Jump to content

1303s vm.1973


Guest Raumalainen

Recommended Posts

Posted

tuollaista tarkoitus aloittaa keväämmällä rakentamaan kunhan saa romujen alta kaivettua.

kori ja pohjalevy valmiiksi hiekkapuhallettu+pohjamaalattu,

melkeen kaikki osat koossa joten aika hyvällä mallilla jo nyt.

kuvia myöhemmin.

Posted
Takapään madallus tyyliin DOODAH:

 

1)Löysää renkaan pultit

2)Nosta auton peräpää ilmaan

3)Laita perä pukkien varaan pukit torosiosauvaputkien alle

4)Irrota renkaat

5)Ota käsijarrukahvan juuresta kumiätylä pois, niin että käsijarruvaijerin päät tulee näkyviin

6)Kiepauta Mig-langasta tai sähköjohdosta lenkki käsijarruvaijerin kierreosan alapuolelle

7)Löysää ja irroita käsijarruvaijerit ja päästä ne runkopalkin sisään(ongitaan lopuksi takas ylös sillä mig-langalla)

8)Irrota löysät orggis iskarit, niillä ei madalletun perän kanssa tee mitään!!!!!!!!!!!!!!!

9)Irrota jousilatan takapäästä 3 pulttia joilla vetoakselinputki oli latassa kiinni

10)Jos autossasi on jouston stoppari kumi&peltikäikäle joka kiinni yhdellä ed. pulteista nosta se pois

11)Vedä vetoakseli latan päässä olevasta urasta taakseppäin(onnistuu nyt hyvin kun käsijarruvaijeri ei pane hanttiin)

12)Löysää ja irrota jousilatan booripään kansi 4kpl 15mm avaimella aukeavia pultteja

13)Kun pultit on irti, niin kampea kansi ruuvimeisselillä irti.

14)Merkkaa boorin päähän maalitussilla alkuperäinen kohta, mä tapaan värittää puoli akselia kokonaan

15)Ota rekyylitön vasara ja lyö latan takaa varovasti,(parempi maata auton alla kokonaan, ettei se latan aasin potku katkaise käsivartta!!!!!!!!!!!) seuraten, että booriakseli ei lähde mukaan, jos on lähdössä mukaan, niin booriakseliin voi lyödä vastaan esim kuulapää vasaralla.

16)kun jousilatta sitten irtoaa, niin käännä sitä 2 booria vastapäivään(kuskinpuoli) ja naputtele takaisin paikoilleen

17)tarkasta että se myös meni sen 2 booria.

1Käännä latan ulompaa kumia myös vasta päivään, että kansi menee paikalle

19)Narraa kansi paikalle kahdell pidemmällä M10 kuusiokolo ruuvilla

20)Kun kansi on narrattu paikalle laita 2 kpl orggisruuvia kiinni, irrota pidemmät kuusiokolot ja vaihde niidenkin tilalle alkuperäiset.

21)tee toiselle puolelle samat temput, mutta käännä booreista nyt kellon suuntaan!!!!

22)Nosta vetoakselin putki takaisin uraan, HUOMAA, että siinä latassa on merkki missä kohdassa se oli, ettei takapään auraus muutu, ne reiäthän on soikeat.

23)Kiinnitä pulteista ensin takimmainen, niin saat sen stoppari kumipelti ätylän pujotettua paikoilleen, (Muuten siitä kumista kannattaa rautasahalla sahata pituudesta puolet pois niin ei pohjaa kokoajan )

24)Kiinnitä (Uuden)iskarin yläpää

25)Nosta tunkilla iskarin alalenkki kohdalle(tässä oli hyvä olla kaveri) ja naputtele pultti läpi, rasvaa pää ja kiinnitä mutteri.

26)Samat temput toisellekkin puolelle

27)Asenna renkaat paikalle

28)Nosta hallitunkilla auton perää(vaihdelaatikon tukiraudasta)

29)Ota pukit pois auton alta

30)aseta renkaiden alle kahdet kakkosneloset alle metrinen ja päällimmäiseksi puolimetrinen

31)laske tunkkia, niin että renkaat on päällimmäisten kakkosnelosten päällä

32)Jos tunkkisi on alaasennossa yli 11cm korkea voi olla että 2 kakkosnelosta on liian vähän

33)Työnnä auto pois kakkosnelosten päältä

34)liikuttele autoa 3metriä edes takaisin niin näät että 2 booria on AIVAN riittävän tontissa

35)ongi käppärivaijerit runkopalkista ja säädä

Posted

Tossa kohdassa 18 on muuten virhe, lattaa vastapäivään, mut kumia myötäpäivään. Aika kauan maltoin olla korjaamatta ohje kun on vanha ku mikäki;^)

Posted

Ihan pilkun tarkasti noi ohjeet ei osu kohdalleen, koska tässä on kyseessä 03S, eli irs-perällä oleva kupla.

 

t. Mika

Posted

Nusastaan pilkkua lisää... Kaikki IRS-jousitusosat ei ole vaihtokelpoisia keskenään. Madallukseen tällä tiedolla tuskin mitään vaikutusta.

 

Piti vaan päästä pätemään:D

  • 1 month later...
Posted

jotain koneesta millainen on tulossa:

juu ei 1,7l konetta sittenkään....

Posted

Tarviiko mieto 1679cc kone keulalle öljynjäähdytintä? Vai onko sulla doghouse jäähdytin? Saksan tuningkuplissa näkee öljynjäähdytintä keulassa, mutta lienee vähän muokattu koko öljyjärjestelmää, joissain kuivasumppua jne.

 

 

Laittaisin itse myös miedomman nokka-akselin, mutta saa sitä laittaa noin kireän jos tykkää sellaisesta moottorista.

Posted

toi öljynjäähdytin on 2l moottoria varten jos joskus jaksan tehdä sellaisen... niin ja öljypumppu on 32mm rattailla. on dog house.

  • 2 months later...
Posted

nyt nostettu kori "kattoon" ja irrotettu pohjalevystä sikaliimalla kiinnitetty tiiviste. mikä vaihdeloota tä on ko ei ole toista sivukantta? faijan 1974 1303:ssa on toinenkin sivukansi...

post-2706-13888361112562_thumb.jpg

post-2706-13888361113015_thumb.jpg

post-2706-13888361113298_thumb.jpg

Posted

Alkuperäisten 1303 laatikoiden kuuluukin olla toiselta puolen kiinteitä. Jos ei, sitten on lootaa joskus vaihdeltu. Lisäksi 1303 laatikoista löytyy valmisteaikastanssaukset päivän tarkkuudella.

Posted

ok, olisko kellään tiedossa paikkaa/tekijää joka vois huoltaa ton lootan?

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...