössä mukaan, niin booriakseliin voi lyödä vastaan esim kuulapää vasaralla. 16)kun jousilatta sitten irtoaa, niin käännä sitä 2 booria vastapäivään(kuskinpuoli) ja naputtele takaisin paikoilleen 17)tarkasta että se myös meni sen 2 booria. 1Käännä latan ulompaa kumia myös vasta päivään, että kansi menee paikalle 19)Narraa kansi paikalle kahdell pidemmällä M10 kuusiokolo ruuvilla 20)Kun kansi on narrattu paikalle laita 2 kpl orggisruuvia kiinni, irrota pidemmät kuusiokolot ja vaihde niidenkin tilalle alkuperäiset. 21)tee toiselle puolelle samat temput, mutta käännä booreista nyt kellon suuntaan!!!! 22)Nosta vetoakselin putki takaisin uraan, HUOMAA, että siinä latassa on merkki missä kohdassa se oli, ettei takapään auraus muutu, ne reiäthän on soikeat. 23)Kiinnitä pulteista ensin takimmainen, niin saat sen stoppari kumipelti ätylän pujotettua paikoilleen, (Muuten siitä kumista kannattaa rautasahalla sahata pituudesta puolet pois niin ei pohjaa kokoajan ) 24)Kiinnitä (Uuden)iskarin yläpää 25)Nosta tunkilla iskarin alalenkki kohdalle(tässä oli hyvä olla kaveri) ja naputtele pultti läpi, rasvaa pää ja kiinnitä mutteri. 26)Samat temput toisellekkin puolelle 27)Asenna renkaat paikalle 28)Nosta hallitunkilla auton perää(vaihdelaatikon tukiraudasta) 29)Ota pukit pois auton alta 30)aseta renkaiden alle kahdet kakkosneloset alle metrinen ja päällimmäiseksi puolimetrinen 31)laske tunkkia, niin että renkaat on päällimmäisten kakkosnelosten päällä 32)Jos tunkkisi on alaasennossa yli 11cm korkea voi olla että 2 kakkosnelosta on liian vähän 33)Työnnä auto pois kakkosnelosten päältä 34)liikuttele autoa 3metriä edes takaisin niin näät että 2 booria on AIVAN riittävän tontissa 35)ongi käppärivaijerit runkopalkista ja säädä Quote
DOODAH Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Tossa kohdassa 18 on muuten virhe, lattaa vastapäivään, mut kumia myötäpäivään. Aika kauan maltoin olla korjaamatta ohje kun on vanha ku mikäki;^) Quote
mikan Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Ihan pilkun tarkasti noi ohjeet ei osu kohdalleen, koska tässä on kyseessä 03S, eli irs-perällä oleva kupla. t. Mika Quote
ARTO Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Nusastaan pilkkua lisää... Kaikki IRS-jousitusosat ei ole vaihtokelpoisia keskenään. Madallukseen tällä tiedolla tuskin mitään vaikutusta. Piti vaan päästä pätemään:D Quote
Guest Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 jotain koneesta millainen on tulossa: juu ei 1,7l konetta sittenkään.... Quote
-Alex- Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Tarviiko mieto 1679cc kone keulalle öljynjäähdytintä? Vai onko sulla doghouse jäähdytin? Saksan tuningkuplissa näkee öljynjäähdytintä keulassa, mutta lienee vähän muokattu koko öljyjärjestelmää, joissain kuivasumppua jne. Laittaisin itse myös miedomman nokka-akselin, mutta saa sitä laittaa noin kireän jos tykkää sellaisesta moottorista. Quote
metake Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 Tuo nokka ja keski tupla on hyvä yhdistelmä, ei tarvii kaasusta etsiä muita asentoja kuin täyskaasu :) Quote
Guest Posted March 25, 2009 Posted March 25, 2009 toi öljynjäähdytin on 2l moottoria varten jos joskus jaksan tehdä sellaisen... niin ja öljypumppu on 32mm rattailla. on dog house. Quote
Guest Posted June 12, 2009 Posted June 12, 2009 nyt nostettu kori "kattoon" ja irrotettu pohjalevystä sikaliimalla kiinnitetty tiiviste. mikä vaihdeloota tä on ko ei ole toista sivukantta? faijan 1974 1303:ssa on toinenkin sivukansi... Quote
ARTO Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 Alkuperäisten 1303 laatikoiden kuuluukin olla toiselta puolen kiinteitä. Jos ei, sitten on lootaa joskus vaihdeltu. Lisäksi 1303 laatikoista löytyy valmisteaikastanssaukset päivän tarkkuudella. Quote
Guest Posted June 13, 2009 Posted June 13, 2009 ok, olisko kellään tiedossa paikkaa/tekijää joka vois huoltaa ton lootan? Quote
Guest Posted June 14, 2009 Posted June 14, 2009 ok, olisko kellään tiedossa paikkaa/tekijää joka vois huoltaa ton lootan? kysasepas tuolta: http://www.kuplapaja.com/ Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.